AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Kjæresten kan ofte be meg om å holde kjeft eller klappe igjen kjeften.. blir fort irritert, og kan komme med det bare jeg spør om noe, eller om han er trøtt/sliten. kjenner jeg blir mer og mer dårlig psykisk av dette, tårene renner, og nesten sånn at jeg vil kaste opp, pga det har pågått så lenge, men også med andre stygge nedtrykkende ord. Har gitt han klar beskjed om at jeg ikke aksepterer og bli snakket sånn til, men likevel fortsetter han og jeg føler ikke at han forstår hvor sårende det er, at han ikke klarer og sette seg inn i den situasjonen. Har tilogmed sagt at vist han fortsetter så vil følelsene mine for han forsvinne mer og mer, og det er det allerede gjort, og føler jeg skyver han mer og mer unna følelsesmessig for hver gang han sier noe sårende, og klarer ikke komme tilbake til normalen, for da er det plutselig et stygt nedtrykkende ord igjen. Har sagt at til slutt klarer jeg ikke mer, men han virker ikke å forstå det. Selvom jeg vet at han elsker meg, men jeg lurer jo noen ganger på om han egentlig gjør det, men samtidig merker jeg det jo på han. Noen andre her som har råd? Hva jeg kan si for å få en stopper for det? Anonymkode: 577b6...8fb 3
Virrevirrevapp Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Det eneste som funker, er å gå. Han vet jo at du lar ham slippe unna med sleivkjeft. 14 1 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har gitt han klar beskjed om at jeg ikke aksepterer og bli snakket sånn til, Men det gjør du jo. Anonymkode: 80448...89f 10 7
Maleficenta Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjæresten kan ofte be meg om å holde kjeft eller klappe igjen kjeften.. blir fort irritert, og kan komme med det bare jeg spør om noe, eller om han er trøtt/sliten. kjenner jeg blir mer og mer dårlig psykisk av dette, tårene renner, og nesten sånn at jeg vil kaste opp, pga det har pågått så lenge, men også med andre stygge nedtrykkende ord. Har gitt han klar beskjed om at jeg ikke aksepterer og bli snakket sånn til, men likevel fortsetter han og jeg føler ikke at han forstår hvor sårende det er, at han ikke klarer og sette seg inn i den situasjonen. Har tilogmed sagt at vist han fortsetter så vil følelsene mine for han forsvinne mer og mer, og det er det allerede gjort, og føler jeg skyver han mer og mer unna følelsesmessig for hver gang han sier noe sårende, og klarer ikke komme tilbake til normalen, for da er det plutselig et stygt nedtrykkende ord igjen. Har sagt at til slutt klarer jeg ikke mer, men han virker ikke å forstå det. Selvom jeg vet at han elsker meg, men jeg lurer jo noen ganger på om han egentlig gjør det, men samtidig merker jeg det jo på han. Noen andre her som har råd? Hva jeg kan si for å få en stopper for det? Anonymkode: 577b6...8fb dump 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Hva hadde du sagt til ei venninne som hadde stilt disse spørsmålene? Ditt fremtidige jeg vil takke deg for å gå. Ikke romantiser denne mannen, ikke forklar og forstå oppførselen. DU skyver han ikke unna, DU trigger ikke oppførselen, DU kan ikke endre han. Anonymkode: d4f8f...0ed 7 4
Nymerïa Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen andre her som har råd? Hva jeg kan si for å få en stopper for det? Du sier "Dette gidder jeg ikke." Så går du. Tror du han behandler andre sånn? Kompiser? Kolleger? 7 5
Hjelpsom Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kjæresten kan ofte be meg om å holde kjeft eller klappe igjen kjeften.. blir fort irritert, og kan komme med det bare jeg spør om noe, eller om han er trøtt/sliten. kjenner jeg blir mer og mer dårlig psykisk av dette, tårene renner, og nesten sånn at jeg vil kaste opp, pga det har pågått så lenge, men også med andre stygge nedtrykkende ord. Har gitt han klar beskjed om at jeg ikke aksepterer og bli snakket sånn til, men likevel fortsetter han og jeg føler ikke at han forstår hvor sårende det er, at han ikke klarer og sette seg inn i den situasjonen. Har tilogmed sagt at vist han fortsetter så vil følelsene mine for han forsvinne mer og mer, og det er det allerede gjort, og føler jeg skyver han mer og mer unna følelsesmessig for hver gang han sier noe sårende, og klarer ikke komme tilbake til normalen, for da er det plutselig et stygt nedtrykkende ord igjen. Har sagt at til slutt klarer jeg ikke mer, men han virker ikke å forstå det. Selvom jeg vet at han elsker meg, men jeg lurer jo noen ganger på om han egentlig gjør det, men samtidig merker jeg det jo på han. Noen andre her som har råd? Hva jeg kan si for å få en stopper for det? Anonymkode: 577b6...8fb Du sier ikke om dere bor sammen eller hvor gamle dere er.. Hvis dere bor sammen bør dere ta en tur på Fvk og prate med familieterapaut og han bør melde seg på sinnemestringskurs. Du kan ikke fortsette sånn som nå. Jeg har vært en sint mann og ble separert pga mitt sinneproblem. Det kommer ikke til å holde for dere i lengden og hvis du fortsatt har følelser for han så forlang samtaler på FvK og sinnemestringskurs. Han blir ikke bedre om du ikke kommuniserer klart og tydelig hvor landet ligger. Det er mulig han har denne typen oppførsel som ballast fra oppvekst og da forsvinner det ikke av seg selv uten at det blir tatt tak i. 4 1
Hmmmmmm Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 Du må være konsekvent. Ikke si a, men ikke b. Du har prøvd det som går ann, gi han opp 1 1
Tradegy Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 Når du godtar at han stadig er grenseløs, så vil slik oppførsel bare gå på automatikk til slutt. Du skulle nesten hatt han på lyd, og spilt av hvor uspiselig han er... 🤞for at han tar seg sammen! 4
Gjest Abendstern Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 Samlivsterapi er siste utvei. Dere to forstår hverandre ikke og trenger derfor profesjonell hjelp.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 Useless skrev (1 minutt siden): Du sier ikke om dere bor sammen eller hvor gamle dere er.. Hvis dere bor sammen bør dere ta en tur på Fvk og prate med familieterapaut og han bør melde seg på sinnemestringskurs. Du kan ikke fortsette sånn som nå. Jeg har vært en sint mann og ble separert pga mitt sinneproblem. Det kommer ikke til å holde for dere i lengden og hvis du fortsatt har følelser for han så forlang samtaler på FvK og sinnemestringskurs. Han blir ikke bedre om du ikke kommuniserer klart og tydelig hvor landet ligger. Det er mulig han har denne typen oppførsel som ballast fra oppvekst og da forsvinner det ikke av seg selv uten at det blir tatt tak i. Bor ikke sammen. Skjønner. Han vil ikke på sinnemestringskurs, da det kun er meg/familien han har denne oppførselen mot, så det er ikke "han" som har problemer i følge han. Det er fra oppveksten ja, ganske sikker på dette. Og vet at det aldri vil endre seg, siden "han ikke er problemet" Ganske surt når man er så snill og god mot den andre, for å få det sånn som dette tilbake. Anonymkode: 577b6...8fb
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 Hvorfor er dere sammen, ser du en fremtid med denne mannen? Hvordan kommer han til å takle barn? Jeg hadde gått hadde jeg vært deg. Anonymkode: cada9...05e 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 Tradegy skrev (2 minutter siden): Når du godtar at han stadig er grenseløs, så vil slik oppførsel bare gå på automatikk til slutt. Du skulle nesten hatt han på lyd, og spilt av hvor uspiselig han er... 🤞for at han tar seg sammen! Hva mener du med godta da? Jeg sier ifra hver eneste gang. Vet du hva, det har jeg gjort en gang.. 😅og han ble sjokket. Men ingen endring. Anonymkode: 577b6...8fb
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjæresten kan ofte be meg om å holde kjeft eller klappe igjen kjeften.. blir fort irritert, og kan komme med det bare jeg spør om noe, eller om han er trøtt/sliten. kjenner jeg blir mer og mer dårlig psykisk av dette, tårene renner, og nesten sånn at jeg vil kaste opp, pga det har pågått så lenge, men også med andre stygge nedtrykkende ord. Har gitt han klar beskjed om at jeg ikke aksepterer og bli snakket sånn til, men likevel fortsetter han og jeg føler ikke at han forstår hvor sårende det er, at han ikke klarer og sette seg inn i den situasjonen. Har tilogmed sagt at vist han fortsetter så vil følelsene mine for han forsvinne mer og mer, og det er det allerede gjort, og føler jeg skyver han mer og mer unna følelsesmessig for hver gang han sier noe sårende, og klarer ikke komme tilbake til normalen, for da er det plutselig et stygt nedtrykkende ord igjen. Har sagt at til slutt klarer jeg ikke mer, men han virker ikke å forstå det. Selvom jeg vet at han elsker meg, men jeg lurer jo noen ganger på om han egentlig gjør det, men samtidig merker jeg det jo på han. Noen andre her som har råd? Hva jeg kan si for å få en stopper for det? Anonymkode: 577b6...8fb Det er jo akkurat det du gjør når du lar han behandle deg sånn. Jeg hadde gått, og ikke snudd meg tilbake. Anonymkode: 67fc7...3c9 2 1
Hjelpsom Skrevet 9. februar 2023 #15 Skrevet 9. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bor ikke sammen. Skjønner. Han vil ikke på sinnemestringskurs, da det kun er meg/familien han har denne oppførselen mot, så det er ikke "han" som har problemer i følge han. Det er fra oppveksten ja, ganske sikker på dette. Og vet at det aldri vil endre seg, siden "han ikke er problemet" Ganske surt når man er så snill og god mot den andre, for å få det sånn som dette tilbake. Anonymkode: 577b6...8fb Hvis han ikke innser det selv og ikke er villig til å endre seg så må du nok bare gå. Bare vær tydelig enten tar han kurs og endrer seg eller du forsvinner ut av hans liv. Du kan ikke utsette deg for dette uten at han endrer seg da det kun vil bryte deg ned psykisk. 3
Tradegy Skrevet 9. februar 2023 #16 Skrevet 9. februar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med godta da? Jeg sier ifra hver eneste gang. Vet du hva, det har jeg gjort en gang.. 😅og han ble sjokket. Men ingen endring. Anonymkode: 577b6...8fb Da får du spille av for foreldre... Kanskje han tar seg sammen.. Men husk at det finnes bedre partnere der ute, som ikke behandler deg hèlt ræv.... 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #17 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva mener du med godta da? Jeg sier ifra hver eneste gang. Vet du hva, det har jeg gjort en gang.. 😅og han ble sjokket. Men ingen endring. Anonymkode: 577b6...8fb Du godtar det i handling. Dvs, du er fortsatt kjæresten hans. Hadde du ikke godtatt det hadde du ikke vært sammen med han. Sånne handlinger sier man fra EN gang at er uakseptabelt. Fortsetter det, så forlater man slike mennesker. Når du velger å bli i forholdet så godtar du jo å behandles slik. Det gir ingen konsekvenser for han. Anonymkode: 900d6...5f9 5 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #18 Skrevet 9. februar 2023 Tradegy skrev (Akkurat nå): Da får du spille av for foreldre... Kanskje han tar seg sammen.. Men husk at det finnes bedre partnere der ute, som ikke behandler deg hèlt ræv.... han oppfører seg på lik måte mot dem, så det er nytteløst 😅 Har ikke helt troen på det dessverre 😕 Anonymkode: 577b6...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #19 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er dere sammen, ser du en fremtid med denne mannen? Hvordan kommer han til å takle barn? Jeg hadde gått hadde jeg vært deg. