AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Er det derfor de serverer pizza hver dag i skolekantinen? Fem om dagen liksom. Eller er dette en myte? Anonymkode: 89285...147
Neket Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Ost er også en grønnsak, da den kommer fra kua som spiser gress og korn, så ja!! 1 1
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Hvis man ser åssen en del Amerikanere ser ut så kan man jo anta det går mye i pizza der 🙂 lille Kevin skulle jo bare ha ostepizza om jeg ikke husker feil 🙂
Fru Uperfekt Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det derfor de serverer pizza hver dag i skolekantinen? Fem om dagen liksom. Eller er dette en myte? Anonymkode: 89285...147 Myte. Men er noen som tror at tomat er en grønnsak akkurat som mange tror jordbær er ett bær 2 1
AnonymBruker 42 Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Definitivt ikke. Om møricanere trodde barna deres ble servert grønnsaker til hovedrett på skolen - så hadde det nok vært borgerkrig allerede... Pottittgull (evt. chips) kan vel regnes som grønnsaker, men det er bare godtatt som forrett da, selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 Maskinfører skrev (5 minutter siden): Hvis man ser åssen en del Amerikanere ser ut så kan man jo anta det går mye i pizza der 🙂 lille Kevin skulle jo bare ha ostepizza om jeg ikke husker feil 🙂 Går vel en god del pizza her i Norge også. Anonymkode: d8422...ac1 2 1
Maskinfører Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Går vel en god del pizza her i Norge også. Anonymkode: d8422...ac1 Nå snakket jeg ikke om Grandiosa men bestillingspizza vi tror jo heller ikke at det er en grønnsak heller 🙂 men i Italia er faktisk pepperoni ikke en kjøttpølse men røde gule og grønne grønnsaker 🙂
Gjest CatPerson123 Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 Tror ikke det ! De ser bare på det som hverdagsmat, kanskje som vi ser på brødskiver?
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 Har bodd i USA som utvekslingsstudent. Og de visste godt hva en grønnsak var, men valgte det som regel bort. Jeg levde nesten utelukkende på ultraprosessert "mat" det året. Tror bare jeg fikk et eneste måltid som var laget fra bunnen av, og det var hos venninnen min sin familie som vertsforeldrene kalte "hippies". Anonymkode: e8c8e...944 5
Fru Uperfekt Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Går vel en god del pizza her i Norge også. Anonymkode: d8422...ac1 Vi er vel på topp, i forhold til innbyggertall. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #11 Skrevet 10. februar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Har bodd i USA som utvekslingsstudent. Og de visste godt hva en grønnsak var, men valgte det som regel bort. Jeg levde nesten utelukkende på ultraprosessert "mat" det året. Tror bare jeg fikk et eneste måltid som var laget fra bunnen av, og det var hos venninnen min sin familie som vertsforeldrene kalte "hippies". Anonymkode: e8c8e...944 Hahah! Anonymkode: 872cd...d2a
Snok1 Skrevet 10. februar 2023 #12 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det derfor de serverer pizza hver dag i skolekantinen? Fem om dagen liksom. Eller er dette en myte? Anonymkode: 89285...147 Har du hørt om Google? Forsøk å hjelpe deg selv før du driter deg ut.
Voksenmann Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 Det er en myte. Men må innrømme at jeg ble rimelig overrasket da jeg så lunsjbuffen for første gang på skolen til ungene mine. Så ut som en billig fastfood sjappe med egen iskremkjøle. Til gjengjeld var det en helt annen ro og orden blant elevene men det er en annen historie.
Taluno Skrevet 10. februar 2023 #14 Skrevet 10. februar 2023 Nei, og det gjør vi ikke i Norge heller, selv om det er pizza i skolekantiner her også. De serverer pizza i barnehager i Norge også, uten å kalle det grønnsak. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 Snok1 skrev (8 timer siden): Har du hørt om Google? Forsøk å hjelpe deg selv før du driter deg ut. Eh, det er faktisk regnet som en grønnsak Pizza still a vegetable for U.S. schools | CBC News Anonymkode: 125fd...1a8
Isambard Skrevet 10. februar 2023 #16 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eh, det er faktisk regnet som en grønnsak Pizza still a vegetable for U.S. schools | CBC News Anonymkode: 125fd...1a8 De har vel objektive kriterier da. Hvis man får i seg tomat i pizzaen så er det fortsatt tomat. Ingen mener vel at pizza faktisk er en type grønnsak. Spørsmålet er hvor mye tomat som må til for at det skal med i regnestykket.
MyMichelle Skrevet 10. februar 2023 #17 Skrevet 10. februar 2023 Sausen regnes som en grønnsak, ikke pizzaen. https://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/post/did-congress-declare-pizza-as-a-vegetable-not-exactly/2011/11/20/gIQABXgmhN_blog.html
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #18 Skrevet 10. februar 2023 Det er selvsagt ingen som har påståt at pizza er en grønnsak, eller at pizzasaus er en grønnsak, men at pizza/pizzasaus inneholder nok grønnsaker per porsjon til at man kan servere det og dekke kravet om innhold av grønnsaker i skolemat. Anonymkode: 903a2...e4a 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #19 Skrevet 11. februar 2023 Voksenmann skrev (17 timer siden): Det er en myte. Men må innrømme at jeg ble rimelig overrasket da jeg så lunsjbuffen for første gang på skolen til ungene mine. Så ut som en billig fastfood sjappe med egen iskremkjøle. Til gjengjeld var det en helt annen ro og orden blant elevene men det er en annen historie. Ja. I Norge er det fokus på sunn mat og tilknytningspedagogikk, men ungene er sprøere og villere enn noensinne. Anonymkode: 190a6...40a 1
AprilLudgate Skrevet 12. februar 2023 #20 Skrevet 12. februar 2023 Pizza kan utgjøre 1 av 5 om man har nok grønnsaker på. Og om man i tillegg lager bunnen av søtpotet eller blomkål - eventuelt av grovt mel så er den jo direkte sunn. Men det tviler jeg på de gjør 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå