AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Er det noe som funker? Jeg får bare beskjed om at det kun er trening som hjelper, og får ikke tilbud om resept på noe. Jeg vil ikke stå fast på noe, men ha noe til de dagene det ikke er håndterbart. Det må da være noe som kan ta de værste smertene? Jeg kollapser snart av rygg og nakkesmerter 😭 Føler jeg ikke orker mer snart. Kan legge til at det ikke er noe rushistorie eller fare for misbruk, så det kan ikke være derfor jeg blir avvist. Anonymkode: 1b884...45b 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #2 Skrevet 10. februar 2023 Medical Medium's protokoller hjelper. Jeg har en venninne som er kvitt fibromyalgien etter å ha vært syk i 45 år. Bare få tak i første boka, som heter Medical Medium, eller google det navnet og fibromyalgia. Anonymkode: d9b57...78e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #3 Skrevet 10. februar 2023 Bytt fastlege! Anonymkode: 5105e...19b 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #4 Skrevet 10. februar 2023 Massasje og varme bad er det som virkelig hjelper for min del. Om du ikke har badekar eller basseng i nærheten, så er sånn jacuzzi oppblåsbare ypperlig om du har en plass å sette opp innendørs. Masasjepistol og diverse nakkemassasje instrument er fint tilskudd til massør. Anonymkode: 83113...0a2 2
Hannah80 Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 Voltaren er det som tar vekk nakkesmertene mine:)
Møretausa Skrevet 10. februar 2023 #6 Skrevet 10. februar 2023 Har du testet LDN? Google det, mange som bruker det mot fibro 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Skrevet 10. februar 2023 Mysimba! Selv om det egentlig er en slankemedisin så er det eneste jeg har merket effekt av på smertene, og jeg har prøvd alt mulig av sm.stillende Anonymkode: 9ee6d...04e 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 Mamma bruker en lav dose Sarotex. Egentlig en type antidepressiva, men i lave doser kan den være til hjelp mot smerter. Hun synes den funker kjempegodt. Har fortsatt smerter, men medisinen holder dem på et nivå hvor hun klarer å fungere i hverdagen. Det holder med litt Paracet hvis hun f.eks. har gått litt mer eller løftet tyngre enn hun burde. Hjelper henne også med å sove bedre, og dårlig søvn forverrer også symptomene hennes, så det er et stort pluss. Anonymkode: 59eee...aeb 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 Takk for svar! Massasje hjelper, om enn litt midlertidig (skikkelig massasje altså, ikke sånn aromaterapi på salong). Problemet er at jeg ikke har råd til det ofte. Fysioterapeut behandler litt, men har stort sett fokus på trening. Meningen er å få opplæring og så trene selv etterpå. Så det er jo begrenset hvor lenge jeg får gå til han. Mens jeg kunne trengt massasje jevnlig og noen ganger akutt. Nsaids er problematisk pga mageproblemer. Paracet hjelper ingenting. Jeg har prøvd alle typer apparater, men finner ingenting som går dypt nok. Blir bare gnikking på overflaten liksom. En annen lege har nevnt Sarotex en gang, men jeg har foreløpig ikke lyst til å stå fast på noe. I perioder fungerer jeg bedre, og ønsker ikke å stå på antidepressiva uten grunn. Tror også den går dårlig sammen med diverse andre diagnoser og mediser. Anonymkode: 1b884...45b
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Massasje hjelper, om enn litt midlertidig (skikkelig massasje altså, ikke sånn aromaterapi på salong). Problemet er at jeg ikke har råd til det ofte. Fysioterapeut behandler litt, men har stort sett fokus på trening. Meningen er å få opplæring og så trene selv etterpå. Så det er jo begrenset hvor lenge jeg får gå til han. Mens jeg kunne trengt massasje jevnlig og noen ganger akutt. Nsaids er problematisk pga mageproblemer. Paracet hjelper ingenting. Jeg har prøvd alle typer apparater, men finner ingenting som går dypt nok. Blir bare gnikking på overflaten liksom. En annen lege har nevnt Sarotex en gang, men jeg har foreløpig ikke lyst til å stå fast på noe. I perioder fungerer jeg bedre, og ønsker ikke å stå på antidepressiva uten grunn. Tror også den går dårlig sammen med diverse andre diagnoser og mediser. Anonymkode: 1b884...45b Fibro-dosen av Sarotex er såpass lav at du ikke skal få noen antidepressiv effekt av den, altså. Anonymkode: 59eee...aeb 1 1
Kaneel Skrevet 10. februar 2023 #11 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mysimba! Selv om det egentlig er en slankemedisin så er det eneste jeg har merket effekt av på smertene, og jeg har prøvd alt mulig av sm.stillende Anonymkode: 9ee6d...04e Det er igjen ldn i preparatet som gir effekten du kunne likegjerne ha tatt en høyere dose ldn
