AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Datteren min blir mobbet av ei i klassen og noen fler jenter i paralell klassen. Lærer ringte meg i dag, og datteren min pratet såvidt om det i går. De skal ha møte med henne i morgen og ringe meg opp igjen. Hva kan en gjøre? Vi skal bytte skole, men redd det ikke er nok. Skolebytte er uavhengig av dette. Anonymkode: 28eb1...712
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Mye av mobbingen i dag foregår på sosiale medier, vært mye snakk om det på ungdomskolen for mine barn. I tillegg til å bytte skole burde hun ha minst mulig sosiale medier en stund. Eller evt lage seg nye kontorer der hun bare slipper til de hun vet er greie og blokkere resten. Tror mye kan være gjort ved å gjøre det. Vet det er mye sånne store fellesgrupper på for eksempel snap på flere skoler, be hun droppe dem for sin egen del. Erfaringsmessig så hjelper det fint lite hva skolen gjør, ungdommer hører ikke på verken lærer eller rektor hvis de er av typen som mobber andre. Så vær stødige foreldre som tar kampen sammen med hun, ikke len dere så mye på skolen. Len dere på hverandre. Mobbingen bryter datteren deres ned, bygg hun opp igjen samtidig. Fortell hun hvor fin hun er, flink hun er, sterk hun er, talentfull hun er. Kjøp nye klær til hun, la hun dra til frisør, la hun føle seg ny. La hun få fine opplevelser, la hun kjenne at hun ikke er alene. Får hun nye gode venner på den nye skolen, ta dem godt imot og åpne hjemmet for dem, det betyr mye for en ungdom. Ta vennene med på ting sammen med hun, la det være litt morro hos dere. Jeg ble selv mye mobbet i mange år, jeg kunne ønske mine foreldre gjorde disse tingene. Skolen sviktet helt. Lykke til og jeg krysser fingrene for en bedre hverdag for datteren deres på den nye skolen ❤️ Anonymkode: 168b0...b5b 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye av mobbingen i dag foregår på sosiale medier, vært mye snakk om det på ungdomskolen for mine barn. I tillegg til å bytte skole burde hun ha minst mulig sosiale medier en stund. Eller evt lage seg nye kontorer der hun bare slipper til de hun vet er greie og blokkere resten. Tror mye kan være gjort ved å gjøre det. Vet det er mye sånne store fellesgrupper på for eksempel snap på flere skoler, be hun droppe dem for sin egen del. Erfaringsmessig så hjelper det fint lite hva skolen gjør, ungdommer hører ikke på verken lærer eller rektor hvis de er av typen som mobber andre. Så vær stødige foreldre som tar kampen sammen med hun, ikke len dere så mye på skolen. Len dere på hverandre. Mobbingen bryter datteren deres ned, bygg hun opp igjen samtidig. Fortell hun hvor fin hun er, flink hun er, sterk hun er, talentfull hun er. Kjøp nye klær til hun, la hun dra til frisør, la hun føle seg ny. La hun få fine opplevelser, la hun kjenne at hun ikke er alene. Får hun nye gode venner på den nye skolen, ta dem godt imot og åpne hjemmet for dem, det betyr mye for en ungdom. Ta vennene med på ting sammen med hun, la det være litt morro hos dere. Jeg ble selv mye mobbet i mange år, jeg kunne ønske mine foreldre gjorde disse tingene. Skolen sviktet helt. Lykke til og jeg krysser fingrene for en bedre hverdag for datteren deres på den nye skolen ❤️ Anonymkode: 168b0...b5b Tusen takk. Har alltid hatt åpent hjem for barna. Hun er ikke så interessert i mote og sminke, har flere kamerater enn venninner. Skal ikke lene meg på skolen nei. Er ikke greit å være tenåring i dag. Anonymkode: 28eb1...712 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå