Gå til innhold

Hvordan gjør folk det på morgen med levering av barn og rekke jobb i tide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen her åpner kl 07:15 og mannen starter på jobb kl 07 og jeg kl 08:30. Det tar meg 20 min å kjøre i rushet. Kan ikke komme senere da jeg har en jobb som krever at jeg er på rapport kl 07:30. Mannen har litt flexitid, men må stå senere på jobb. Slitsomt! 😕

Anonymkode: 7328f...fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner du 7:30 eller 8:30?

Anonymkode: 0ce0d...3ff

• Liker 10
Skrevet

Da må man tilpasse jobben, eller så burde man valgt en barnehage med tidligere åpningstid.

Anonymkode: c8b22...79d

• Liker 2
Skrevet

Jeg antar at du har skrevet feil og at du starter 07.30 på jobb? Isåfall må du finne en annen bhg som åpner kl 07. Det burde dere egentlig tenkt på når dere søkte barnet inn i bhg.. 

Sier seg selv at du ikke rekker jobb til 07.30 når bhg åpner 07.15, levering tar kanskje 5 min, og deretter 20 min kjøring..

Anonymkode: 05019...876

• Liker 5
Skrevet

Jeg og/eller mannen jobbet i 80 prosent stilling da vi hadde barn i barnehagealder. Noe annet hadde ikke gått for vår del, både vi og barna hadde vært utkjørte.

Anonymkode: f6a89...6d8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg antar at du har skrevet feil og at du starter 07.30 på jobb? Isåfall må du finne en annen bhg som åpner kl 07. Det burde dere egentlig tenkt på når dere søkte barnet inn i bhg.. 

Sier seg selv at du ikke rekker jobb til 07.30 når bhg åpner 07.15, levering tar kanskje 5 min, og deretter 20 min kjøring..

Noen dager tar levering mye lenger tid... barn har forskjellige behov og det kan endre seg fra dag til dag.

Når det kommer til jobben må det da for søren gå an å få tilpasset at man kommer noen minutter senere og drar noen min senere... 

Blir så oppgitt over samfunnet i dag, det er overhodet ikke lagt opp til at man skal ha barn, men politikerne ønsker enda at vi skal få FLERE......

Anonymkode: 028a8...8dd

• Liker 16
Skrevet

Vi har valgt en barnehage som har åpningstider som passer oss. Den åpner 6.45. Vi har også bosatt oss slik at vi bruker lite tid på å forflytte oss mellom hjem, barnehage og jobb. 

Anonymkode: 15dfc...e42

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Begynner du 7:30 eller 8:30?

Anonymkode: 0ce0d...3ff

07:30 skulle det stå

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi søkte på en annen to min fra huset, men fikk ikke plass. Så det er ikke bare bare.. 

• Liker 7
Skrevet

Dessverre er det ikke mange alternativer da, enten finne en barnehage som åpner tidligere, eller hva med en som ligger nærmere jobb? 

Eventuelt forsøke å få startet 7.45 f.eks. 

Vi valgte barnehage som åpner 6.45 og ligger rett ved jobbene våre (jobber ikke samme sted), og ikke den som er nærmest hjemme. Det gjør det enklere å komme tidlig på jobb ved behov. Mannen kan ikke levere de dagene han jobber, han starter 6.45, så jeg leverer 3/5 dager i uken.

Anonymkode: 2aa80...4ec

Skrevet

Barnehagen vår og alle andre i nærheten hadde åpningstid 6:45 på grunn av sånne som jobbet turnus. Så mine barn pleide å være der da. Så rart at de åpner så sent. Har du snakket med barnehagen. Det er jo nok at en ansatt begynner en halvtime tidligere.

Anonymkode: 86d60...7f8

Skrevet

Fleksibel arbeidsgiver. Hadde ikke gått uten.

• Liker 2
Skrevet

Vi valgte en barnehage som åpnet tidligere.

Det må man jo når det ikke går opp med jobbene deres.

Anonymkode: a681e...51f

Skrevet

I byen jeg bor i finnes det ingen barnehager som åpner tidligere enn 0715. Veldig rart siden byen huser et stort sentralt sykehus med mange turnusarbeidere, mange fabrikker og veldig mange stillinger i kommunen som starter kl 07.

Vi begge jobber 100%, Mannen begynner på jobb kl 07 og jeg jobber turnus så dagvakter på sengepost begynner jeg 07, nattevakter slutter 0715 og jeg er hjemme kl 08. Jeg jobber halvparten av stillingen min på en dagpost på sykehuset hvor jeg begynner 08. 

Så de dagene jeg starter 07 eller har jobbet natt, så kommer mannen en time for sent på jobb, men han har en fleksibel arbeidsgiver i kommunen slik at da jobber han inn den timen på slutten av dagen, eller han kan ta av avspaseringsbanken hvis han har jobbet over andre dager. Jeg leverer i barnehagen når jeg jobber kveld eller dagpost. Min arbeidsgiver er ikke fleksibel. 

Anonymkode: 2b7b2...4dd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ikke overalt man kan bare velge en barnehage.. ikke alle får en av valgene engang, men blir bare plassert der det er ledig plass. Og mange barnehager åpner heller ikke så tidlig. Her har jeg ikke sett noen barnehager i nærheten som åpner før 07.15 faktisk. 

Ts, gå i dialog med jobben og forklar problemstillingen. Så kan du og mannen prøve å bytte på levering og henting. 

Anonymkode: 196b8...612

• Liker 3
Skrevet

Om ikke jobben kan være fleksibel med tanke på arbeidstid, eller en av dere kan redusere stillingsprosenten er vel alternativene

- bytt barnehage

- bytt jobb

- bytt bolig

- betal en barnevakt for levering

- gi bort barna 🤷‍♀️

For vår del hadde vi mer fleksibel arbeidssituasjon (en prioritering gjort i sin tid. Fleksibilitet heller enn maks inntjening) og i perioder redusert stilling.

Anonymkode: 219c8...ff9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har barnehage i nabohuset til jobb, begge deler 1km hjemmefra. Fantastisk hverdagslogistikk. 

Anonymkode: c63c5...994

Skrevet

Jeg er alene med barn på 11. året, og har hele veien måttet velge jobb etter livssituasjon. Det betyr lavere inntekt og færre goder, men det er mine barn og mitt ansvar å få kabalen til å gå opp, ikke arbeidsplassen. 

Anonymkode: 2010e...056

• Liker 2
Skrevet

Men, mannen din har jo fleksitid skriver du? Da må han levere og leve med lengre dager? Hva er "litt" fleksitid"?

Anonymkode: 7610e...a60

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har vel krav på tilrettelegging på arbeidsplassen pga slike forhold?

Mange som kommer senere på jobb der jeg jobber, kommunal helse.

Eller så går det an å gå i dialog med arbeidsgiver om å få tilpasset turnus. Det gjorde jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...