Gå til innhold

Etternavn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er et annet alternativ til dere. Og det er sånn vi har gjort det. Jeg har 2 etternavn, og mannen har ett. Og vi skal gifte oss nå i sommer.Vi har ett barn sammen, som har fått ett etternavn fra oss begge med bindestrek. Far/partner er fra USA og har barn fra før, og jeg har et beskyttet etternavn. Dermed ville vi at barnet vårt skulle ha tilknytning til både til søsknene sine, og og til det beskyttede etternavnet. 

Mannen har til og med sagt at for han sin del, så trengte vi ikke bruke hans etternavn da det er ett av de som ikke høres like bra ut på norsk. Men etternavnene våres høres faktisk veldig bra ut sammen :)

Begge to beholder sine egne navn når vi gifter oss. Jeg har et navn, og har ikke noe behov for å skifte til et navn jeg ikke er knyttet til på samme måte som det jeg har. Pluss det er stress å måtte ordne nytt pass, førerkort andre dokumenter og jobbpapirer og kort. Mannen får velge selv hva han vil, men har ikke noen planer om å skifte det han heller, da han må reise tilbake til hjemstaten sin for å ordne papirarbeid. Så ingen av oss ser vitsen for å være ærlig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...