Gå til innhold

Cerazette- når forsvinner mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på cerazette i ca 2,5 uker. Begynte med en mensen-lignende blødning for ca 5 dager siden. Ikke mye blod eller smerter, men er litt hver dag. Jeg lurer på hvor lenge dette vil vare?

Før har jeg brukt hormon spiral, hadde da blødninger i månedsvis før mensen forsvant helt. Kan det samme skje med cerazette? Når forsvant mensen hos dere?

Anonymkode: d74a7...b9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde 4 mnd med nesten konstant blødning når jeg begynte på Cerazette. Har nå noen dager innimellom med spot blødninger. Har brukt Cerazette i snart 1 1/2 år. 

Anonymkode: db59d...ece

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hadde 4 mnd med nesten konstant blødning når jeg begynte på Cerazette. Har nå noen dager innimellom med spot blødninger. Har brukt Cerazette i snart 1 1/2 år. 

Anonymkode: db59d...ece

Å nei 🙁 orker ikke tanken. Men lite å gjøre. Fader og, mye styr med mensen, syklus og faenskap. Dritt lei

Skrevet

Tror det tok 2-3 mnd med uregelmessige blødninger, deretter forsvant mensen helt.

Skrevet

Blødde konstant i 6 mnd på cerazette. Da kastet jeg inn håndkleet og byttet prevensjon 

Anonymkode: 1d7f3...779

• Liker 1
Skrevet

Jeg også blødde konstant i flere måneder da jeg startet på cerazette, men etter ca 6 mnd ble mensen helt borte, og har ikke sett spor til den nå på 5 år. Skal aldri slutte på de 👏

Anonymkode: 77cb2...0eb

Skrevet

Jeg mistet mensen nesten med en gang, på Cerazette. 
Nå har jeg gått på det i ca 8-9 år, og fått mensen tilbake, men relativt uregelmessig 😞

Anonymkode: 902f1...453

Skrevet

Ikke alle mister mensen. 

Jeg gikk på cerazette i to år etter første svangerskap. Mistet alle blødninger umiddelbart. Småspottet bittelitt tre-fire ganger i året kanskje. 

Begynte igjen på cerazette etter andre svangerskap. Mistet alle blødninger umiddelbart igjen,  men etter 4-5 måneder begynte jeg å blø hver eneste jævla dag i flere måneder, før jeg ga opp og byttet merke. 

Du må rett og slett se an egen kropp. Noen mister alle blødninger, noen blør hele tiden, noen veksler, osv. 

Anonymkode: 5bd34...582

Skrevet

Huff, dette var ikke oppløftende. Må kanskje krype til korset og gå tilbake til spiral likevel 🙁

Skrevet

Første gangen jeg prøvde Cerazette hadde jeg småblødninger i 3 måneder før jeg gav opp.

Andre gangen jeg prøvde mistet jeg mensen helt og hadde ingenting i 3-4 år. Var helt topp, sånn bortsett fra at jeg fikk sykt kort lunte i det 4. året.

Anonymkode: 62958...478

Skrevet

Jeg småspottet hver dag i 4 mnd med Cerazette. Et herk. Nå var ikke det grunnen til at jeg byttet, men med nattesvette, byllelignende rød flekker på kroppen som aldri gikk vekk og enorm vektøkning så sa jeg takk for meg med disse ppillene. 

Anonymkode: 135f5...b22

Skrevet

Jeg ga opp etter en måned med blødninger og hodepine, og byttet til Microgynon.

Anonymkode: 7f722...913

Skrevet

Har lest litt rundt på nettet nå og det virker som at de tre første månedene er en liten pekepinn, mtp hvordan kroppen reagerer. Virker som det er store variasjoner, men at de fleste mister den etter en stund, eller i hvert fall har lange opphold. Så tenker det sannsynligvis vil hende meg også. Skal til fastlegen igjen i mars og får høre litt mer da. Var hos en vikarlege sist som ikke virket helt stødig og som ga meg lite informasjon. Krysser fingrene for at dette er en blødning som går over 🤞

Har vært så plaget med migrene så jeg kan ikke bruke hvilken som helt hormon-prevensjon heller. Cerazette er helt klart det tryggeste. Men målet er å bli kvitt mensen, trenger ellers ikke prevensjon. Takk for svar , ts

Skrevet

Tror min forsvant en måned etter første tablett. Og da gikk jeg på ungdomsskolen 😅

Skrevet

Ts her. Mensen forsvant så og si for fire dager siden, så den varte vel en uke. Så jeg er veldig lettet. 😊 ser innimellom antydning til litt blod på papiret men trenger ikke bruke innlegg eller noe. Er uansett veldig fornøyd. Jeg var så plaget med hyppige kraftige og smertefulle menstruasjoner, påfulgt av smertefull EL. Følte jeg konstant gikk på smertestillende. Nå har jeg ikke trengt å ta noe, selv når jeg blødde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...