Gå til innhold

Hadde du vært sammen med noen som var utro mot deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

hadde du gitt en som var utro mot deg en sjanse til om vedkommende ba om det, eller hadde du bare kuttet helt konakt om personen du var sammen med var utro mot deg, som forekspmel snapper andre jenter, fløter med dem, og spør dem om head. Eller andre type utroskap, har du typen din vært utro mot deg før, hvis ja hvordan håndterte du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jaytee skrev (4 minutter siden):

Aldri

Hva hvis du var sykt forelska i personen?

Skrevet

Nei jeg ville ikke vært sammen med en som var utro. Det hadde ikke vært vits i å forsøke. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Er i den situasjonen med en nå. Vi var samboere i to år, så fant jeg ut at han hadde vært utro. Jeg har opplevd utroskap før, men da føltes det på en hent anna måte. Han jeg er/var med nå føler jeg er min livspartner, soulmate, bestevenn. Utroskapet kan ikke unnskyldes, men han er/var på et sted i livet hvor han ikke klarte ta vare på seg selv. Idag bor vi fra hverandre og jeg savner han hvert minutt, og jeg vet at det er gjensidig. Vi får se hvordan det går. Jeg kan tilgi han, men jeg vet ikke om vi vil komme over det. Jeg er i hvertfall innstilt på å gå i parterapi og jeg krever at han går all in med kun meg og kutter all kontakt med tredjepart.

Anonymkode: 2680f...7eb

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Prøvd før men klarte ikke å stole på igjen. Så mye at jeg har slitt etter også 

Anonymkode: 6aae2...f84

• Liker 1
Skrevet (endret)
50 minutter siden, Charliegurl said:

Hei! 

hadde du gitt en som var utro mot deg en sjanse til om vedkommende ba om det, eller hadde du bare kuttet helt konakt om personen du var sammen med var utro mot deg, som forekspmel snapper andre jenter, fløter med dem, og spør dem om head. Eller andre type utroskap, har du typen din vært utro mot deg før, hvis ja hvordan håndterte du det?

Min første ex. Han var utro med tre ulike jenter. Jeg gav ham sjanse etter sjanse og håpet på at han skulle forandre seg. Selv om det var alkohol involvert, syntes jeg det ble for mye. 
Dette var i perioden 2007-2009; før det kom snap. 
Aldri mer! 

Endret av Zeruda
Skrevet

Absolutt ikke. Jeg oppdaget utroskapet, og innen en time var samboeren kastet på dør. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er bedre å åpne opp forholdet før en er utro. I mitt tilfelle var kona utro og begge ville se barna vokse opp og da ble vi boende sammen i et åpent forhold. 

Så slapp hun å være utro 

Etterhvert ble vi enige om at hun tok med barna og flyttet.

Skrevet

Mange ting som spiller inn her. For det første: hva type utroskap det er snakk om. Hvor lenge jeg hadde vært dammen med partner. Hvor lenge utroskapen har vart. Forskjell på et emosjonelt og seksuelt forhold på si og et impulsivt feiltrinn.

Jeg hadde tilgitt et utroskap  starten av forholdet. Hadde slitt mer om det skjedde etter noen år med samboerskap og barn inni bildet. Og om det var en dame han hadde hatt langvarig kontakt med. Ved sistnevnte hadde det nok blitt kroken på døra. Et kyss på fest hadde blitt stor oppvask, men jeg hadde tilgitt det.

Anonymkode: 9b8eb...3bf

• Nyttig 1
Skrevet
Charliegurl skrev (1 time siden):

Hva hvis du var sykt forelska i personen?

Hadde mistet alle følelsene og respekten for vedkommende, så nei uansett hvor forelsket jeg hadde vært, så hadde jeg ikke hatt noen interesse av å være sammen med vedkommende. 

• Liker 5
Skrevet
Flintis skrev (6 minutter siden):

Det er bedre å åpne opp forholdet før en er utro. I mitt tilfelle var kona utro og begge ville se barna vokse opp og da ble vi boende sammen i et åpent forhold. 

Så slapp hun å være utro 

Etterhvert ble vi enige om at hun tok med barna og flyttet.

Her var det mye som skurret… «Så slapp hun være utro»?! Du fremstiller det som om dette åpne forholdet bare gjaldt henne.  At du svelget kamelen fordi det var mest praktisk mht samarbeid og ungene.

Men dette fungerte jo ikke i lengden skriver du selv? Så hvorfor mener du det er bedre å åpne forholdet?😳

• Liker 1
Skrevet

Kunne kanskje levd med et engangstilfelle i fylla.

Langvarig utroskap - gjerne over år, et forhold på si, er uaktuelt.

Spiller også en rolle hvordan utroskapen kommer fram. Om partneren selv angrer, avslutter det hele og forteller alt kan tilgivelse vurderes. Viss utroskapen blir avslørt av andre og/eller den utro nekter og bare forteller og angrer fordi h.n blir «tatt», hadde jeg gått.

Anonymkode: de08b...369

• Liker 1
Skrevet

Har aldri opplevd utroskap det jeg vet. 

Tipper jeg hadde vært ganske kald om det skjedde, og bare avsluttet forholdet. Jeg er ikke så veldig tilgivende når det gjelder sånt jeg oppfatter som svik. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa nei, men når det skjedde så ble han tilgitt. Bil påstå at jeg er lykkelig fortsatt, 15 år senere. Men jeg vil ikke anbefale å tilgi likevel, det har vert tøft. 

Anonymkode: 46c3b...92f

• Liker 2
Skrevet
Charliegurl skrev (6 timer siden):

Hei! 

Hadde først og fremst vært uaktuelt å være monogam lenger. Jeg ligger ikke unna andre damer for ei som ikke gjengjelder.

Og det hadde jo i sin tur blitt slutten på forholdet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her var det mye som skurret… «Så slapp hun være utro»?! Du fremstiller det som om dette åpne forholdet bare gjaldt henne.  At du svelget kamelen fordi det var mest praktisk mht samarbeid og ungene.

Men dette fungerte jo ikke i lengden skriver du selv? Så hvorfor mener du det er bedre å åpne forholdet?😳

Neida, det åpne forholdet gjaldt begge veier.  Det var bedre for meg, da visste jeg hva som skjedde og med hvem. Det åpne forholdet varte vel ca 7 år så var det en peiode med utroskap før dette. Jeg kunne også ligge med de som ville ligge med meg. Tanken måtte modnes litt og det var ingen kø. Det ble med ett litt kort forhold.

Jeg kunne ha valgt å avslutte forholdet, hatt en stygg barnefordelingssak, tapt og gått glipp av oppveksten i stedet fikk jeg 7 år til. 

Pga, andre forhold på små plasser burde de ha flyttet før og det skjedde, men det ble vi enige om og er lykkelig separert.

Jeg anbefaler ingen å ha barn på små plasser der alle kjenner alle. 

• Hjerte 1
Gjest Raptuss
Skrevet

Nei, kunne ikke vert sammen med noen som ikke respekterte meg eller gikk bak ryggen min og sviktet meg helt. 

Så kan man heller diskutere hvordan man definerer utroskap. 

Hadde kjæresten min spurt andre damer om head så hadde jeg mistet respekten for han momentant.

Det er det som er problemet med svik, om jeg mister respekten så forsvinner følelsene også. Hva er da vitsen med ett forhold? 

Skrevet

Jeg hadde tilgitt det og har tiligitt, men det var tøft og har påvirket meg i større grad en jeg tidligere trodde det gjorde. Nå var det ikke utroskap i ordets klassiske forstand med fullført sex, men det var tøft likevel.

Jeg tror jeg kunne tilgitt igjen, men det er nok bare sånn jeg er. Vi er alle forskjellige med forskjellige følelser og er det noe jeg har lært meg selv så er det at mine grenser ikke var der jeg trodde. 

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke fortsatt med mannen min om han sviktet meg på den måten. Hadde aldri kunne fått tilbake tillitten. Og det vet jeg går begge veier. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...