Kaneel Skrevet 10. februar 2023 #12 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Takk for svar! Massasje hjelper, om enn litt midlertidig (skikkelig massasje altså, ikke sånn aromaterapi på salong). Problemet er at jeg ikke har råd til det ofte. Fysioterapeut behandler litt, men har stort sett fokus på trening. Meningen er å få opplæring og så trene selv etterpå. Så det er jo begrenset hvor lenge jeg får gå til han. Mens jeg kunne trengt massasje jevnlig og noen ganger akutt. Nsaids er problematisk pga mageproblemer. Paracet hjelper ingenting. Jeg har prøvd alle typer apparater, men finner ingenting som går dypt nok. Blir bare gnikking på overflaten liksom. En annen lege har nevnt Sarotex en gang, men jeg har foreløpig ikke lyst til å stå fast på noe. I perioder fungerer jeg bedre, og ønsker ikke å stå på antidepressiva uten grunn. Tror også den går dårlig sammen med diverse andre diagnoser og mediser. Anonymkode: 1b884...45b Ldn alternativ dosering søk det opp
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Massasje hjelper, om enn litt midlertidig (skikkelig massasje altså, ikke sånn aromaterapi på salong). Problemet er at jeg ikke har råd til det ofte. Fysioterapeut behandler litt, men har stort sett fokus på trening. Meningen er å få opplæring og så trene selv etterpå. Så det er jo begrenset hvor lenge jeg får gå til han. Mens jeg kunne trengt massasje jevnlig og noen ganger akutt. Nsaids er problematisk pga mageproblemer. Paracet hjelper ingenting. Jeg har prøvd alle typer apparater, men finner ingenting som går dypt nok. Blir bare gnikking på overflaten liksom. En annen lege har nevnt Sarotex en gang, men jeg har foreløpig ikke lyst til å stå fast på noe. I perioder fungerer jeg bedre, og ønsker ikke å stå på antidepressiva uten grunn. Tror også den går dårlig sammen med diverse andre diagnoser og mediser. Anonymkode: 1b884...45b Moren min tar også sarotex for fybromylogi , og det har vært veldig bra. Hun kan ikke ta betennelsesdempende på grunn av mageproblemer. Det er ikke alltid en medisin hjelper kun for en ting. Om den går dårlig sammen med andre medisiner for deg er jo mulig , men da er det jo rart at en lege foreslo det. Det virker som du vil ha medisiner og ikke vil ha medisiner. Hvis du har mageproblemer utgår vel alt reseptfritt unntatt paracet som ikke hjelper. Paralgin forte i perioder da? Anonymkode: fe239...9ef
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #14 Skrevet 10. februar 2023 Jeg bruker en ørliten dose Sarotex sammen med melatonin hver kveld. Fungerer veldig bra for meg! Anonymkode: d02fd...c71
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 Kaneel skrev (1 time siden): Det er igjen ldn i preparatet som gir effekten du kunne likegjerne ha tatt en høyere dose ldn I teorien ja. Jeg har prøvd og fikk ikke samme effekt. Anonymkode: 9ee6d...04e
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #16 Skrevet 10. februar 2023 Jeg hadde kjempegod virkning av Sarotex, det var rett og slett helt magisk for meg! Men, jeg måtte slutte likevel, fordi jeg ble helt ekstremt trøtt av dem og klarte ikke holde meg våken, selv om jeg tok de tidlig på kvelden, var jeg helt borte til 12-13 på formiddagen. Det fungerte dårlig med å være alene med et barn på 6 år. Jeg startet med 10 mg og trengte aldri øke. Jeg ble også fortalt at den trøttheten skulle gå over etter en tilvenningsperiode, og hadde det ikke vært for at det var uforsvarlig mtp. barnet mitt, hadde jeg prøvd å holde ut lenger. Nå (mange år senere) er jeg heldigvis lite plaget så lenge jeg unngår stress, holder meg normalvektig, sørger for nok søvn og trener riktig. Anonymkode: bb0d7...279
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #17 Skrevet 10. februar 2023 Høres rart ut at du ikke blir tilbudt noe når du spør, selv ble jeg tilbudt alt fra tramadol til sarotex men jeg liker ikke medisiner og tramadol er så sterkt, ikke funker det på fm smertene mine heller. Så jeg klarer meg på paracet og aktivitet, smertefri blir jeg aldri men jeg overlever inntil videre. Om et par år så ser jeg for meg at medisinsk cannabis blir mer vanlig og da kommer jeg til å prøve det for jeg ser for meg at det vil funke bedre. Kjenner flere som bruker det i utlandet og de har fått en helt ny hverdag. Anonymkode: 27094...c39 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå