AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Nå er det ikke min rolle å blande meg i andres oppdragelse, men jeg har en 3-åring i familien som får veldig store (syns jeg) mengder godteri og søtt. Særlig av besteforeldre. De syns mitt barn får altfor lite og prøver å gi masse til mitt barn. Jeg får kritikk for å være streng. Mitt barn er snart 2 og får ikke is, bl.a. Heller ikke juice/brus, men bare melk og vann til drikke. Denne 3-åringen er litt undervektig og spiser lite vanlig mat. Men elsker søtt. Et eksempel på hvor mye hen spiste i et bursdagsselskap: 1 fruit roll (istedenfor brød og pålegg, som alle andre spiste), noe annet "barnegodteri", 2 kopper med brus, 1 pinneis, 2 store sjokoladekakestykker. Det er besteforeldrene som gir alt sammen. Barnet pirker som regel bare litt i middagen, men kan få flere pinneis eller flere skåler med is til dessert. Hen får som regel en hel softis, og bestemor gir en kopp brus med en gang barnet kommer inn der. Jeg vet det er dårlig å legge seg borti dette, men jeg blir nesten bekymra for barnet. Vet hen får mye søtt hjemme også, og liker ikke vanlig mat. Det verste er likevel at alle syns vi er så strenge, som sier at barnet vårt ikke får is, juice eller godteri. Barnet vårt har fått litt kake til dessert, og vi er ikke helt restriktive. Men ville aldri gitt babygodteri istedenfor et brødmåltid. Anonymkode: d8aa4...2f2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Noen besteforeldre (og foreldre) er dessverre helt ekstreme på søtt. Farmor til ungene mine er en sånn. Alltid masse godsaker å få der og får de først brødskiver så er det med sjokoladepålegg eller dynket i honning 🫠 (og det er ikke sånn at de treffer farmor sjelden..) jeg har småspiste barn og vil at de skal ha i seg ordentlig næring fremfor alt dette sukkeret. Men det er visst viktigst å skjemme bort hver eneste anledning man får.. Anonymkode: 327b7...685
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen besteforeldre (og foreldre) er dessverre helt ekstreme på søtt. Farmor til ungene mine er en sånn. Alltid masse godsaker å få der og får de først brødskiver så er det med sjokoladepålegg eller dynket i honning 🫠 (og det er ikke sånn at de treffer farmor sjelden..) jeg har småspiste barn og vil at de skal ha i seg ordentlig næring fremfor alt dette sukkeret. Men det er visst viktigst å skjemme bort hver eneste anledning man får.. Anonymkode: 327b7...685 Det provoserer meg så enormt. Særlig til barn som ikke får i seg nok av de viktige næringsstoffene. Ts Anonymkode: d8aa4...2f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå