Gå til innhold

Å begynne på nytt - redd jeg aldri finner noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dumpet av min eks etter et stygt svik fra hans side. Vi skulle få barn og bli gamle sammen, og har vært sammen siden ungdomstiden. Jeg fylte nå 30. Vi kjenner hverandre inn og ut, og jeg har alltid gitt 100% i forholdet, og satt med inntrykket av at forholdet var veldig bra. Vi hadde selvfølgelig noen små problemer, men ingen store. I en slags kvartlivskrise har han funnet seg en yngre dame på jobb, vært utro og dumpet meg når hun ville begynne å date han, bak min rygg. Alt skjedde utrolig raskt, og jeg har helt mistet fotfestet. 

Han flyttet ut umiddelbart, og vi har ikke hatt noe kontakt siden. Jeg har virkelig forsøkt SÅ hardt å komme meg videre i et halvt år. De dater fremdeles, og det føles helt forjævlig at han hær en fremtid med henne og jeg har ingenting. Hun ser ut som en blåkopi av meg, bare fire år yngre, som gjør det enda mer sårt. 

Nå blir jeg 30 år, og all trygg grunn er borte. Jeg føler meg helt knust og verdiløs, men verst av alt er følelsene at jeg ikke finner noen jeg får samme gnist med. I alle år føltes min eks som "den store kjærligheten" og jeg frykter at mitt eneste håp nå er å finne noe "helt ok", hvis jeg ønsker ekteskap og barn. Alt jeg drømmer om er en familie, men jeg vil ikke ha det med hvem som helst.

Jeg har så siden nyttår forsøkt å date. Jeg har virkelig gjort en innsats, men syntes det er så vanskelig å møte noen! Jeg har prøvd forskjellige datingapper, men selv om jeg har kommet i prat med noen er det null gnist. Jeg sliter veldig med å syntes andre menn er attraktive, min eks var liksom "drømmemannen", og alt annet virker så blekt. Alle de gode ordentlige gutta virker i forhold. Alle jeg har avvist i alle år fordi jeg var lojal i forholdet har nå fått seg damer. De eneste jeg møter som er "ordentlige" er veldig mye yngre enn meg (23-24), og det er naturligvis uaktuelt da jeg ser etter noe seriøst.

Hvor treffer man noen? Jeg er så fryktelig ensom, samtidig klarer jeg bare ikke "ta noe". Jeg skjønner ikke hvordan enkelte hopper fra forhold til forhold. Det er mange snille, ålreite menn der ute, men jeg har aldri møtt noen hvor jeg har hatt "det lille ekstra med" på ti år i forholdet.

Frykter så veldig at jeg ikke treffer noen. Og dersom jeg gjør det blir barn for sent. Det er ikke aktuelt å få barn med noen jeg har kjent 1-2år, jeg vil gjerne ha en ordentlig kjærlighetshistorie. 

Jeg er attraktiv, aktiv og sosial. Det er ingen på jobb, treningssenteret, byen eller tinder. Hvor går man?

Noen råd? 

Anonymkode: be608...958

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bare 30 år. Slapp av.

• Liker 2
Skrevet

I enslags kvartlivskrise har han funnet seg en yngre dame på jobb, vært utro og dumpet meg når hun ville begynne ådate han, bak min rygg. 

HAN har dumpet deg, fordi HUN ville begyne date han? 

Anonymkode: f335b...8a6

Skrevet

For der første, 6 måneder etter et sånt sjokk er jo ingenting! Du er jo enda i krisertilstand, du må gi deg selv tid og mulighet til å bearbeide og komme over dette.

Han er ikke drømmemannen, og han har vist deg nå at han er i stand til å dumpe deg på pletten med en gang noe, tilsynelatende, bedre dukker opp. Jeg vet det er en utrolig fattig trøst, men vær glad du ser det nå, før huslån og barn og volvo var på plass.

Sender deg en god klem, du er 30 år og har god tid på å finne noen, men først må du jo la deg komme over dette jævlig sviket her. 

Han er et svin. 

Anonymkode: 46bea...90d

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I enslags kvartlivskrise har han funnet seg en yngre dame på jobb, vært utro og dumpet meg når hun ville begynne ådate han, bak min rygg. 

HAN har dumpet deg, fordi HUN ville begyne date han? 

Anonymkode: f335b...8a6

En yngre jente på jobben hans var interessert, han har innledet et forhold til henne, og når det var solid nok slik at han ikke risikerte å bli alene så dumpet han meg som var helt uviten om hva som foregikk. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror kanskje du burde stresse ned når det gjelder datingen, prøv å ikke tenk at du skal finne drømmemannen akkurat nå. Ta det litt mindre alvorlig, tenk bare at du skal møte folk for å ha det gøy, og oppleve nye ting. det er noe i det man sier at man finner kjærligheten når man minst venter det eller noe. 

Anonymkode: 79066...03e

Skrevet

Du er ung, du kommer til å treffe en ny fin mann, bedre enn han som dumpet deg. Ingeting å stresse med!

Anonymkode: 21306...58f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En yngre jente på jobben hans var interessert, han har innledet et forhold til henne, og når det var solid nok slik at han ikke risikerte å bli alene så dumpet han meg som var helt uviten om hva som foregikk. 

Ta å les dette høyt for deg selv flere ganger. Dette er så nedrig og jævlig gjort at det burde hjelpe deg videre et stykke bare det å innse det 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Fy faen, det der er så jævelig det jeg er redd for! Får vondt langt inn i sjelen av å lese det du skriver TS! Du har opplevd det verste marerittet man kan oppleve som partner!

Men du er bare 30år og du er fortsatt i sjokk. Jeg hadde ikke stresset med å date enda, men jobbet hardt for å legge dette sviket og den livsendrende hendelsen litt mer bak meg.

Du vil måle alle nye menn mot eksen så lenge han er så langt fremme i hukommelsen og bevisstheten.

Og en ny mann vil aldri erstatte eksen punkt for punkt. Når du blir kjent med en ny mann vil du sette pris på helt nye ting ved han og du vil bli irritert på nye ting. Alt vil være nytt. Og det er en stor omstilling i seg selv, men også en umulig oppgave dersom du sammenligner den nye mannen med eksen.

Jeg har aldri turt å gå for drømmemannen fordi jeg ikke vil oppleve et slikt svik som jeg føler så mange opplever. Jeg har gått for en mann jeg ikke elsker slik at jeg ikke blir såret. Så jeg har ingen tips egentlig. Føler bare veldig med deg!

Anonymkode: 74bbf...b91

• Liker 1
Skrevet

😣 huff

Det vil bli bedre, hjertesorgen vil bli som en rart minne tilslutt, å du kan absolutt finne en ny drømmemann, flere om du vil

Det kan være godt for deg å ha det litt gøy å ikke stresse. Arkene dine er blanke nå, hvor spennende er ikke det? Det bugner av minner der ute, som venter på deg å leve i dem 😊 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg skjønner godt at du stresser og er lei deg. Men han var jo ikke drømmemannen! Han gikk bak ryggen din; han løy, var systematisk utro og dumpet deg. Han er overhodet ikke "ditt livs store kjærlighet" eller "the one that got away". Han er en utro løgner, og det er jo ingenting som tilsier at han ikke kommer til å behandle den nye kjæresten sin på samme måte om noen år. 

Ja, kanskje den neste "frieren" du møter f eks ikke er like kjekk. MEN - kanskje han i motsetning til din eks ikke er en utro løgner? 😊  Det vil jo uansett være en enorm forbedring 😅

Anonymkode: a0910...993

• Nyttig 2
Skrevet

Det jeg sliter mest med er å akseptere bruddet. Jeg klarer ikke forestille meg at han ikke angrer, men jeg kjenner han godt nok til at han heller ville blitt ulykkelig og lenge i det nye forholdet fremfor å krype til korset. Alt mellom oss er selvfølgelig ødelagt nå. Men det føles så fælt å ha det lille håpet om at han kanskje har det fælt han og. 

Gjest FrkMjau
Skrevet

Send kopi av linken hit til frøken blåkopi så har du gjort en god gjerning, samtidig får du kanskje payback om hun dumper han, tviler på at deres nye forhold kommer til å vare særlig lenge uansett når han er sånn 😠

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta å les dette høyt for deg selv flere ganger. Dette er så nedrig og jævlig gjort at det burde hjelpe deg videre et stykke bare det å innse det 

Enig i dette. Godt mulig han har mange fine kvaliteter også, men denne oppførselen er så råtten at han er LANGT fra noen drømmemann! Kanskje ser det nye forholdet hans lykkelig ut, men hun må leve med kunnskapen om hvor lite pålitelig han er som kjæreste. Det kan ikke være lett.

Gi deg selv litt mer tid. Ikke stress med dating. Finn på ting som gir deg glede i hverdagen. Så kommer du etter hvert over denne mannen og er klar for å treffe en ny. Stor klem til deg!

Anonymkode: 6499d...ea1

• Liker 2
Skrevet

Hadde det enda vært slik fra start. Ingen er perfekte. Jeg har aldri hatt grunn til å tvile på han i ti år, tvert i mot, og det er det som er verre. Jeg har ingen grunn til å tenke at han vil behandle henne slik som meg ,tvert i mot føler jeg at jeg hadde uflaks. det svir. Jeg håper selvfølgelig at han gjør det samme mot henne, men foreløpig virker det tilsynelatende som han behandler henne bedre enn han noen gang gjort mot meg, og det gjør ting bare enda verre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde det enda vært slik fra start. Ingen er perfekte. Jeg har aldri hatt grunn til å tvile på han i ti år, tvert i mot, og det er det som er verre. Jeg har ingen grunn til å tenke at han vil behandle henne slik som meg ,tvert i mot føler jeg at jeg hadde uflaks. det svir. Jeg håper selvfølgelig at han gjør det samme mot henne, men foreløpig virker det tilsynelatende som han behandler henne bedre enn han noen gang gjort mot meg, og det gjør ting bare enda verre. 

Hvorfor mener du at du er såpass verdiløs at du vil ta til takke med en utro løgner? Han løy systematisk til deg over tid, pulte på ei dame bak ryggen din og dumpet deg når han skjønte at han kunne få seg ei dame som var 4 år yngre. Og du velger likevel å tenke på ham i timevis hver eneste dag og ønsker ham tilbake 🤔 Opplevde du misbruk i oppveksten, hadde du en drittsekk til far, hva er grunnen til at du velger vekk titusenvis av flotte menn i passende alder pga en utro løgner som ikke vil ha deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor mener du at du er såpass verdiløs at du vil ta til takke med en utro løgner? Han løy systematisk til deg over tid, pulte på ei dame bak ryggen din og dumpet deg når han skjønte at han kunne få seg ei dame som var 4 år yngre. Og du velger likevel å tenke på ham i timevis hver eneste dag og ønsker ham tilbake 🤔 Opplevde du misbruk i oppveksten, hadde du en drittsekk til far, hva er grunnen til at du velger vekk titusenvis av flotte menn i passende alder pga en utro løgner som ikke vil ha deg?

Har ingen traumer fra oppveksten, men møter sjeldent noen jeg klaffer så godt med. At følelsene mine svinger mellom sorg og savn, og sinne og fortvilelse handler nok om at jeg styres mer av følelser enn fornuft akkurat nå. Frykt for å aldri møte noen jeg blir så glad i igjen, frykten for at det var jeg som var problemet, tankene om at jeg kunne gjort noe annerledes. 

Jeg prøver jo faktisk å begynne på nytt og jeg ønsker å treffe noen andre. For noen måneder siden var helt utenkelig. Men jeg syntes det er skikkelig vanskelig å treffe noen. Føler ikke jeg ser eller treffer noen som treffer meg. 

Skrevet

Ikke mål din egenverdi i en partner. Fokuser på deg selv og dine interesser fremover, så kan du tenke på dating etter en stund. ❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det jeg sliter mest med er å akseptere bruddet. Jeg klarer ikke forestille meg at han ikke angrer, men jeg kjenner han godt nok til at han heller ville blitt ulykkelig og lenge i det nye forholdet fremfor å krype til korset. Alt mellom oss er selvfølgelig ødelagt nå. Men det føles så fælt å ha det lille håpet om at han kanskje har det fælt han og. 

Jeg opplevde at mannen gikk for en gammel eks han hadde møtt igjen helt tilfeldig. Bare få uker etter vi hadde fått et barn..

Dette er virkelig ikke for å «jeg har opplevd  noe verre enn deg», men for å vise deg at det er kanskje like greit at han gikk nå og så får du tid til å bearbeide og gå videre. For det å oppleve noe sånn og i tillegg å ha et barn sammen som skal være på samvær gjør at man blir hengende i det altfor lenge. 

Men jeg kjenner igjen følelsen av at jeg håper han ikke har det bra, at det ikke fungerer og at han savner meg. Jeg følte meg så ufattelig liten og ubetydelig. Så mange år og han kunne bare droppe meg som jeg ikke betydde noe. Det er faens så vondt! 

Anonymkode: c82b5...431

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg opplevde at mannen gikk for en gammel eks han hadde møtt igjen helt tilfeldig. Bare få uker etter vi hadde fått et barn..

Dette er virkelig ikke for å «jeg har opplevd  noe verre enn deg», men for å vise deg at det er kanskje like greit at han gikk nå og så får du tid til å bearbeide og gå videre. For det å oppleve noe sånn og i tillegg å ha et barn sammen som skal være på samvær gjør at man blir hengende i det altfor lenge. 

Men jeg kjenner igjen følelsen av at jeg håper han ikke har det bra, at det ikke fungerer og at han savner meg. Jeg følte meg så ufattelig liten og ubetydelig. Så mange år og han kunne bare droppe meg som jeg ikke betydde noe. Det er faens så vondt! 

Anonymkode: c82b5...431

Hvis hun vil ha en idiot som går fra partner og nyfødt barn så enkelt, så fortjener hun ham..

Klemmer til deg 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...