AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #1 Skrevet 10. februar 2023 Hei For en uke siden veide jeg 84 kilo, i dag 77. Jeg er 175 høy. Det har vært noe ufrivillig pga livsomstendigheter, men vektnedgangen i seg selv er velkommen siden jeg har forsøkt å gå ned lenge uten hell. Til vanlig faster jeg 16:8, det eneste det har gjort for meg er at jeg ikke går opp. Denne uka har jeg spist bare 1 lite måltid pr dag. Kjenner aldri sult, men har lite energi. Innser at dette ikke er sunt eller bærekraftig i lengden, så er det noen som har forslag til hvordan veien videre kan se ut nå? For å fortsette å gå ned i vekt, men føle meg bedre? Kanskje holde seg til OMAD, men med bedre kunnskap sånn at ikke formen blir så kjip? Anonymkode: ed597...694
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei For en uke siden veide jeg 84 kilo, i dag 77. Jeg er 175 høy. Det har vært noe ufrivillig pga livsomstendigheter, men vektnedgangen i seg selv er velkommen siden jeg har forsøkt å gå ned lenge uten hell. Til vanlig faster jeg 16:8, det eneste det har gjort for meg er at jeg ikke går opp. Denne uka har jeg spist bare 1 lite måltid pr dag. Kjenner aldri sult, men har lite energi. Innser at dette ikke er sunt eller bærekraftig i lengden, så er det noen som har forslag til hvordan veien videre kan se ut nå? For å fortsette å gå ned i vekt, men føle meg bedre? Kanskje holde seg til OMAD, men med bedre kunnskap sånn at ikke formen blir så kjip? Anonymkode: ed597...694 For å gå ned i vekt, må du spise mindre enn du forbrenner. Men hvis du spiser ekstremt lite over lang tid, vil kroppen ofte reagere med sterk sult, slik at du til slutt spiser for mye og legger på deg. Det er derfor lurt å legge seg på et så lite underskudd som mulig, som samtidig fører til vektnedgang. Her må du prøve deg fram. Det vil også være mer behagelig for de fleste. Anonymkode: 9fcc2...476 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Det er sant! Fant i mellomtiden denne, som virker veldig overkommelig og grei hvis noen andre skulle lure på det samme: https://www.youtube.com/watch?v=l_ZtSNTGzjA Spesielt den siste metoden, den som han anbefaler, virker å være en grei vei å gå for å både gå ned og å holde kontroll. Ts Anonymkode: ed597...694 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #4 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei For en uke siden veide jeg 84 kilo, i dag 77. Jeg er 175 høy. Det har vært noe ufrivillig pga livsomstendigheter, men vektnedgangen i seg selv er velkommen siden jeg har forsøkt å gå ned lenge uten hell. Til vanlig faster jeg 16:8, det eneste det har gjort for meg er at jeg ikke går opp. Denne uka har jeg spist bare 1 lite måltid pr dag. Kjenner aldri sult, men har lite energi. Innser at dette ikke er sunt eller bærekraftig i lengden, så er det noen som har forslag til hvordan veien videre kan se ut nå? For å fortsette å gå ned i vekt, men føle meg bedre? Kanskje holde seg til OMAD, men med bedre kunnskap sånn at ikke formen blir så kjip? Anonymkode: ed597...694 Mye av den vekten du har gått ned er nok vann. For å gå ned 7 kilo i fett må du ha et underskudd på 49.000 kalorier. Det har du antagelig ikke hatt på bare en uke. Vær forberedt på at noe av vekten kan komme tilbake. Hvis du bare spiser ett måltid om dagen bør det ikke være et lite måltid. Jeg har ikke forsøkt dette selv, for jeg tror det kan være vanskelig å få i seg nok næringsstoffer på denne måten. Jeg ville øket til minst to måltider, det er kanskje lettere å spise enn ett stort måltid? Alternativt ville jeg gjort som du sier, skaffet mer kunnskap slik at du får dekket næringsbehovet i det ene måltidet. Anonymkode: 1b4a8...0b9 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå