Gå til innhold

Hvilket fuktighetsserum for ansiktet vil du anbefale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ofte et fra Dior, men synes det er så dyrt.

Anonymkode: 67f6b...9d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rampeguri skrev (45 minutter siden):

Av en eller annen grunn leste jeg først sannhetsserum for ansiktet 🤣

Tar gjerne imot tips til det også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rampeguri skrev (50 minutter siden):

Av en eller annen grunn leste jeg først sannhetsserum for ansiktet 🤣

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Venter også spent 😁

Anonymkode: c6558...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tenker du på de til 900 kroner? Har aldri prøvd, men hatt virkelig lyst på den med "plumming" effekt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cosrx snail serum. Er med hyalaronsyre. Den beste fuktighets serumet  jeg har prøvd! Pluss snegleslimet gjør at huden reparerer og blir jevn og fin merker forsvinner! 

Anonymkode: 5801f...8be

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Klairs fuktighetsserum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt flere ulike, men kommer stadig tilbake til collagenserumet fra Pure & Care, som selges på Normal. Det er rett og slett et veldig bra fuktserum med gode ingredienser :) Daily Boost Serum fra Caia Cosmetics er også bra, men jeg opplevde at det ikke ga like mye fukt som det fra PuCa. Ellers synes jeg faktisk at C-vitaminserumet fra Lumène ga godt med fukt, og da får du C-vitamin på kjøpet. 

Nå har jeg nettopp gått tom for fuktserum, og har bestemt meg for å prøve dette serumet fra SkinCity. I tillegg til å gi fukt, inneholder det også både antioksidanter og peptider, så jeg er veldig spent på det :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Venter også spent 😁

Jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker collagen serumet fra puca også bringebærfrø olje over, som jeg lar trekke inn litt før jeg tar på fuktighetskrem, da er huden min godt fuktet 🙂 i tillegg har bringebærfrø olje en naturlig spf noe jeg setter pris på 🙂 

Anonymkode: b7c9b...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Cosrx snail serum. Er med hyalaronsyre. Den beste fuktighets serumet  jeg har prøvd! Pluss snegleslimet gjør at huden reparerer og blir jevn og fin merker forsvinner! 

Anonymkode: 5801f...8be

Velger å prøve dette! Det var jo en grei pris, særlig om det er så bra som du sier. Takk for tips (også til dere andre).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Pure&Care Hydra-ettellerannet de selger for en veldig billig penge på Normal. Tror jeg betalte under 40 kr for en flaske, og den er jo kjempedrøy! Gikk fra flassende tørre kinn til babymyk hud på bare to gangers bruk. 

Anonymkode: 77ccd...8f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klairs Fundamental serum. Det er så digg på huden. Vet de har et rent fuktighetsserum også, som får mye skryt, men jeg har ikke prøvd det. Fundamental serumet dekker flere behov, det er antioksidant-serum, peptider og fuktserum i ett, og det er jo alltid kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker Niacinamide Serumet fra Makeup Mekka. Billig og veldig, veldig bra. Aldri hatt så myk og fin hud før, og jeg har veldig sensitiv hud som fort reagerer negativt på ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (På 10.2.2023 den 8.31):

Jeg har forsøkt flere ulike, men kommer stadig tilbake til collagenserumet fra Pure & Care, som selges på Normal. Det er rett og slett et veldig bra fuktserum med gode ingredienser :) Daily Boost Serum fra Caia Cosmetics er også bra, men jeg opplevde at det ikke ga like mye fukt som det fra PuCa. Ellers synes jeg faktisk at C-vitaminserumet fra Lumène ga godt med fukt, og da får du C-vitamin på kjøpet. 

Nå har jeg nettopp gått tom for fuktserum, og har bestemt meg for å prøve dette serumet fra SkinCity. I tillegg til å gi fukt, inneholder det også både antioksidanter og peptider, så jeg er veldig spent på det :) 

Passer pure & care for sensitiv moden hud?

Anonymkode: 1f844...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Passer pure & care for sensitiv moden hud?

Anonymkode: 1f844...479

Nå er ikke Pure & Care spesifikt innrettet mot verken sensitiv eller moden hud, men noen av produktene kan sikkert passe for deg. Det kommer jo også an på hvilke resultater du ønsker. Det er ingen kremet eller hudpleieprodukter som kan reversere aldring eller fjerne rynker, men det finnes virkestoffer som kan stimulere hudens egen produksjon av kollagen og elastin, og reparere solskadet hud. En vrelpleid og tilstrekkelig fuktet hud vil uansett alltid framstå som glattere og spenstigere.

Produktene fra PuCa inneholder ikke parfyme og alkohol, som gjerne irriterer sensitiv hud. Man skal imidlertid være spesielt forsiktig med såkalte aktive ingredienser (f.eks. syrer, c-vitamin og retinoider) når man har sensitiv hud, så dersom du ønsker å innføre aktive virkestoffer i hudpleierutinen din, kan det være at du bør bruke produkter spesielt innrettet mot sensitiv hud.

Jeg vil tro at collagen- , hyaluronsyre-, gold- og EGF-serumene kan passe fint til deg, men du trenger ikke alle sammen. Enten collagen- eller hyaluronsyre for ekstra fukt, og EGF for å styrke huden. Husk at du også må bruke en fuktighetskrem tilpasset din hudtype i tillegg til serumet, og solkrem i den lyse årstiden. En god rens er også viktig, ettersom bare vann ikke er tilstrekkelig til å fjerne solkremrester og sminke.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...