Gå til innhold

«Vibrasjoner» og «flush»-følelse fra hjertet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste månedene fått noen merkelige symptomer fra hjertet som jeg ikke klarer å forstå. Sånn ganske ut av det blå kan jeg plutselig få en følelse av at hjertet vibrerer. Når det starter opp, får jeg umiddelbart følelsen av at det er mobilen min som står på vibrasjon og ligger i en innerlomme på jakka, men så er det altså hjertet som slår om i en merkelig rytme, der er som jeg hører «flush» gjennom årene eller klaffene. Vanskelig å forklare… Det kan vare minutter etter over litt tid, men ikke lenger enn en halvtime. Så kan det gå dager eller uker til neste gang, men det kan også komme flere ganger på er døgn.

Pulsen er alltid regelmessig, men har generelt høy puls - også hvilepuls. Men jeg har mye stress og belastning, og jeg føler at det har tatt seg opp ifm økt stress. 

Jeg begynte å tenke over det i dag da jeg var på butikken, og var så overbevist over at det var telefonen som sto på vibrasjon, begynte å klappe rundt for å finne hvilken lomme jeg hadde den i , og så bare jeg tenkte; Åja, det er bare hjertet som danser..

Har du ei forklaring? 

K55

Anonymkode: 46ef3...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det flere ganger, men ikke over så lang tid, maks et par minutter i slengen om jeg ikke husker feil. Føles som om hjertet "henger seg litt opp".

Hjertet mitt er sjekket med EKG, Holter i tre dager, ultralyd og test på ergometersykkel. Jeg er plaget med ventrikulære ekstrasystoler (VES) og høy puls, men ifølge kardiologen ser hjertet mitt ellers friskt ut. Har dog aldri blitt undersøkt mens denne "vibreringen" pågår.

Jeg ville uansett absolutt bedt om henvisning til kardiolog om jeg var deg 😊

Anonymkode: 67436...9f3

Skrevet

Kan høres ut som ekstraslag?

Anonymkode: f7184...caf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...