Gå til innhold

Hvordan bli kjent med nye mennesker som voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er barn føler jeg det er mye enklere å bli kjent. Men hva med når man er voksen?

Anonymkode: 7049d...ce8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Ballongfrue
Skrevet (endret)

Finn deg en hobby der du treffer andre mennesker. Bli med en i turgruppe, dra på quiz, gå på bar, hva som helst.

Endret av LitenOgSkvetten
Skrevet

Enig med de over. Hobby og fritidsaktivteter er der jeg har fått meg nye venner.

Anonymkode: 41dac...184

Skrevet

Gjennom jobb, fritidsaktiviteter, kurs, kjærester av venner, venner av venner. Vær litt modig og spør om noen du er interessert i å bli bedre kjent med vil være med ut og ta en kaffe en dag, og så tar man det derfra. 

De siste årene har jeg fått fire nye venner. Den ene var naboen min og kjæresten til en bekjent, den andre en person jeg traff jevnlig pga en fritidsaktivitet, den tredje en venn av den andre, den fjerde en kollega jeg hadde før som jeg traff igjen på en tilstelning og begynte å prate med. 

Anonymkode: 6a737...e7c

• Hjerte 1
Skrevet

Gjennom barna og jobb. 

Anonymkode: 74661...6e8

• Hjerte 1
Skrevet

Men hvordan kommer man fra «bekjente man prater med i forbindelse med aktiviteten» til å bli venner?

Jeg har masse folk jeg har en veldig god tone med - både foreldre til mine barns venner og folk jeg driver fritidsaktivitet med. Men det virker unaturlig og kleint å skulle be dem på kaffe eller noe annet som ikke er relatert til kontaktpunktet vårt.. 

Hvordan kommer man over den kneika og «over til neste nivå»? 

Anonymkode: 11ec9...6a1

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest Ballongfrue
Skrevet

Bare hopp i det. Det verste da kan få er et "nei". Det forutsetter selvfølgelig at dere har samme oppfatning av situasjonen.

Skrevet

Det er lett å få nye bekjente, skikkelige venner derimot er det verre med.

Anonymkode: ecba8...c0a

• Liker 2
Skrevet

Som de andre sier. Så kan du invitere dem hjem på kaffe, middag osv, tur cafebesøk, med på noe 

Skrevet

Hadde bekjente/venner som var foreldre til mine barns venner, men når barna ble eldre og ikke lekte sammen lengre ble det ikke naturlig at vi voksne møttes heller.😐

Anonymkode: 514c3...47d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...