Trish Skrevet 10. februar 2023 #21 Del Skrevet 10. februar 2023 Trish skrev (59 minutter siden): Nei, for min del gjør denne tiden meg noe mindre deprimert og sliten. Alt føles litt enklere og mer håpefullt 😊 og man slipper å styre med så mye klær for å gå ut, stor jakke, hansker, skjerf, skal man ha ekstra lag med osv. Kan også bruke skinnjakke når det blir mildere, noe jeg gleder meg over😆 Med det må jeg si, etter å ha tenkt litt, at jeg kjenner på mer ensomhet og tristhet i og med at man "må" gjøre så mye og det virker som at alle er sosial og har det gøy hele tiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perl Skrevet 10. februar 2023 #22 Del Skrevet 10. februar 2023 Forstår litt hva du mener. Jeg setter pris på alle årstidene (spesielt da jeg fortsatt bodde i Norge), men jeg virkelig ELSKER høst og vinter. Muligheten til å kle seg i lag på lag med søte vinterkåper og strikk, varme drikke i sofaen når det regner ute, glitrende lys i mørket. Nå bor jeg i et land der sommeren er helt uutholdelig. Gleder meg litt til våren og fuglekvitteret, men etterpå kommer jo den grusomme sommeren som bare varer og varer og varer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #23 Del Skrevet 10. februar 2023 Samme her, jeg har alltid mislikt våren. Høsten og vinteren er min årstid. Anonymkode: f6e34...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #24 Del Skrevet 10. februar 2023 Jeg synes det er greit at det blir litt lysere om kvelden. Men når det ikke blir mørkt til 8, ja, da synes jeg det er gått for langt! Jeg vil være inne i mørket, tenne lys og ha det mørkt og koselig. Før elsket jeg vår, og sommer. Elsket de lange kveldene, lyset, ble glad av det. I høst merket jeg at jeg frydet meg over at det ble høst. Elsket at det var mørkt og i vinter så sov jeg lenge sånn at jeg fikk minst mulig dagslys (høres helt sprøtt ut, men jeg kjente et intenst behov for mørke). Så nå kjenner jeg at jeg grunner meg til det skal være lyst. Der jeg før syntes mørket var klaustrofobisk, synes jeg nå dagslyset kan være det samme. Optimalt for meg ville vel vært lyst mellom 8-18, og så når jeg blir litt mindre sliten og asosial lyst mellom 8 og 21. Anonymkode: f1147...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #25 Del Skrevet 10. februar 2023 Jeg elsker når det blir lysere og mildere. Elsker at naturen våkner til liv snart. Vinteren og mørket er grusomt for meg. "Alderdom og skavanker" er da like synlige i skarpt innelys, så rart at det er en grunn til å mislike våren. Anonymkode: 18236...ce8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #26 Del Skrevet 10. februar 2023 Jeg sliter med vinterdepresjon og gleder meg veldig til våren kommer. Kan se for meg at «vårdepresjon» har tilleggsbelastning i nettopp at det er en forventning om at nå skal man være så glad. De fleste har hørt om vinterdepresjon, mens nedstemthet knyttet til andre årstider er det lite fokus på. Anonymkode: 3ef00...508 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 10. februar 2023 #27 Del Skrevet 10. februar 2023 Nei vet du hva... Nå er det heldigvis "vår" tur. Vi som gleder oss over lysere tider, varme, vårsolen, fuglene som kvitrer, blomstrene som igjen spirer og naturen som igjen endelig vekkes litt til live igjen. Vi som setter pris på dagslys og som liker litt mer enn 2 minutter av det om dagen, nå er det vår tur til å kjenne energi bare av været, lyset og årstiden aleine. Mørketiden føles jo ut som den varer i 7 lange og 5 breie og aldri blir ferdig... Men nå endelig ser vi lysere tider imøte ❤️🌱🍀 Endelig!! Nei, nå er det vår tur!!! Og vi kan slippe å kle på seg 17 lag med klær bare en skal ut med søppelet. Gleder meg noe helt ekstremt til de månedene vi har fremover nå og håper på en mild vår, etterfulgt av sommervarmen og nydelige dager 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #28 Del Skrevet 10. februar 2023 Jeg fryser konstant hele vinteren, så for meg kan ikke våren og sommeren komme fort nok. Uansett hvor mye ull jeg har på meg og hvor mye jeg fyrer i ovnen, så fryser jeg helt inn til skjelettet. Bor på et sted der det gjerne kan komme snø i slutten av mai før sommeren plutselig kommer over natta. Angrer på at jeg ikke prøvde litt hardere å få mannen med meg hjem til sørvestlandet. Anonymkode: ae7e3...d9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #29 Del Skrevet 10. februar 2023 Ja, blir engstelig av at jeg snart er nødt til å eksponere meg og gå i lette sommerklær for å ikke koke bort. Liker å gjemme meg bort litt og slippe å tenke så mye på hva jeg har på meg under boblejakka. Føler jeg ser bedre ut i mørket også generelt. Driver nå å stresser med å få gått ned litt og trent meg opp og skal til frisør og til en kosmetisk sykepleier for å ordne en skavank. Kanskje sommeren blit litt lettere ihvertfall. Anonymkode: c4769...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 10. februar 2023 #30 Del Skrevet 10. februar 2023 Jeg elsker vår, sommer og sol og lysere dager. Så for meg er det helt motsatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #31 Del Skrevet 11. februar 2023 Jeg bor i nord, og her eksisterer det ikke vår. Vinter frem til mai/juni. Og sommeren er som høst. Så her er det typ 2 årstider. Du kan vurdere det. Anonymkode: 060cc...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #32 Del Skrevet 11. februar 2023 Nei, blir euforisk av glede når våren nærmer seg. Elsker lys og varme. Kropp og hode fungerer desidert best i varmere vær, blir mitt deprimert av mørke-tida, og har mer smerter i kroppen i kulde. Anonymkode: 65593...95d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 11. februar 2023 #33 Del Skrevet 11. februar 2023 Heldigvis går det mot lysere og varmere tider. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 11. februar 2023 #34 Del Skrevet 11. februar 2023 (endret) Elsker vår og sommer. Det er så flott når det blir lysere, mildere, grønnere og det lukter vår i lufta. Ikke minst lukta av sommer. Alle kan gå med mindre klær. Jeg blir i bedre humør og til og med kåtere selv om jeg er det året rundt😅 Eneste jeg ikke liker er mer insekt. Jeg synes det er verst om høsten og vinteren. Blir lettere i dårlig humør og sint. Mye regn, snø, is. Mørkt fra ettermiddag. Mørkt om morgenen. Er det helt overskyet og mye nedbør så er det nesten mørkt hele dagen. Ikke minst mer sykdommer om høsten og vinteren. Nei jeg er vår/sommer menneske. Nei takk til høst/vinter. Endret 11. februar 2023 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 12. februar 2023 #35 Del Skrevet 12. februar 2023 skreppamedleppa skrev (På 10.2.2023 den 20.16): Nei vet du hva... Nå er det heldigvis "vår" tur. Vi som gleder oss over lysere tider, varme, vårsolen, fuglene som kvitrer, blomstrene som igjen spirer og naturen som igjen endelig vekkes litt til live igjen. Vi som setter pris på dagslys og som liker litt mer enn 2 minutter av det om dagen, nå er det vår tur til å kjenne energi bare av været, lyset og årstiden aleine. Mørketiden føles jo ut som den varer i 7 lange og 5 breie og aldri blir ferdig... Men nå endelig ser vi lysere tider imøte ❤️🌱🍀 Endelig!! Nei, nå er det vår tur!!! Og vi kan slippe å kle på seg 17 lag med klær bare en skal ut med søppelet. Gleder meg noe helt ekstremt til de månedene vi har fremover nå og håper på en mild vår, etterfulgt av sommervarmen og nydelige dager Jeg bare digger deg👍Du er så kul og den teksten 👌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12. februar 2023 #36 Del Skrevet 12. februar 2023 Nei, gi meg heller vår, sommer og høst, enn vinter. Jeg hater vinteren 😝 Det er absolutt ingenting positivt med den årstiden 😝 Jeg gleder meg til vår. Bare veier, blomster i veikanten og fuglekvitter ❤ Og masse annet ❤ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #37 Del Skrevet 13. februar 2023 Nei absolutt ikke! Jeg gleder meg sånn til våren og sommeren, lyset og varmen. Har gått og frøset i hele vinter, iskaldt, snø, regn og vind om en annen. Grøss. Det er så tungt å stå opp i mørket, få ungene opp, gjøre seg klar og så ut i kulden. Grusomt. Denne vinteren har vært spesielt hard, sikkert pga vi har måttet spare på strømmen. Har sittet og sett på serier fra varme strøk hver eneste dag, for bare å få litt solskinn gjennom tv skjermen om ikke annet 😄 Vi skal og flytte til varmere strøk, noe jeg gleder meg til. Lurer litt på om dette er noe som kommer med alderen også. Før da jeg var yngre så lot jeg meg ikke plage så mye av kulden og mørket, men nå som 40 år så føles det helt krise. Dere som gruer dere til å vise frem bleke legger og en utrent kropp, kjøp litt lange og lette tynne bukser og skjorter, eller skjørt, kjoler. Det er jo kjempe fint og du trenger ikke vise hele kroppen din. Det gjør de jo heller ikke nødvendigvis i varmere land heller, ingen grunn til å ha kroppen på utstilling hvis du ikke ønsker det selv. Men deilig å få litt sol i ansiktet og på kroppen da 😊 Anonymkode: 0f714...a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #38 Del Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 12.21): Jeg er et vanedyr og bruker lang tid på å venne meg til nye ting. Synes også det er tungt når høst og vinter kommer, men hjelper veldig på at vi da pynter opp både ute og inne med lys og gjør det koselig. Men denne delen av året vi går inn i nå er desidert verst for meg. Bor i tillegg på vestlandet så finnes jo ikke snø. Men jeg hater virkelig når sola pipler frem og det blir mildere. Men fremdeles er det grått og trist på bakken. Og ettermiddag og kveld føles uendelig lange fordi det er lyst lengre og lengre. Føler meg også stygg, gammel og ufresh uansett hvor mye jeg ordner meg. Jeg er blek året rundt, men føler alderdom og skavanker blir ekstra synlige nå når det går mot mildere tider og solskinn. I helga skal vi på uteaktivitet med barna og kjenner jeg gruer meg allerede. Flere som har det sånn? Anonymkode: 42491...e71 Hvor gammel er du? Anonymkode: 57e8a...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #39 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg hater de varme årstidene. Sommeren er tortur hvert år. Det blir i hvert fall ikke så varmt i Norge, men jeg bor dessverre i Tyskland og sommeren her er uutholdelig. Jeg håper virkelig å kunne flytte til Norge om noen år. Anonymkode: d4319...39d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #40 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 12.21): Jeg er et vanedyr og bruker lang tid på å venne meg til nye ting. Synes også det er tungt når høst og vinter kommer, men hjelper veldig på at vi da pynter opp både ute og inne med lys og gjør det koselig. Men denne delen av året vi går inn i nå er desidert verst for meg. Bor i tillegg på vestlandet så finnes jo ikke snø. Men jeg hater virkelig når sola pipler frem og det blir mildere. Men fremdeles er det grått og trist på bakken. Og ettermiddag og kveld føles uendelig lange fordi det er lyst lengre og lengre. Føler meg også stygg, gammel og ufresh uansett hvor mye jeg ordner meg. Jeg er blek året rundt, men føler alderdom og skavanker blir ekstra synlige nå når det går mot mildere tider og solskinn. I helga skal vi på uteaktivitet med barna og kjenner jeg gruer meg allerede. Flere som har det sånn? Anonymkode: 42491...e71 Flott! Takk for at du følte et behov for dele med oss at du er en sosiopat. Anonymkode: 8b3ef...ed2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå