Gå til innhold

Ha med baby på piano konsert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 3 måneder. Min søster er musiker og skal ha piano konsert. Den varer i ca 1 og en halv time. Jeg hat veldig lyst å reise på konserten, og ha med baby. Hen er glad i musikk når vi spiller hjemme, og når søster spiller piano når vi er hos foreldrene våre. 

Er det forsvarlig å ta med en så liten baby på konsert? Ha på hørselvern? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: c83a2...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes du kan ordne barnevakt til den konserten. En ting er barnet, men det er synd å ødelegge konserten både for din søster og resten av publikum hvis babyen blir urolig.

Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg synes du kan ordne barnevakt til den konserten. En ting er barnet, men det er synd å ødelegge konserten både for din søster og resten av publikum hvis babyen blir urolig.

Tenkte sitte ytterst på en rad, og gå ut i gangen hvis hen blir urolig. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en baby på 3 måneder. Min søster er musiker og skal ha piano konsert. Den varer i ca 1 og en halv time. Jeg hat veldig lyst å reise på konserten, og ha med baby. Hen er glad i musikk når vi spiller hjemme, og når søster spiller piano når vi er hos foreldrene våre. 

Er det forsvarlig å ta med en så liten baby på konsert? Ha på hørselvern? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: c83a2...ef5

Nei. En skrikende baby kan ødelegge konserten for andre mennesker. 
Skaff en barnevakt! 

PS. Synger selv klassisk/opera og hadde blitt veldig distrahert om det var en skrikende unge i lokalet. 

Endret av Zeruda
  • Liker 1
Skrevet

Du kan jo prøve, men ha lav tersker for å gå hvis babyen gråter :) du vet selv best om babyen fort gråter eller er mer en rolig type. Mitt barn ville nok grått fort i den situasjonen. 

Sitt bakerst og ytterst så går det sikkert greit uten hørselvern. 

Anonymkode: 428cb...31d

Skrevet

Bruk isåfall hørselsvern!

Anonymkode: 11cb8...300

Skrevet

Så hvis ungen begynner å hyle på starten av konserten, så skal du stå utafor til konserten er over...?

Få noen til å passe den.

Anonymkode: 8b172...f20

Skrevet

Ta med ungen, bruk hørselsvern. Ha lav terskel for å ta ungen ut av salen om hen blir urolig. Ikke bry deg om de andre over. Av min erfaring så sover de fleste, som er veldig små, rett gjennom konserten uansett. 

Hilsen fiolinist. 

Anonymkode: 095fe...bf7

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig distraherende for publikum hvis det er noen som helst lyd av babyen på konserten. Prusting, pludring, små tilløp til gråt som ikke tar helt av likevel…. Og kanskje du leker litt med babyen, smokken detter i gulvet, babyen vil ha øyenkontakt med folk som sitter ved siden av, kanskje du ammer og organiserer klesplagg og løfter og styrer litt med babyen i den forbindelse… Det er hyggelig på kafé å se på en baby på nabobordet, men veldig irriterende for folk som kommer på konsert for musikkens del. Få noen til å trille babyen mens du drar på konserten, er mitt råd.

Anonymkode: dc749...7a8

• Nyttig 2
Skrevet

Det går fint å ha med baby på konsert så lenge du tar på alvor at du potensiellt kan ødelegge opplevelsen for mange andre. Så sitt langt bak, ytterst på en rad og gå ut med en eneste gang babyen lager det minste lille knirk. Hvis den hyler er det for seint.

Jeg hadde med min minste på flere klassiske konserter. Jeg hadde henne alltid i bæretøy og med hørselsvern på, satt ytterst på en rad, bakerst i lokalet og gikk ut hvis hun var det aller minste urolig. Det fungerte fint for oss, mange ganger sov hun gjennom hele konserten. Og et par ganger tilbrakte jeg nesten hele konserten på en benk i foajeen mens jeg ammet.  

Anonymkode: bdf26...5d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...