Gå til innhold

Avlive

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på hemmelig adresse og den personen som står på chipen burde holdes utenfor av flere grunner. Hva skjer med avlivningen? Hva burde jeg si til vet? Burde jeg forklare situasjonen så ikke personen blir ringt? Hva med min hemmelige adresse , vill personen få vite hvor jeg er? Hvem dyrlegen er? Kan ikke skrive noe om hva som er skjedd pga jeg ikke vill bli kjent men er så vondt og jeg vet ikke hvor jeg skal spør. 

Leste at vist man har bevis på at dyret bor hos meg vill det ofte være nokk? Og at de tok hensyn til hemmelig adresse og forskjellige ting. Stemmer det? 

Anonymkode: b6ce9...946

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen dyrlege eller folk som har avlive der hunden har vært registrert på annen person på nkk? Holder det og bevise at hunden er min og bor hos meg?

Skrevet

Håper ikke dyret blir avlivet bare for å bli avlivet eller for ingen av dere kan ha den.. 

Anonymkode: e08c5...34c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Håper ikke dyret blir avlivet bare for å bli avlivet eller for ingen av dere kan ha den.. 

Anonymkode: e08c5...34c

Nei selvfølgelig ikke! Hva faen feiler det mennesker! Sitter knust over og miste min bestevenn og lurer på hva jeg kan gjøre i en vanskelig situasjon og det er responsen! Skal deg som prøver og gjøre det enda værre får noen som har det vondt! Vet du ikke hvor jævlig det er så ha deg vekk! 

• Hjerte 4
Skrevet

Har utført livsavslutning for eier av hund. Ingen spørsmål annet enn hvem som var eier. Tror ikke han ble kontaktet annet enn mail og den kan man jo endre til egen eller lage en falsk en.

Anonymkode: 9173a...24f

• Nyttig 1
Skrevet

VM i skrivefeil?!
Men, nei, det vil ikke være mulig å spore deg opp basert på chip ved avlivning. Jeg fikk ikke så mye som en bekreftelse på e-post da min hund ble avlivet.

Anonymkode: b3e06...524

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

VM i skrivefeil?!
Men, nei, det vil ikke være mulig å spore deg opp basert på chip ved avlivning. Jeg fikk ikke så mye som en bekreftelse på e-post da min hund ble avlivet.

Anonymkode: b3e06...524

Grunnen til at eier fikk epost i mitt tilfelle var kvittering.

Skrevet

Takk får dere svarte! Leste noe om nye regeler så ble livredd! Vet dere sånn ca når det var? Føler eieren burde ha mer og si en en chip. Eier er jo den som koser , tar vare på og må gjennom sorgen og hele avlivningen. Den andre personen vill jo ikke merke det vist ingen sender til den personen. Har flere kjæledyr som skal gjennom en sorgprosess sammen med meg så vist det er noe tips hva som jeg kan gjøre før dem si i fra❤ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk får dere svarte! Leste noe om nye regeler så ble livredd! Vet dere sånn ca når det var? Føler eieren burde ha mer og si en en chip. Eier er jo den som koser , tar vare på og må gjennom sorgen og hele avlivningen. Den andre personen vill jo ikke merke det vist ingen sender til den personen. Har flere kjæledyr som skal gjennom en sorgprosess sammen med meg så vist det er noe tips hva som jeg kan gjøre før dem si i fra❤ 

Dette var ett år siden.

De andre dyrene må man bare ta ekstra godt vare på. De går jo også gjennom en sorgprosess.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette var ett år siden.

De andre dyrene må man bare ta ekstra godt vare på. De går jo også gjennom en sorgprosess.

Ja er vondt får alle rundt 😭❤ skal late som jeg er overlykkelig og gi han masse godis på vei til dyrlegen tenker jeg mens noen jeg kjenner passer resten av flokken i mens! Så får jeg komme hjem til dem etterpå og bruke tid med dem.  anbefales det og være begge sprøytene eller bare den første? Han er redd dyrlege er det noe spessielt måte det kan gjøres som gjør det lettere? Vill helst ikke ha han redd den dagen 

Skrevet

Om det faktisk er slik at dyret må avlives, og dette er helt åpenbart for dyrlegen, så avliver de nok uten å spørre så mye spørsmål. De ønsker jo ikke at dyr skal lide unødig. Om det er mulig kan du kanskje få dyrlegen ut i bilen om du kjører dit, så slipper han å gå inn der.

Føler virkelig med deg.

Anonymkode: 96b0b...559

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om det faktisk er slik at dyret må avlives, og dette er helt åpenbart for dyrlegen, så avliver de nok uten å spørre så mye spørsmål. De ønsker jo ikke at dyr skal lide unødig. Om det er mulig kan du kanskje få dyrlegen ut i bilen om du kjører dit, så slipper han å gå inn der.

Føler virkelig med deg.

Anonymkode: 96b0b...559

Takk det var lurt , han elsker bil så skal høre om det kan gå! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja er vondt får alle rundt 😭❤ skal late som jeg er overlykkelig og gi han masse godis på vei til dyrlegen tenker jeg mens noen jeg kjenner passer resten av flokken i mens! Så får jeg komme hjem til dem etterpå og bruke tid med dem.  anbefales det og være begge sprøytene eller bare den første? Han er redd dyrlege er det noe spessielt måte det kan gjøres som gjør det lettere? Vill helst ikke ha han redd den dagen 

Godbiter er bra. Min hund ville ikke spise, men vi var ute og lekte i snøen litt før vi dro. Hun elsket nemlig snø.

Hun logret da vi traff dyrlegen, så hun var rolig. Jeg var med på begge sprøytene. Synes det var greiest.

Skrevet

Hvis han er redd dyrlege så kan du prøve å få dyrlegen hjem til deg for avliving. Hvis hunden ikke liker besøk så gå tur 5 minuter med vedkommende utfor huset,  mange hunder som aksepterer fremmede in i huset lettere etter de har gått tur sammen.

Så har du også et annet alternativ. Jeg har hund som ble bitt av hoggorm og hun var veldig redd veterinær etter den behandlingen. Vi begynte å gå til en annen klinikk/veterinær. Så kjøpte jeg stekt kylling på butikken og veterinæren fikk et syltetøyglass med kylling å gi til hunden uten noe behandling den gangen. 2-3 besøk så hadde hunden endret seg og var glad når vi kom og glad når veterinæren kom inn i rommet. Hvis du ikke har mulighet til å besøke veterinæren et par ganger ekstra, så spør evt om du kan gå in - hunden får masse godis og ingen behandling av vet - gå ut i bilen 5 minuter. Også gå in å gi enda mer godis rett før sprøyta, kanskje hunden ikke har 100% fokus på hvor forferdelig det er da.

Også tror jeg det har betydning hvordan du som eier oppfører deg også. Når hunden min var syk etter hoggormen så trodde jeg vi skulle miste henne, jeg gråt og var helt knust å det kan hende det bidro til at min hund tenkte veterinær er forferdelig.

Anonymkode: d5837...fea

• Hjerte 1
Skrevet

Avlivet dyr som ikke var deres

Han understreker dog at når noen plutselig kommer inn og vil få avlivet et dyr, krever de at vedkommende skriver under på en attest - som dyrets eier. De vil også spørre om ikke omplassering er mulig, men hvis eier ikke vil gå med på dette vil de etterkomme ønsket. Dette for å unngå at folk - på diverse mer eller mindre heldige måter - vil avlive dyret på egen hånd.

Anonymkode: d21d5...75d

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Avlivet dyr som ikke var deres

Han understreker dog at når noen plutselig kommer inn og vil få avlivet et dyr, krever de at vedkommende skriver under på en attest - som dyrets eier. De vil også spørre om ikke omplassering er mulig, men hvis eier ikke vil gå med på dette vil de etterkomme ønsket. Dette for å unngå at folk - på diverse mer eller mindre heldige måter - vil avlive dyret på egen hånd.

Sånn er det her. Jeg har avlivet flere dyr som ikke har vært registrert på meg, men da har det vært dyr veterinæren har fulgt over flere år, så de vet den tilhører meg. Kommer det noen fremmede innom med et tilsynelatende friskt dyr blir chip avlest osv. 

Anonymkode: 6aec6...891

• Liker 1
Skrevet

Fint at du deler her inne. Heldigvis finnes det noen med gode intensjoner 💕 Håper du møter en god veterinær, så opplevelsen blir minst mulig traumatisk. Vondt å lese at du skal igjennom dette :klem3: :hjerte:

Skrevet

Chip er ikke automatisk eierskapsbevis, en hund/katt kan ha en annen eier enn den som står på chippen. Om dyret som kommer inn er sykt/skadet og det er opplagt at avlivning er det beste, vil de fleste ikke bry seg om å avlive chip. Det har ikke blitt gjort de gangene jeg har avlivet i alle fall.

Hadde du kommet inn for første gang til en veterinær med et tilsynelatende friskt dyr, så vil de nok dobbeltsjekke.  

Anonymkode: ecbc5...27b

• Liker 1
Skrevet

Var inne i dag😭 veldig fort gjort og var ikke noe problem med chip. Han elste her vill ikke noe han kikker på døra og vill ut å se til parkeringsplassen bare! Skikkelig forvirret er han , hva kan jeg gjøre? Han var i bilen sammen med noen jeg hadde med som støtte mens jeg var inne hos dyrlegen med den andre. Er vondt og se han sånn.. sovner med nesen mot døra.. har gitt trøstemat til han men er dårlig matlyst. Tenkte å ta en langtur i morgen. Er litt bekymra da jeg kjenner en som hadde en som fikk hjertesvikt i sorgen 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var inne i dag😭 veldig fort gjort og var ikke noe problem med chip. Han elste her vill ikke noe han kikker på døra og vill ut å se til parkeringsplassen bare! Skikkelig forvirret er han , hva kan jeg gjøre? Han var i bilen sammen med noen jeg hadde med som støtte mens jeg var inne hos dyrlegen med den andre. Er vondt og se han sånn.. sovner med nesen mot døra.. har gitt trøstemat til han men er dårlig matlyst. Tenkte å ta en langtur i morgen. Er litt bekymra da jeg kjenner en som hadde en som fikk hjertesvikt i sorgen 

Kondolerer ❤️

Gå lange turer på steder dere kan være alene. Vær raus med godbitene. Det vil løse seg for hunden som er igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...