Gå til innhold

Huskeliste de siste dagene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover på nyttårsaften, og hadde en noget stresset brud på tråden tidligere i kveld. Hun bor fem timer unna der bryllupet skal være (helgependler) og har ikke tilgang til internett, så hun var ganske desperat på å få sjekket og planlagt de siste tingene... ;)

Så jeg gjør mine forloverplikter, og er nå i gang med å lage en skikkelig detaljert sjekkliste som hun kan bruke i julen. ;) Noen av dere som har noen gode og detaljerte tips til ting vi/hun må sjekke og dobbeltsjekke og avtale og bestemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan skrive noe av d jeg er glad jeg huska da...

Vet jo ikke om ho skal ha festen på hotell eller ordne ting selv.. og hvor langt ho er kommet!

-Servietter

-bordplassering

-strømpebukser, gjerne et ekstra par

- sytråd og plaster, i tilfelle uhell

- gjestebok - noen må informere om den (vi brukte begynnelsen av fotoalbumet)

- servietter

- skriv ut bordplassering og heng det opp

- finn ut hvordan de vil dekke bordet

- få bekreftet avtale på stedet, blomster, fotograf, vigsel

- sørg for at kjolen er klar - min passet ikke på torsdagen før brylluet...

- avtal med noen om bilder evt fotografering under bryllupet - vielsen og festen, lag gjerne en liste over bilder du vil ha

Kommer ikke på noe mer akkurat nå - må vel komme meg på jobb!!

Lykke til!!

Skrevet

ja, det meste er vel nevnt, men lommetørkle til evt. tårer, ha klart hvem som skal organisere gavebordet

Skrevet

Jeg skal også gifte meg nyttårsaften, så jeg kan jo svare ut fra meg selv. Alt er jo avhengig av opplegget både på fest og vielse og hvor mye som er gjort tidligere. For vår egen del har vi følgende igjen de siste dagene:

- hente kjolen etter tilpasning

- lage trykksaker (bordkort, festprogram, kirkeprogram, meny, velkomsthilsen på rommene, stort bordkart til å henge opp)

- kjøpe snacks osv til servering på kvelden

- sjekke at vin/sprit er bestilt som avtalt

- lage ferdig borddekorasjoner (skal pynte noen flere lys)

- pakke til bryllupsreise

- pakke til bryllupsnatt

- lage spillelister til festen

Det er i alle fall det jeg kommer på i farten. Lykke til, det går nok veldig bra!

Gjest Murf ikke innlogget
Skrevet

Vet ikke hvor festen skal være; men hvem har ansvaret for å rydde opp? Har de nok folk?

Ansvar for gavene; vi måtte pakke dem ned samme kveld, fordi stedet ikke ville ha ansvar for at de stod natten over. Så da fikk noen tanter ansvar for å pakke ned og få kjørt det hjem til mine foreldre.

Murf

Skrevet

Forresten, kanskje dette kan være noe for å roe nervene:

- ansiktsbehandling

- manicure

- frisør

Skrevet

Tusen takk jenter, der fikk jeg noen flere innspill!

Skrevet

Jeg tenkte litt på dette med ansiktsbehandling!

Jeg kjenner ei jente som skulle i et "fint selskap" og alt skulle være "perfekt"

Hun tok ansiktsbehandling dagen før selskapet, fikk en alergisk reaksjon og ble rødflammete og sår i hele fjeset :overrasket::overrasket:

Etter den episoden anbefaler jeg ikke ansiktsbehandling dagen eller dagene før man skal i eller ha selskap!

Ønsker deg lykke til som forlover på nyttårsaften!

Skrevet

Ansiktsbehandling kan være så mye. Jeg var på ansiktsbehandling i går, nettopp så hun skulle få klemt og styret så mye hun ville og huden roer seg og blir fin til neste uke. Alternativt kan man få en beroligende / oppfriskende behandling rett før dagen som ikke gir samme reaksjon. Det er viktig å si fra hva man ønsker.

Skrevet

En ting jeg vil anbefale er å dobbeltsjekke alle avtakler man har gjort, sånn som suite, blomster, frisør, kirketjener, organist, hotel/lokale, catering, kakebakere, gaveåpnere, musikk osv. Vi opplevde en del kaos, og takk og lov for at vi dobbeltsjekket det meste på forhånd. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...