Gå til innhold

Mannen / samboeren følger ikke med når jeg snakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli litt lei det, er det vanlig? Når jeg snakker eller prøver å fortelle noe, følger han ikke med. Som regel sitter han på telefonen, eller han surrer rundt med noe annet. Poenget er at han ikke følger med, jeg får ingen reaksjon. Ingenting. Er deres menn sånn og? 

Anonymkode: e12e1...9e6

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste mennesker er vel sånn når de hører masse pjatt.

Hva er det du snakker om da? Den politiske utviklingen i Europa eller hva du tenker om kollegaen din som er slitsom?

Anonymkode: ac77e...2fb

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Kanskje han syns det du snakker om er litt kjedelig?

Anonymkode: a3d86...d59

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forteller om dagen min, kanskje. Eller noe som skjedde da jeg leverte på skolen. Eller at yngste må huske noe til dagen etter. Vanlig familieprat. Det kan være at jeg spør hva vi skal spise til middag til helgen, eller om han eller jeg skal kjøre på bursdagen eldste skal på. Anything. 
Ts

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Har dere samtale eller holder du forelesning? Hvis tilfellet er det sist nevnde, da kan det være veldig slitsomt i lengden...

Anonymkode: d3cd5...00a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forteller om dagen min, kanskje. Eller noe som skjedde da jeg leverte på skolen. Eller at yngste må huske noe til dagen etter. Vanlig familieprat. Det kan være at jeg spør hva vi skal spise til middag til helgen, eller om han eller jeg skal kjøre på bursdagen eldste skal på. Anything. 
Ts

Høres ut som mye unødvendig pjatt. Kan du ikke heller skrive dagbok?

• Liker 4
Skrevet

Dere er ikke kompatible. Har han faket oppmerksomhet til nå eller er det du som har begynt å irritere deg over slikt ?

Anonymkode: e2e79...c39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere er ikke kompatible. Har han faket oppmerksomhet til nå eller er det du som har begynt å irritere deg over slikt ?

Anonymkode: e2e79...c39

Seriøst?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som mye unødvendig pjatt. Kan du ikke heller skrive dagbok?

En viss interesse for egne barn burde han kanskje ha?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En viss interesse for egne barn burde han kanskje ha?

Joda, men det drukner nok litt i alt det andre hun snakker om.

Fortelle om barna til mannen og resten i en dagbok. Og så kan hun heller snakke i timesvis når det er noe reelt viktig hun vil diskutere.

Jeg blir selv smågal når kjæresten skal snakke om alt mulig rart. Mister helt fokus og begynner å lese nyheter, planlegge neste dag osv.

• Liker 3
Skrevet

Du får gjøre som min mann, han knipser med fingrene og forlanger oppmerksomheten min, Sykt irriterende, men,,,

Anonymkode: ab451...abf

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ts, om du slutter å være kjedelig og snakke om totalt uinteressante ting, så får du nok mannens oppmerksomhet 😉

Anonymkode: 05cf6...08f

• Liker 4
Skrevet

Ærlig talt. Når man bor sammen og har barn sammen så er det vel naturlig å snakke sammen om løst og fast? Ihvertfall emner som gjelder barna!? 

Dersom man partner tar opp tlf når vi/jeg snakker så blir jeg irritert. Det synes jeg er veldig respektløst...

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Mannen min er også sånn innimellom. Jeg snakker om mye forskjellig. Ikke bare barn, familie, venner og bekjente. Men også faglig knyttet til yrket mitt (som er litt relatert til hans) eller nyheter. Orker ikke snakke om krigen i Ukraina og annet fælt, da…

Jeg tror mannen min ikke følger med fordi han er stressa og sliten. Men blir likevel irritert og lei meg.

Anonymkode: 83a11...60b

Skrevet

Ts, jeg er som han mannen din. Kona vil snakke om alt mulig og påpeke problemer men ønsker ingen innvendinger eller finne løsning på aktuelle saker. Det er veldig irreterende. Hun holder forelesning og vil kun snakke om ting som passer henne. Mine synspunkter betyr null og nix. Når det er slik, blir all komunikasjon oss i mellom irreterende og leder ingen vei. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts, jeg er som han mannen din. Kona vil snakke om alt mulig og påpeke problemer men ønsker ingen innvendinger eller finne løsning på aktuelle saker. Det er veldig irreterende. Hun holder forelesning og vil kun snakke om ting som passer henne. Mine synspunkter betyr null og nix. Når det er slik, blir all komunikasjon oss i mellom irreterende og leder ingen vei. 

Kan hende hun ønsker en slags emosjonell respons fra deg. Mange kvinner trenger å snakke om følelser, da kanskje hun hører på deg når du kommer med løsninger som svar. Du kan jo feks prøve å stille et ledende spørsmål :)  Min mann gjør ikke det så ofte og det irriterer meg grønn 

Anonymkode: 33512...9e5

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor er dere gift?

Anonymkode: 9391a...10d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

He he...dere burde se denne i sammen

Anonymkode: 986ba...cdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er dere gift?

Anonymkode: 9391a...10d

Dette er mer vanligt enn du tror. Veldig mange kvinner vil ikke finne løsninger. Du ser det her inne hele tiden. Alle råd som er gitt her inne får null oppmerksomhet fra Ts're.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...