Gå til innhold

Gråter fremdeles ved levering i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten begynte i barnehagen 18 mnd gammel. Nå har han gått i barnehagen i seks måneder, men hylgråter fremdeles hver morgen ved levering. De ansatte sier at han roer seg ganske kjapt og har fine dager, men det er vondt å levere sånn hver dag. Vi har samme rutine hver morgen i garderoben, jeg sier ha det bra og gir en kos, er rolig og positiv i avleveringen. Får skryt av ansatte for «god» avskjed. Hadde vært så fint med en morgen uten å dra på jobb med «dårlig samvittighet». Noen med lignende erfaring? Når ble det bedre?

Anonymkode: c63ef...3ab

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skriver du ikke mye om hva som skjer under leveringen eller når gråtingen begynner. Men du skriver at det er samme rutine hver dag. Kanskje det er på tide å prøve noe annet? Kanskje det hjelper å ha en liten matboks med hvis han ikke allerede har det? Kanskje han trenger mer tid eller mindre tid i garderoben? 
hvordan er en typisk morgen for dere?

Anonymkode: 74600...631

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Gutten begynte i barnehagen 18 mnd gammel. Nå har han gått i barnehagen i seks måneder, men hylgråter fremdeles hver morgen ved levering. De ansatte sier at han roer seg ganske kjapt og har fine dager, men det er vondt å levere sånn hver dag. Vi har samme rutine hver morgen i garderoben, jeg sier ha det bra og gir en kos, er rolig og positiv i avleveringen. Får skryt av ansatte for «god» avskjed. Hadde vært så fint med en morgen uten å dra på jobb med «dårlig samvittighet». Noen med lignende erfaring? Når ble det bedre?

Når på morningen leverer du? 

Anonymkode: 43d12...543

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når på morningen leverer du? 

Anonymkode: 43d12...543

Leverer 07.45. Da er det fremdeles rolig og få barn som har kommet på avdelingen, men det er to voksne slik at det alltid er en voksen som kan ta godt i mot og trøste. Han er ellers fornøyd både på veien til og på vei inn i barnehagen, gråten starter først i garderoben.

Skrevet

Hvis han roer seg fort hva er da problemet? Han bør få lov å være lei seg, det er vanlig at barn ikke liker overgangssituasjoner. 

Det er barn som aldri gråter ved levering, men som nekter å leke eller engasjere seg i noe leeenge etter levering. Er det bedre, tenker du?

Anonymkode: a3748...3a0

• Liker 1
Skrevet

Kunne det hjelpe å spise frokost der, hvis barnet er glad i mat? Når mitt barn har med en boks med grøt og rosiner går alt fokuset dit og leveringa går så mye bedre (dvs hun glemmer meg helt og bare springer inn på spiserommet med grøten sin)

Anonymkode: 99e75...998

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barnet holder jo og på samme rutine, så ikke sikkert det stikker dypere enn at det er blitt en vane. Forsøk å endre på noe selv. 

Anonymkode: a3191...88e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barnet holder jo og på samme rutine, så ikke sikkert det stikker dypere enn at det er blitt en vane. Forsøk å endre på noe selv. 

Anonymkode: a3191...88e

Har ikke tenkt på det sånn før. Takk for godt innspill!

Skrevet

Guttungen vår er sånn også. Jeg tolker det som at han helst vil være sammen med mamma og pappa. Jeg skjønner det egentlig godt, i bhg blir han mye overlatt til seg selv og de som er der har betalt for å være der. Det blir jo en stor kontrast til foreldre som elsker barnet sitt. I bhg er det jo mange barn og få ansatte. Hjemme blir de gjerne  sett og hørt hele tiden, og dere er kanskje også veldig kjærlige og oppmerksomme foreldre? Så i det øyeblikket de leveres kjenner de vel på det, at det er skikkelig kjipt. Barn skulle fått lov til å være hjemme mye lenger. De er for små for det der barnehage styret frem til de er 3 spør du meg. Så jeg synes reaksjonen er naturlig. Og vitner om at han er veldig glad i mammaen sin 

Anonymkode: 26764...e9f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Abendstern skrev (1 time siden):

Manipulasjon 

Nei, et barn på 2 år er ikke i stand til å manipulere sine foreldre. 

Endret av Svartfugl
  • Liker 3
Skrevet
Svartfugl skrev (56 minutter siden):

Nei, et barn på 2 år er ikke i stand til å manipulere sine foreldre. 

Ha! Jo, det er de. Kanskje ikke bevisst, men de utforsker veldig hvilke knapper som er best å trykke på.

Anonymkode: c115b...675

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Guttungen vår er sånn også. Jeg tolker det som at han helst vil være sammen med mamma og pappa. Jeg skjønner det egentlig godt, i bhg blir han mye overlatt til seg selv og de som er der har betalt for å være der. Det blir jo en stor kontrast til foreldre som elsker barnet sitt. I bhg er det jo mange barn og få ansatte. Hjemme blir de gjerne  sett og hørt hele tiden, og dere er kanskje også veldig kjærlige og oppmerksomme foreldre? Så i det øyeblikket de leveres kjenner de vel på det, at det er skikkelig kjipt. Barn skulle fått lov til å være hjemme mye lenger. De er for små for det der barnehage styret frem til de er 3 spør du meg. Så jeg synes reaksjonen er naturlig. Og vitner om at han er veldig glad i mammaen sin 

Selvom de får betalt for å være der betyr ikke det at de ikke bryr seg og blir glad i barna. SELVFØLGELIG ikke på samme måte som foreldrene.

Ellers enig med deg

Anonymkode: 7ca3f...8ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mitt barn (17 måneder) elsker barnehagen. Hun er super sosial. Hun har veldig god relasjon med de som jobber der. Fantastiske trygge voksne, med masse erfaring. Vi har også hatt litt grining i perioder når hun blir levert, men det går fort over. Hun griner helst når det er jeg, mor, som leverer. Helt normalt i den alderen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ha! Jo, det er de. Kanskje ikke bevisst, men de utforsker veldig hvilke knapper som er best å trykke på.

Nei det er de ikke. De er småbarn. Vi er voksne. 

Gjest Abendstern
Skrevet
Svartfugl skrev (1 time siden):

Nei det er de ikke. De er småbarn. Vi er voksne. 

De leser deg og dine reaksjonsmønstre

Skrevet
Abendstern skrev (Akkurat nå):

De leser deg og dine reaksjonsmønstre

Hæ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...