Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en kolikkbaby som gråter i timesvis hver dag. Våkner 1-2 ganger i timen hele natta, krever konstant stimuli når han er våken. Alle sa det skulle bli bedre etter 3mnd, og her er vi 6mnd senere… Og jeg er så sliten. Så ekstremt sliten. Jeg er så lei av skriking, av husarbeid jeg må multitaske, av å måke den jævla gårdsplassen med en hånd mens jeg triller vogn med den andre. Mannen har vist seg å være en drittsekk som forventer at jeg tar alt siden jeg er hjemme. Når han kommer hjem fra jobb så tar han baby, men da må jo jeg lage middag og rydde denne, ta igjen husarbeid som ikke er gjort, måke mer jævla snø, dra på butikken etc. Snart skal jeg begynne å jobbe og jeg vet at da har jeg jobb hele dagen og baby+husarbeid hele kvelden og 30min søvn av gangen hele natta. Jeg er så sint på mannen som tror jeg koser meg hjemme, enda jeg sier jeg er utslitt og at det er provoserende når han sier «men du liker jo å vaske» (jeg gjør jo for faen ikke det?!) eller andre ting for å unnskylde egen egoisme. Endelig (misforstå meg rett) har baby begynt å flate ut i vekst og jeg blir mer trodd på at jeg tror det er noe som plager ham og ikke bare kolikk og vi er henvist til barneavdelingen. Hvordan i alle dager skal jeg få mannen til å forstå at han må bidra??? Han bidro femdobbelt før baby liksom :( 

Anonymkode: fefdc...c60

• Liker 3
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt med alt husarbeid og matlaging! Lag mat til deg selv. Du er ikke i permisjon for å være privat vaskehjelp og kokk for din mann. Når mannen din kommer hjem fra jobb, tar du deg en dusj, lager deg noe godt å spise og en kopp te. Sett deg på et eget rom å se på netflix, mens du nyter teen din. La det se jævlig ut hjemme en stund. Du må prioritere helsen din. Hvis manne din ikke vil være med å ta en del av arbeidet med å holde et hjem, så får han bestille vaskehjelp. Sønnen din trenger en fysisk og psykisk frisk mamma. Håper dere snart finner ut av hva som plager sønnen din. Ta vare på deg selv, og senk kravene ❤ 

Anonymkode: c4f92...bf8

• Liker 31
  • Nyttig 9
Skrevet

Hva sier eller gjør han hvis du bare IKKE gjør husarbeidet eller måkingen? Du har jo faktisk ikke tid eller overskudd til det. Såklart skal du ikke måke innkjørsel med en hånd mens du triller rundt på baby, det høres jo helt absurd ut når du har en frisk mann.

Han kan handle på vei hjem fra jobb, eller du kan handle med baby i vogn hvis det går an med din baby, eller han kan bestille mat fra Oda eller Meny eller annen nettbutikk. 

Klem til deg ❤️ Vet hvordan det er med mann som viste seg å være mye mindre deltagende enn forventet/lovet men min ordnet iallfall middag og forventet ikke at jeg gjorde husarbeid (tok baby veldig lite da). Jeg bare gjorde ingenting jeg og om han en sjelden gang spurte sa jeg bare "det var ikke mulig å få til det".

Du sier han tar baby når han kommer hjem, kan du forsøke å si at da må han ta baby + gjøre andre ting (husarbeid, middag handling?) og hvis han sier noe om at det er vanskelig å gjøre det pluss passe ungen kanskje det går opp et lys for ham når du da sier at det er tilfelle for deg hver dag på dagtid...? Noen skjønner jo ikke noe før de opplever det selv.. 

Anonymkode: 2bced...b7f

• Liker 5
Skrevet

Jeg møtte også en sånn . Jeg er så skuffet. Han har hjulpet meg minimalt ( ingen ting) Jeg har vært alene i alle år. Fortsatt ingen avlasting. Det har gjort meg litt bitter . Livet har vært strevsomt

Anonymkode: a1328...dfe

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg møtte også en sånn . Jeg er så skuffet. Han har hjulpet meg minimalt ( ingen ting) Jeg har vært alene i alle år. Fortsatt ingen avlasting. Det har gjort meg litt bitter . Livet har vært strevsomt

Anonymkode: a1328...dfe

Kan like godt være alenemamma da egentlig? Finne deg en ny mann etterhvert 🤷‍♀️ Mange fantastiske menn der ute ❤

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært mye sint. MYE. Min mann prøvde seg også i den retningen. Satte seg tilogmed for å game da han kom hjem fra jobb. Jeg har kjeftet, smelt, truet flere ganger med å ta ungen og dra, og ikke minst dratt han med meg etter ørene på både fvk og bup. 

Du må sette hardt mot hardt og forlange endring.

Anonymkode: 7cec0...ce3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kolikk i 6 mndr? 
Dette er jo ikke vanlig. Oppsøk lege og få en skikkelig undersøkelse. 
Den mannen er jo bare å levere inn på overskuddslageret. 
Gi han et ultimatum , og send han på dør  om han ikke trår til og hjelper til med å få orden på kaoset  

Anonymkode: f2367...7e1

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Var sånn her og, bidro med sitt fram til vi fikk barn. Etter to år var jeg så utslitt at jeg kastet ham ut. Han har mye mer kontakt med sønnen sin nå når han har samvær annenhver helg, enn da vi bodde sammen. 

Helt meningsløst å drasse på daukjøtt.

Anonymkode: 19f4f...316

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kolikk i 6 mndr? 
Dette er jo ikke vanlig. Oppsøk lege og få en skikkelig undersøkelse. 

Den mannen er jo bare å levere inn på overskuddslageret. 
Gi han et ultimatum , og send han på dør  om han ikke trår til og hjelper til med å få orden på kaoset  

Anonymkode: f2367...7e1

Har du lest HI? 

Anonymkode: 96ca3...8c4

• Liker 7
Skrevet

Husarbeid kan du vente med til barnet blir større. Mat klarer mannen å finne selv når han er sulten. Ser der har du allerede løst to av utfordringene :)

• Liker 2
Skrevet

Bra at du har fått henvisning til barneklinikken, for dette høres ikke ut som kolikk. 

Når det gjelder mannen og husarbeid, så tenker jeg at han kanskje er sliten og? Og at det kan være grunnen til at han ikke bidrar? Og når han ser at du gjør jobben likevel, så tenker han vel at det er tipp topp tommel opp. Du skal ikke gjøre dobbelt opp om han ikke gjør en dritt. Da må du også klare å slippe ballen rett og slett.

Først må du akseptere at det er unntakstilstand hjemme hos dere og senke kravene voldsomt. Gjør kun det som er helt nødvendig. Gi klare instrukser til mannen om at du forventer at han bidrar mer. 

Kanskje dette er den perioden i livet dere bør prioritere å bruke penger på vaskehjelp og handle på nettbutikken til Meny? 

Anonymkode: f7a9d...104

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra at du har fått henvisning til barneklinikken, for dette høres ikke ut som kolikk. 

Når det gjelder mannen og husarbeid, så tenker jeg at han kanskje er sliten og? Og at det kan være grunnen til at han ikke bidrar? Og når han ser at du gjør jobben likevel, så tenker han vel at det er tipp topp tommel opp. Du skal ikke gjøre dobbelt opp om han ikke gjør en dritt. Da må du også klare å slippe ballen rett og slett.

Først må du akseptere at det er unntakstilstand hjemme hos dere og senke kravene voldsomt. Gjør kun det som er helt nødvendig. Gi klare instrukser til mannen om at du forventer at han bidrar mer. 

Kanskje dette er den perioden i livet dere bør prioritere å bruke penger på vaskehjelp og handle på nettbutikken til Meny? 

Ja, det er sikkert kjempeslitsomt for mannen at TS står opp hver time på natta for å ta seg av en skrikende baby. Han må beskyttes fra denne strevsomme tilværelsen

TS: du har ikke noe valg når det gjelder å ta deg av babyen. Men alt det andre er faktisk et valg. Hvorfor du måker snø og vasker i denne situasjonen er et mysterium.

Anonymkode: d4d47...c18

• Liker 17
Skrevet

Hvorfor i all verden måker du snø?? Du er i permisjon med baby, bare snø inne og så får mannen måke den jævla snøen om han trenger å komme seg inn og ut. Ta babyen i bæresele under jakka og gå om du må ut. Lang kun mat til deg selv. Enkel, næringsrik mat. Mannen får ordne seg selv. Ikke vaske annet enn at du må vaske evt flasker til babyen og babyen klær, og dine egne når du begynner å gå tom. Prøv å sove når mannen kommer hjem og tar babyen, evt gå deg en lang tur alene ute hvis du ikke får sove uansett. Klarer han ikke å lage seg mat selv mens han passer babyen? Stå synd, det er det du må de 9-10 timene han er borte på jobb. 

• Liker 12
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har en kolikkbaby som gråter i timesvis hver dag. Våkner 1-2 ganger i timen hele natta, krever konstant stimuli når han er våken. Alle sa det skulle bli bedre etter 3mnd, og her er vi 6mnd senere… Og jeg er så sliten. Så ekstremt sliten. Jeg er så lei av skriking, av husarbeid jeg må multitaske, av å måke den jævla gårdsplassen med en hånd mens jeg triller vogn med den andre. Mannen har vist seg å være en drittsekk som forventer at jeg tar alt siden jeg er hjemme. Når han kommer hjem fra jobb så tar han baby, men da må jo jeg lage middag og rydde denne, ta igjen husarbeid som ikke er gjort, måke mer jævla snø, dra på butikken etc. Snart skal jeg begynne å jobbe og jeg vet at da har jeg jobb hele dagen og baby+husarbeid hele kvelden og 30min søvn av gangen hele natta. Jeg er så sint på mannen som tror jeg koser meg hjemme, enda jeg sier jeg er utslitt og at det er provoserende når han sier «men du liker jo å vaske» (jeg gjør jo for faen ikke det?!) eller andre ting for å unnskylde egen egoisme. Endelig (misforstå meg rett) har baby begynt å flate ut i vekst og jeg blir mer trodd på at jeg tror det er noe som plager ham og ikke bare kolikk og vi er henvist til barneavdelingen. Hvordan i alle dager skal jeg få mannen til å forstå at han må bidra??? Han bidro femdobbelt før baby liksom :( 

Anonymkode:

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Når han kommer hjem fra jobb så tar han baby, men da må jo jeg lage middag og rydde denne, ta igjen husarbeid som ikke er gjort, måke mer jævla snø, dra på butikken etc. 

Du forventer at når han kommer hjem fra jobb skal han både ta babyen, gjøre husarbeid og lage middag, måke snø og dra på butikken??

Anonymkode: 9407d...8e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva eksakt er det som sliter ut mannen her?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du forventer at når han kommer hjem fra jobb skal han både ta babyen, gjøre husarbeid og lage middag, måke snø og dra på butikken??

Noe av det må han kunne gjøre? Nå gjør hun vel alt?

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Anonymkode: fefdc...c60

Tar han helgene da?

Anonymkode: 19b76...86e

Skrevet

Ehm, ja!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden hun klarer det, så klarer vel han det? Han kan dra på butikken på vei til jobb, måke snø når han kommer inn, ta med seg noe takeaway eller lett middag, og så ta babyen på innsiden. 

Anonymkode: 19b76...86e

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ehm, ja!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...