Gå til innhold

Dere med barn som ikke er store nok til å leke ute selv; hvor ofte er dere ute og leker med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gipetto skrev (3 timer siden):

Våre barn er ett år og tre år, på vinterstid synes jeg det er litt vanskelig å være ute med dem - helt ærlig. Vi bor veldig usentralt så har ingen lekeplass f.eks å gå til, ingen små stikkveier vi kan gå langs etc. Vi er nabo med hovedveien... På vår, sommer og høst derimot er vi ute hver dag i helgene da det er litt mer å gjøre for de små da og enklere å bevege seg. Vi bor i nord og har gjerne en meter med snø 🤷‍♀️

Samme her. Vi går i dyrepark, bibliotek , på besøk og slikt i vinter sesongen. Er så surt og kaldt ute på vinteren 🥶

Anonymkode: 52808...f99

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Spør barnet ditt om å få pusse tenna? Om gulrøtter? Om å få dusje?

Anonymkode: 2d477...b86

Er ikke TS, men barna er jo ute minst en gang i løpet av barnehagedagen og er gjerne trøtte og slitne etter barnehagen. Mitt barn har mer utbytte av å leke med lekene sine og kose og lese bøker med oss enn å tvinges ut igjen rett før leggetid 

Anonymkode: e0946...111

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så dere er ute hver dag etter barnehagen? Ts

Anonymkode: e3836...bfe

Det er som regel vi også. En liten tur ut etter middag. 

Skrevet

Haha, aldri ? 😅🫣

Neida, jeg tar med barna ut for å ake og lignende en sjelden gang, men heldigvis er det mannen som gjør det oftest (mens jeg rydder i huset 🫣) 

Om sommeren er vi ute og leker med barna daglig. 😊

Under corona, med hjemmekontor, var jeg ute og gikk/syklet med barna daglig, for da hadde jeg tid og overskudd på tross av vær og vind. 

Anonymkode: ccf60...a84

Skrevet

Ute litt hver dag i helgen. I ukedagene er det ikke alltid vi rekker det. Er også litt avhengig av været. Om våren går vi mer ut etter bhg og middag. I sommermånedene går vi som regel ut en liten tur hver dag ved fint vær. Ikke lenge vi er ute, men kanskje 20-40 minutter? Vi har ofte bare 2,5 time om ettermiddagen,så tiden er knapp.

Anonymkode: baf48...2ac

Skrevet

Om vinteren: en gang om dagen når det er fri, ikke noe etter barnehage. Vi starter med kveldsmat 17.30 (stort sett maks 1t, ofte mindre, etter middag, men barna er småspist på middagsmat, hvis middagen blir sein og barna spiser godt blir det ikke kveldsmat) så ettermiddagen er ikke så lang. 
Sommerhalvåret: minst en gang, stort sett flere, når det er fri, ofte en gang etter barnehagen i hverdagen. 

Skrevet

Er ute en tur hver dag i helger og på fridager.

Anonymkode: 4c599...6ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spør barnet ditt om å få pusse tenna? Om gulrøtter? Om å få dusje?

Anonymkode: 2d477...b86

Nå er ikke det en nødvendighet å måtte ut etter barnehagen, slik som å pusse tennene, så det var en dårlig sammenligning. Barnet er mye ute i barnehagen, så synes han det er greit å slappe av inne etter barnehagen, skal ikke jeg tvinge han med meg ut. Ts

Anonymkode: e3836...bfe

Skrevet

Om vinteren er vi ikke ofte ute etter barnehagen. Noen ganger har jeg med sykkel eller sparkesykkel når jeg henter, da blir det gjerne en ekstra tur med den. Om vinteren hender det at vi aker litt i en bakke før vi går hjem. 

På sommeren derimot er vi gjerne ute hele dagen etter barnehagen og frem til legging. Da er det kjekt å leke litt med vann, leke litt ute, vi spiser gjerne middagen ute og. 

I helgene er vi stort sett en tur ut hver dag, uansett vær, med mindre vi har andre planer den dagen

Anonymkode: f860c...406

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...