AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Hvor er det best for barna å vokse opp? Bra skoler og miljø for barna. Anonymkode: 0dda0...186
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Det kommer an på dine verdier, om du liker finansmiljøet, idrett og friluftsliv og/eller sjø eller skog. Anonymkode: 5521a...3f0
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Det er jo et gigastort område du snakker om. Det er vel gode og mindre gode miljøet alle steder. Anonymkode: 5521a...3f0 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 De trenger vel ikke å settes opp mot hverandre? Eller spiller du litt på fordommer her? Anonymkode: 5521a...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 For tennis og golf og seiling Bærum. For idrett generelt har jeg inntrykk sv at lagene fra Bærum er gode, uansett gren. For høykultur (klassisk, ballett osv), så nærme Barrat Due dere kan. For å slippe russebusser Oslo vest. Litt mer mangfold (kosmopolitter, kunstnere, diverse kjendiser i alle sjangre) Oslo vest. Hager, trampoliner og eneboliger til alle Bærum. Gode barne- og ungdomsskoler tror jeg er ørlitt bedre i Bærum. De beste videregående i Oslo. Vi bor på Oslo vest (sentrum/Frogner), og barna mine mener Bærum er langt utpå landet. Har naboer som har sommerhus på Snarøya. Bygdøy er kanskje midt i blinken uansett hva dere er ute etter? Tom sentralt. Anonymkode: b42e8...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For tennis og golf og seiling Bærum. For idrett generelt har jeg inntrykk sv at lagene fra Bærum er gode, uansett gren. For høykultur (klassisk, ballett osv), så nærme Barrat Due dere kan. For å slippe russebusser Oslo vest. Litt mer mangfold (kosmopolitter, kunstnere, diverse kjendiser i alle sjangre) Oslo vest. Hager, trampoliner og eneboliger til alle Bærum. Gode barne- og ungdomsskoler tror jeg er ørlitt bedre i Bærum. De beste videregående i Oslo. Vi bor på Oslo vest (sentrum/Frogner), og barna mine mener Bærum er langt utpå landet. Har naboer som har sommerhus på Snarøya. Bygdøy er kanskje midt i blinken uansett hva dere er ute etter? Tom sentralt. Anonymkode: b42e8...1a1 God hjelpe meg så mye sprøyt. Det er russebusser på Oslo vest. Nadderud VGS i Bærum er sannsynligvis blant landets beste. Toget til Stabekk tar 9 min fra Nationaltheateret, mens trikken til Holmenkollen tar vel 20-25 min. Anonymkode: 5521a...3f0 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Hva legger dere i "bra" oppvekstmiljø? Sånn generelt så er det jo ikke så veldig stor forskjell om du bor på den ene eller andre siden av elven. Anonymkode: d635d...e76 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 Ingen av delene. De vil oppleve stort press på utseende, merkeklær, kan bli mobbet for at foreldrene ikke har like god jobb som andre, bilen foreldre har, skoene de selv har. Bli påvirket til å prøve hasj og kokain som brukes mest på Oslo vest av hele oslo Hadde heller valgt et sted som Skullerud, tveita, Abildsø, Etterstad, Grorud, Nordstrand, Lambertseter Anonymkode: 63ccd...920 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 Jeg hadde holdt barna langt vekk fra begge steder. Forbinder både Oslo Vest og Bærum øst med "status" og press på å fremstå som "perfekte". Begge steder er jo steder med en del penger, og det betyr jo at det gjerne følger merkepress og russebusspress og det meste av slike ulemper. Fordelen er jo at det er mye foreldre som kan betale for barnas fritidsaktiviteter. Ulempen er at det er en del som driver med de dyreste aktivitetene.(Hest og alpin f.eks.) Anonymkode: bc07f...e1f
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 Lever et rolig og stille liv på Jar/Stabekk (Bærum). Det er mulig at mye av det påståtte merkepresser og statusjaget går meg hus forbi, men jeg ser aller mest et godt og rolig nabomiljø, helt normale barn med en del aktiviteter, engasjerte voksne og stabilitet. Anonymkode: 5521a...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Lever et rolig og stille liv på Jar/Stabekk (Bærum). Det er mulig at mye av det påståtte merkepresser og statusjaget går meg hus forbi, men jeg ser aller mest et godt og rolig nabomiljø, helt normale barn med en del aktiviteter, engasjerte voksne og stabilitet. Anonymkode: 5521a...3f0 Jeg merket det godt på Haslum. Bor nå på Rykkinn slapp alt det presset. Har bodd mange steder i Bærum og det er stor forskjell på øst og vest. Anonymkode: 556aa...282 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 St Hanshaugen og Majorstuen er å regne som Oslo vest, men har mye mangfold. Mer kulturell kapital. Bærum er blendahvitt og veldig konformt. Mer kapital. Sebtrumsskolene har ikke russebusser har jeg hørt. Anonymkode: e162b...314
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #13 Skrevet 10. februar 2023 Vi har vært på visning det siste året både på Oslo vest og Bærum øst. Hovedsakelig på Jar og Stabekk som sogner til Jar skole. Vi heller mer og mer mot Jar fremfor Oslo vest. Mest på grunn av hvor inkluderende foreldrene på Jar er, kontra Oslo vest. Engasjementet rundt barna er stort. Anonymkode: 2d19a...b43
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #14 Skrevet 10. februar 2023 Bærum øst!!!! Oslo vest er pyton, har bodd der, og mer arrogante folk skal man lete lenge etter! Jeg jobber i Bærum vest, og selv om det er et veldig bra område så syns jeg det er litt vel mye merkeklær etc. Kjenner ikke én tenåringsgutt der som ikke eier en Tommy Hilfiger-genser, gjerne med joggebukse til. Har flyttet til Bærum øst, og trives veldig godt. Her har folk helt «vanlige», rimelige biler, og det er i nærheten av både skog og sjø. Litt mer bo delandet, og utrolig koselig! Men her i Bærum øst er det også en del områder med mye kommunale boliger og lavinntektsfamilier. Ville helt ærlig unngått å ha barn på skole der, men ellers syns jeg det er koselige områder det også. Anonymkode: 49bc9...881
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #15 Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bærum er blendahvitt 23% av Bærums befolkning er innvandrere, så nei det er ikke "blendahvitt". AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bærum øst!!!! Oslo vest er pyton, har bodd der, og mer arrogante folk skal man lete lenge etter! Jeg jobber i Bærum vest, og selv om det er et veldig bra område så syns jeg det er litt vel mye merkeklær etc. Kjenner ikke én tenåringsgutt der som ikke eier en Tommy Hilfiger-genser, gjerne med joggebukse til. Har flyttet til Bærum øst, og trives veldig godt. Her har folk helt «vanlige», rimelige biler, og det er i nærheten av både skog og sjø. Litt mer bo delandet, og utrolig koselig! Men her i Bærum øst er det også en del områder med mye kommunale boliger og lavinntektsfamilier. Ville helt ærlig unngått å ha barn på skole der, men ellers syns jeg det er koselige områder det også. Anonymkode: 49bc9...881 Tror du blander sammen øst og vest. Østre deler av Bærum er Hosle, Haslum, Jar, Snarøya. Bærum vest er Sandvika, Dønski, Skui, Rykkinn. Anonymkode: d635d...e76 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå