Happy13 Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Jeg har prøvd å finne informasjon om dette flere steder - men kommer ikke så langt. Jeg og samboeren tenker på barn. Han har en fast stilling og ingen "bekymringer" Jeg driver enkeltpersonsforetak og må planlegge dette litt bedre. Jeg har ingen til å erstatte meg i jobben (ikke spør, det er ikke mulig å ansette noen for en stund) Har fått med meg at det er gjennomsnittet av de siste tre årene? Når starter denne "tellingen"? Hele kalenderår selv om ungen feks er født i August? Og når starter utbetalingen fra Nav? To uker før termin? Ved termin? Når ungen er født? Firmaet mitt har utgifter selv om jeg ikke har inntekt. Hva mener de da skal dekke inn disse utgiftene? Håper på gode svar fra noen med erfaring
Flintis Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Happy13 skrev (4 minutter siden): Jeg har prøvd å finne informasjon om dette flere steder - men kommer ikke så langt. Jeg og samboeren tenker på barn. Han har en fast stilling og ingen "bekymringer" Jeg driver enkeltpersonsforetak og må planlegge dette litt bedre. Jeg har ingen til å erstatte meg i jobben (ikke spør, det er ikke mulig å ansette noen for en stund) Har fått med meg at det er gjennomsnittet av de siste tre årene? Når starter denne "tellingen"? Hele kalenderår selv om ungen feks er født i August? Og når starter utbetalingen fra Nav? To uker før termin? Ved termin? Når ungen er født? Firmaet mitt har utgifter selv om jeg ikke har inntekt. Hva mener de da skal dekke inn disse utgiftene? Håper på gode svar fra noen med erfaring Rundt 2007 kunne en forsikre seg hos nav om en tjente over en sum og få full lønn. Ellers fikk en etter andre ordninger. Tror ikke du får noe dekning til utgiftene, kanskje det kan forsikres eller forhandles?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Beregning av foreldrepenger Er du selvstendig næringsdrivende beregnes foreldrepengene som hovedregel på grunnlag av gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten for de tre siste årene du har fått skatteoppgjør for. NAV dekker ikke foreldrepenger for en årsinntekt som overstiger seks ganger grunnbeløpet i folketrygden (6 G). https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/permisjoner-og-ferie/rettigheter-ved-graviditet-fodsel-adopsjon-og-omsorg-for-sma-barn/ Anonymkode: 9bb68...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå