AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Jeg og mannen sliter med en svigermor som er veldig belærende og bedrevitende ovenfor oss. Spesielt etter vi fikk barn klarer hun ikke holde munn om alt vi gjør feil eller burde gjort. Vi fikk nok etter sist gang da hun kritiserte hvordan vi gjennomførte bryllupet vårt som vi har planlagt lenge men ikke fikk til før etter barna kom og det var derfor ekstra sårt for oss. Hun mente blant annet at vi syndet siden vi ikke giftet oss før vi fikk barn men etter, og at mine foreldre feilet i oppdragelsen av meg. Da fikk mannen min nok og sa tydelig ifra at sånn oppfører du deg ikke og at hun hadde såret meg mye oppigjennom og det er på tide å skjerpe seg og vise litt respekt. Nå har vi holdt avstand fra henne i 3 måneder og hun kan finne på å fremdeles kommentere bilder på sosiale medier som om ingenting er skjedd, noe som vi opplever som fryktelig provoserende. Det har gått såpass lang tid også, og hun vet hva hun har gjort feil da mannen min sa tydelig ifra. Hvorfor sier hun ikke bare unnskyld? Eller anerkjenner i det minste at hun har såret oss? Prøve å rette opp i relasjonen? Jeg kjenner at dette ødelegger forholdet med henne og nå vet jeg ikke lenger om det er noe håp i å fikse det. Det er så viktig å si unnskyld i en eller annen form men ser ikke ut som vi kommer til å få det.... Anonymkode: 59757...768
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Trist at hun er slik. Hva lurer du på? Hva kan KG svare på? Anonymkode: 424be...cc9 2
Sensi Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg og mannen sliter med en svigermor som er veldig belærende og bedrevitende ovenfor oss. Spesielt etter vi fikk barn klarer hun ikke holde munn om alt vi gjør feil eller burde gjort. Vi fikk nok etter sist gang da hun kritiserte hvordan vi gjennomførte bryllupet vårt som vi har planlagt lenge men ikke fikk til før etter barna kom og det var derfor ekstra sårt for oss. Hun mente blant annet at vi syndet siden vi ikke giftet oss før vi fikk barn men etter, og at mine foreldre feilet i oppdragelsen av meg. Da fikk mannen min nok og sa tydelig ifra at sånn oppfører du deg ikke og at hun hadde såret meg mye oppigjennom og det er på tide å skjerpe seg og vise litt respekt. Nå har vi holdt avstand fra henne i 3 måneder og hun kan finne på å fremdeles kommentere bilder på sosiale medier som om ingenting er skjedd, noe som vi opplever som fryktelig provoserende. Det har gått såpass lang tid også, og hun vet hva hun har gjort feil da mannen min sa tydelig ifra. Hvorfor sier hun ikke bare unnskyld? Eller anerkjenner i det minste at hun har såret oss? Prøve å rette opp i relasjonen? Jeg kjenner at dette ødelegger forholdet med henne og nå vet jeg ikke lenger om det er noe håp i å fikse det. Det er så viktig å si unnskyld i en eller annen form men ser ikke ut som vi kommer til å få det.... Anonymkode: 59757...768 Uff…. Tror ikke dere kan forvente en spontan beklagelse. Vet ikke hva som er best. Du kan evt si til henne at hun såret deg og at du ikke finner deg i negative kommentarer fra henne, at det sårer. Om hun ikke da beklager, så har du iallfall satt ned foten.
Amossa Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Enda godt at mannen din hadde vett nok til å si ifra til moren sin. Din svigermor høres ut til å ha antikvariske holdninger. Det er lov å ha, men problemet er at hun mener at hun har rett til å utbasunere holdningene sine. Hun bør i det minste be om unnskyldning for at hun blandet seg inn i ting hun ikke har med å gjøre. Og hun bør trygle deg om å tilgi at hun sårer deg! Noen mennesker er ikke flinke til å si "unnskyld". Andre er altfor "flinke", og sier unnskyld selv om de ikke mener det. Følg med svigermoren din, for kanskje ber hun om unnskyldning ved måten hun er på. Noen gjør det slik. Jeg synes du og mannen din skal være avventende en stund. Fortsetter hun i samme bane må mannen din ta en lang og alvorlig samtale med henne. 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg og mannen sliter med en svigermor som er veldig belærende og bedrevitende ovenfor oss. Spesielt etter vi fikk barn klarer hun ikke holde munn om alt vi gjør feil eller burde gjort. Vi fikk nok etter sist gang da hun kritiserte hvordan vi gjennomførte bryllupet vårt som vi har planlagt lenge men ikke fikk til før etter barna kom og det var derfor ekstra sårt for oss. Hun mente blant annet at vi syndet siden vi ikke giftet oss før vi fikk barn men etter, og at mine foreldre feilet i oppdragelsen av meg. Da fikk mannen min nok og sa tydelig ifra at sånn oppfører du deg ikke og at hun hadde såret meg mye oppigjennom og det er på tide å skjerpe seg og vise litt respekt. Nå har vi holdt avstand fra henne i 3 måneder og hun kan finne på å fremdeles kommentere bilder på sosiale medier som om ingenting er skjedd, noe som vi opplever som fryktelig provoserende. Det har gått såpass lang tid også, og hun vet hva hun har gjort feil da mannen min sa tydelig ifra. Hvorfor sier hun ikke bare unnskyld? Eller anerkjenner i det minste at hun har såret oss? Prøve å rette opp i relasjonen? Jeg kjenner at dette ødelegger forholdet med henne og nå vet jeg ikke lenger om det er noe håp i å fikse det. Det er så viktig å si unnskyld i en eller annen form men ser ikke ut som vi kommer til å få det.... Anonymkode: 59757...768 Da legger du inn begrensninger på Facebook, og legger henne til en liste som ikke får tilgang til det dere poster. Så slipper dere å blokkere henne, men dere slipper også å bruke energi på å bli provosert. Det vil kanskje gi henne tid til å reflektere over tingene når hun ikke har daglig(?) innsyn i livene deres og faktisk må ta kontakt for å høre hvordan det er med dere. Anonymkode: 86153...d14 4 5
Juniper Skrevet 10. februar 2023 #6 Skrevet 10. februar 2023 Hun vil ikke si unnskyld, fordi hun mener hun har rett. I hennes hode er det hun som sitter på fasiten. Dere må bare stå i dette. Begrens henne på FB så dere slipper å se henne der. Hvor mye er en unnskyldning verdt for dere om det er noe hun klemmer ut av seg uten å mene det? Og tror du virkelig hun evner selvransakelse og faktiske endringer? Hva er viktig for henne? Tipper fasaden står høyt. Sålenge hun kan late som om alt er fint, vil hun neppe ta inn over seg at det ikke er det. Trolig synes hun dere er vanskelige. Min mening? Damen er klin hakke sprø og tar ikke hensyn til familien. For henne er det viktigere å ha rett enn å ha gode forhold. Dette kan dra ut, så slutt å legge energi i å bekymre deg for henne. 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #7 Skrevet 10. februar 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Trist at hun er slik. Hva lurer du på? Hva kan KG svare på? Anonymkode: 424be...cc9 Du kan identifisere spørsmål i en tekst ved å se etter «?». Alle ordene før det, men etter forrige punktum, kan du lese som et spørsmål, med en spørrende tone på slutten av setningen. Anonymkode: 7f8a2...efe 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 God mann du har som sa ifra. Anonymkode: 55731...bfe 2
Bombasi Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 (endret) Du kan ikke forvente en unnskyldning fra et påståelig og krast menneske som mener at vedkommende har rett og som "sier ifra" til deg med gode hensikter, i følge vedkommende selv. Tror du bare skal fortsette å ignorere henne. Hun er giftig. Har du mulighet til å hindre henne i å lese og skrive på dine sosiale medier, så ville jeg tatt det steget også. Tror Facebook har en mulighet til å skjule innhold for spesifikke personer uten å blokkere eller slette som venn. Endret 10. februar 2023 av Bombasi 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå