Gå til innhold

Jeg hater denne tida som kommer nå (mildere, lysere)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bombasi skrev (5 minutter siden):

Jeg er mørkets barn, og bor nordpå. Synes det er perfekt når det blir mørkt fra kl 16 00 ca. Misliker at lyset kommet snikende mer og mer fram, og er ærlig talt ikke glad i lyse kvelder og lyse netter. Dog går våren helt greit da det er litt deilig å få se noen solglimt innimellom på dagtid, og fint at vinteren begynner å nærme seg slutten. Samt at man er enda et steg neste jul ;) 

Og når høsten kommer igjen, da er jeg i mitt rette element. 

Jeg har blitt sånn, jeg også. Før elsket jeg våren og sommeren, og at det var lyst hele tiden. Nå synes jeg det er slitsomt at det blir så lyst, og jeg hater den intense sommervarmen vi har fått de siste årene. Jeg vurderer å henge opp tette gardiner når det ikke blir mørkt om kvelden lenger. Varmen må jeg bare holde ut med. Og fukten som følger med, blæh.

Det som er fint med våren, derimot, er at snøen og isen forsvinner, og at jeg kan legge igjen isbroddene hjemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres emo ut! Du får føle akkurat hva du føler men min reaksjon i møte med det du føler er min reaksjon og den eier jeg, den reaksjonen er at det høres emo  og tullete ut. 

Anonymkode: de6f8...1e7

Du har emo på hjernen. Nettopp lært deg et nytt ord? 

Anonymkode: 72e1d...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et gnell. Det nærmer seg ikke vår engang. Bor der hvor vinteren varer til midten av mai. Vi er ikke engang halvveis gjennom. Forbanna skit så lei jeg er. Også sitter du og syter over at det er vår der du er. Håpløst.

Anonymkode: e989d...901

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (1 time siden):

Jeg har blitt sånn, jeg også. Før elsket jeg våren og sommeren, og at det var lyst hele tiden. Nå synes jeg det er slitsomt at det blir så lyst, og jeg hater den intense sommervarmen vi har fått de siste årene. Jeg vurderer å henge opp tette gardiner når det ikke blir mørkt om kvelden lenger. Varmen må jeg bare holde ut med. Og fukten som følger med, blæh.

Det som er fint med våren, derimot, er at snøen og isen forsvinner, og at jeg kan legge igjen isbroddene hjemme. 

Når jeg var ung og lovende var jeg også veldig glad i vår. April og mai var de fineste måneden. Men dette vokste jeg av meg, og endte opp som høst-senhøst-jule-mann 😜 

Kjører også noen persiennere og tykke gardiner på sommeren, for å skåne meg litt fra det verste lyset inne. Er heldigvis ikke plaget med sommervarme her jeg bor, takk og lov for det.. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.2.2023 den 20.01):

Ja, men jeg har det verre med sommeren.  og det er veldig provoserende at det ikke er allment akseptert å ikke like feks sommer. Kan ikke folk erkjenne at man er forskjellige?

Anonymkode: 2e64a...da1

Jeg liker heller ikke sommeren, så da er vi i hvert fall 2 om det 😊

Jeg har attpåtil bursdag på sommeren, men har aldri likt den årstiden uansett 😝

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig vår er fint. Men misliker fra mai-august. Som oftest for varmt, og kjipt å være alene når alle andre er sosiale.

Det er psykisk tortur.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk caps og solbriller, da trenger du minimalt med styring før du går ut. 

Sol og lys løfter jo humøret rent biologisk, på den måten vi etterligner når vi pynter til jul. 

Trist at du skal ha det sånn da. Men heldigvis er sommeren som oftest kort og grå i dette landet... jeg kan personlig ikke vente med å bli ferdig med vinter så jeg er på Granka siden forrige uke, står opp med sola og nyter varmen. Hver sine gleder 🧡

Anonymkode: 00b77...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren blir for varm, men har heldigvis ordnet meg med lystette/reflekterende rullegardin og air conditioner.

Anonymkode: 74b83...f36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For et gnell. Det nærmer seg ikke vår engang. Bor der hvor vinteren varer til midten av mai. Vi er ikke engang halvveis gjennom. Forbanna skit så lei jeg er. Også sitter du og syter over at det er vår der du er. Håpløst.

Jeg føler med deg! Men vet du, jeg gneller ikke mer i denne tråden enn hva du gjør. Vi bare gneller over forskjellige ting. Tro meg, om jeg kunne skulle jeg mer enn gjerne byttet bosted med deg. :) 

Endret av every woman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker norsk sommer. Ikke for mange varme dager, endel regn og gråvær er perfekt. Bare jeg kan sitte på den overbygde verandaen min jeg så er jeg mer enn tilfreds. 

Anonymkode: b8ea0...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det mørkere så klager man. Blir det lysere så klager man da også. Nature can't win.

Anonymkode: f09e0...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med vår på en måte. Da er det lyst allerede når jeg går ut med hunden om morgenen, slipper å gå ut i bekmørke.

Men en ulempe med våren er det stadig sterkere lyset og solskinnet som kan stikke i øynene. For meg som har migrene støtt og stadig er ofte våren med det sterke solskinnet en kilde til hyppige migreneanfall. 

Ikke er jeg noe glad i å sole meg heller. Men enda mindre nå enn før. Tror dette blir min blekeste sommer noensinne, etter at jeg opererte vekk ikke bare en, men to, føflekker med solskader og hudkreft pga det. Heldigvis var hudkreften slik at operasjonene fjernet alt, jeg slapp videre behandling som stråling og kjemoterapi. Men hudkreft var det, og det sto i brevet om den ene av de to at det var pga solskader. Så det blir ikke mye soling på meg resten av livet. 20-30 minutter i ny og ne kanskje, bare for den gode helsens skyld, men ikke nok til å bli brent eller skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du syter sikkert noe som andre Liker. Sånn er det. Er ikke noe fasit på hva som er greit og ikke å like

Anonymkode: 2e64a...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg over hver ny årstid jeg. Elsker at vi nå går mot lysere tider, sola titter frem og fuglene kvitrer. Litt lengre ut på våren gleder jeg meg over varmere temperaturer, slippe å pakke meg inn i masse klær, når høsten kommer ser jeg frem til koselige innekvelder, det å kjenne at lufta blir litt krispi og at man kan finne frem skjerf med god samvittighet. Og når november står for døren ser jeg frem til snø og lys ute og inne og jul. 

synes hver årstid har sin sjarm og er glad vi har årstider.

Anonymkode: 1744e...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...