Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er med verdens fineste fyr. Men han er også verdens mest klengete fyr. Jeg har nesten vært inne på tanken å flytte fra hverandre, fordi han er så klengete. Jeg liker å være fysisk og sosialt aktiv, og det vet han. Men han vil bare være hjemme. Han er hjemme HELE TIDEN. JEG er livet hans. Han vil ikke finne på noe annet, bare være med meg når jeg er hjemme. H

Etter jobb har jeg verv/trening flere ganger i uka, så når jeg faktisk er hjemme, trenger jeg å slappe av!!!! Han minner meg om en kravstor baby. Om jeg vil lese bok eller se på en serie for meg selv i sofaen, vil han at jeg skal lese høyt, eller se på noe annet som vi begge vil se på. Dette var søtt i starten av forholdet. Nå holder jeg på å bli gal. Om jeg sier nei, jeg vil se på denne serien, blir han lei seg for at jeg ikke vil se med ham.

Han er kjempesøt, og snill, og trofast. Vi har mange felles interesser, og har sex ca 2-3 ganger i uka. Vi har nattakos i ca en halvtime hver kveld, og spiser middag sammen hver dag. På ukedagene trenger jeg mer ro, og mer alenetid. Jeg har vært med folk i minst 8 timer, bruker 1-2 timer på middag med ham, drar evt. på trening. Utover det må jeg hente meg inn igjen til neste jobbdag. Han har begynt å snakke om at jeg avviser ham mye, og at han ikke vet om han kan takle at jeg trenger så mye tid alene. 

Hva skal jeg gjøre?! Jeg er utrolig glad i ham, og vil at vi skal bo sammen. Men jeg trenger mer tid uten at han konstant skal ta på og snakke til meg. 

Anonymkode: bca97...51d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis han akkurat hva du skriver her. Så får han gjøre seg opp en mening om han er villig til å gi deg den plassen du trenger, eller om dere burde gå fra hverandre. 

Høres kanskje ut som kjæresten din har litt utfordringer når han tar det som avvisning at du trenger tid til å lade batteriene uten å ha han hengende over deg. Snakk om det, hva som ligger bak. 

Anonymkode: eb21e...07e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vis han akkurat hva du skriver her. Så får han gjøre seg opp en mening om han er villig til å gi deg den plassen du trenger, eller om dere burde gå fra hverandre. 

Høres kanskje ut som kjæresten din har litt utfordringer når han tar det som avvisning at du trenger tid til å lade batteriene uten å ha han hengende over deg. Snakk om det, hva som ligger bak. 

Jeg vil jo fortsette å være sammen! Virker helt dust å foreslå at vi må gå fra hverandre bare fordi han ikke gidder å finne seg noen egne hobbyer og venner. Blir så frustrert. Kunne ikke vist ham det her, han ville blitt utrolig såret. Han oppfører seg som et barn som trenger oppmerksomhet 24/7. 

• Hjerte 1
Skrevet
Cisco skrev (4 minutter siden):

Lese høyt? 😂

Ja. Kos i starten sant? Men fy faen så irriterende etterhvert.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje han har bpd, eller attacment issues og trenger opperksomhet 24/7

Anonymkode: b7d47...c48

Skrevet

Han høres ut som han har alvorlige psykiske problemer med denne klengingen sin. Dette forholdet vil ikke vare for han har ikke antenner, empati, manndom og modenhet. Det er meg meg meeeg og mine behooov for oppmerksomhet. En veldig ego person du har funnet deg- typen som eroverfladisk og lett tur til utroskap. Kom deg vekk

Anonymkode: 22d65...f38

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil jo fortsette å være sammen! Virker helt dust å foreslå at vi må gå fra hverandre bare fordi han ikke gidder å finne seg noen egne hobbyer og venner. Blir så frustrert. Kunne ikke vist ham det her, han ville blitt utrolig såret. Han oppfører seg som et barn som trenger oppmerksomhet 24/7. 

Jeg forstår egentlig ikke helt hvordan du både sier at du vil at dere skal fortsette å være sammen, og at han oppfører seg som et oppmerksomhetssykt barn.. Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg spår at dette bare vil bli vanskeligere og mer irriterende for deg hvis det ikke skjer en endring hos han. Og da burde du virkelig prøve å forklare din side av saken, så han har mulighet til å reflektere og eventuelt endre oppførsel hvis det skal være noe håp for at forholdet skal vare.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Unnskyld meg men den mannen er jo:spy:

Skylder på deg når han ikke får viljen sin, akkuratt som et trassigt barn. Hvor finner dere slike menn?

Anonymkode: 72a2b...9b1

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil ha en sånn mann, siden jeg er også er opperkosmhetsyk funker det bra for meg, men litt rart at han ikke gidder å skaffe seg hobby eller henge med venner her og der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår egentlig ikke helt hvordan du både sier at du vil at dere skal fortsette å være sammen, og at han oppfører seg som et oppmerksomhetssykt barn.. Hvor lenge har dere vært sammen? Jeg spår at dette bare vil bli vanskeligere og mer irriterende for deg hvis det ikke skjer en endring hos han. Og da burde du virkelig prøve å forklare din side av saken, så han har mulighet til å reflektere og eventuelt endre oppførsel hvis det skal være noe håp for at forholdet skal vare.

I helgene går det fint; da har jeg tid og energi til å være med ham og faktisk like det. Vi har det også bra sammen når vi spiser, og koser, osv. Vi har gode samtaler, og han er min nærmeste venn. Vi finner også på ting sammen, mtp. hobbyer. Vi har vært sammen i 2 år, bodd sammen i ett. Først var jeg hodestups forelsket, som man jo blir, og vi fikk ikke nok av hverandre. Men man kan ikke fortsette sånn for alltid! Likevel føler han seg snytt fordi det ikke er som "det var før". Men da lå vi sammen to ganger om dagen, og sov i snitt kanskje 6 timer om natta. Det var uholdbart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unnskyld meg men den mannen er jo:spy:

Skylder på deg når han ikke får viljen sin, akkuratt som et trassigt barn. Hvor finner dere slike menn?

Anonymkode: 72a2b...9b1

Han er virkelig veldig fin. Vi har samme verdigrunnlag, samme humor, mange like interesser, og har det veldig fint sammen. Men det blir bare for mye for meg. Og han er umoden. Men vet ikke hvordan jeg skal få modnet ham? Dette er et ikke-problem for meg. Det finnes en så utrolig enkel løsning - at jeg får mer alenetid. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få uttrykt det uten at han begynner å strigråte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva skal jeg gjøre?! Jeg er utrolig glad i ham, og vil at vi skal bo sammen. Men jeg trenger mer tid uten at han konstant skal ta på og snakke til meg. 

Uff... Ja, nei...  Dette må være veldig vanskelig for deg... Jeg tenker at du kanskje bør finne en kar som ikke er så "supersøt, snill, trofast og klengete", da.   De finnes sikkert de også :vetikke:

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja. Kos i starten sant? Men fy faen så irriterende etterhvert.

Jeg gjør det, om jeg leser noe interessant eller morsomt, sykt o.l i en bok. Eller romantisk/søtt. 

Men og føle seg tvunget for og ikke såre kjæresten, blir litt for dumt. Eller, er de parene som leser hver sin bok sammen, der de leser hvert sitt kapittel høyt. Eller samme boken men bytter på og prater om hva de leser underveis. Her kan du nesten sitte og lese for han på sengen når han skal sove.🤭 

Hadde aldri orka. Altfor avhengig av egentid til mine greier. Derfor flytta jeg aldri sammen med pandemi kjæresten som jeg kaller det, da vi møttes rett før pandemi i 2020 og jeg slo opp august 2022. Var nok med og ha han her hver helg og sånn. 

Skrevet

Du er sykt pick me chose me 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I helgene går det fint; da har jeg tid og energi til å være med ham og faktisk like det. Vi har det også bra sammen når vi spiser, og koser, osv. Vi har gode samtaler, og han er min nærmeste venn. Vi finner også på ting sammen, mtp. hobbyer. Vi har vært sammen i 2 år, bodd sammen i ett. Først var jeg hodestups forelsket, som man jo blir, og vi fikk ikke nok av hverandre. Men man kan ikke fortsette sånn for alltid! Likevel føler han seg snytt fordi det ikke er som "det var før". Men da lå vi sammen to ganger om dagen, og sov i snitt kanskje 6 timer om natta. Det var uholdbart. 

2 år sammen og 1 som samboere, og du er allerede drittlei av dette og redd han begynner å gråte hvis du uttrykker hvordan DU har det. Hvis du ikke har tenkt til å ta det opp, hva er vitsen med å søke råd her i det hele tatt egentlig? 😅 Som en annen her skrev, så syns jeg dette tyder på at han sliter med noe psykisk. Du må ta opp det her hvis det skal funke i lengden. Ikke la han overkjøre deg med sine følelser. Prøv å være rolig under hele samtalen og ikke gi han masse kos og trøst bare fordi han gråter. For at han skal oppføre seg som en voksen, må han bli behandla som en voksen.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kanskje han har bpd, eller attacment issues og trenger opperksomhet 24/7

Anonymkode: b7d47...c4

Eller kanskje han er helt åndsfrisk, bare veldig, veldig klengete. Ts har solgt ett falskt produkt. Når du selger deg inn med klenging og sex morgen og kveld, er det kjæresten hennes som ble lurt opp i stry her, ikke ts.

Anonymkode: 12dcb...d63

• Liker 1
Skrevet

Du er sykt pick me chose me 

Hva betyr dette?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller kanskje han er helt åndsfrisk, bare veldig, veldig klengete. Ts har solgt ett falskt produkt. Når du selger deg inn med klenging og sex morgen og kveld, er det kjæresten hennes som ble lurt opp i stry her, ikke ts.

Hva mener du? Jeg har alltid vært aktiv, alltid sosial. I starten av et forhold er man gjerne veldig intenst forelsket, og er sammen veldig mye. Før var han med på mer ting, selv om han er mer introvert. Jeg var hjemme noen ganger, selv om jeg er mer ekstrovert. Jeg gjør ikke "crazy" ting, jeg drar på treningssenter, eller på korøving, eller så finner jeg på noe med venninner eller drar på besøk til et søsken kanskje 1 gang i uka. Det er viktig for meg å holde kontakten med andre, selv om vi er sammen. Han har mistet all insj til å bli kjent med nye mennesker og finne på nye ting. Han kan gjøre ting - men da må jeg dra ham ut. Slitsomt! Kan vi ikke bare være glade i hverandre, og ha passe mengde kvalitetstid sammen i ukedagene?

• Liker 1
Skrevet

Hvem er det som ikke koser og har masse sex i starten av et forhold, når man er nyforelska og happy? Man blir jo nesten rusa av det, får masse energi og vil være fysisk så mye som mulig.

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...