Gå til innhold

Er det normalt at baby er vanskelig å vekke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er fire måneder gammel, og ofte er hun så vanskelig å vekke.

Pleier ikke å gjøre det med mindre hun tar en lur som er for nær leggetid, eller om hun sover for lenge om morgenen. Hun blir helt myk og leddløs nesten, og veldig vanskelig å vekke. Føles så ekkelt ut. Er dette normalt? Eller er det noe galt med henne? 

Hun har vært hos flere leger grunnet andre ting, forøvrig, men har aldri spurt om akkurat dette. 

Anonymkode: 18666...2dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm nå vekket jeg veldig sjeldent min baby i den alderen for jeg slet som regel med at hun sov for kort. Men den første måneden husker jeg det var nesten umulig å vekke henne på dagtid (måtte vekke iblant for å få i henne mat pga vekt). Så på videoer på Youtube "how to wake your baby" husker jeg 😄

Men rundt 5-6 mnd så sov hun mye på meg og ofte så jeg jo på TV, gjorde andre ting, pratet med folk, gikk rundt osv og hun hang jo bare i armene og sov, så de kan jo sove veldig tungt. 

Nå er hun 11 mnd og det hender om hun sover i vogna og jeg forsøker vekke henne at hun glipper med øynene og sover videre men ellers er hun ganske lett å vekke (blir ofte lei seg da, gråter osv)

Hvordan vekker du? Forsøkt lys, frisk luft, bevegelse osv? Og når vekker du? Søvnfasene er vel ca. 30 minutter så er som regel lettest å vekke på 30, 60, 90 osv? Iallfall er det sånn for min. 

Anonymkode: e8961...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...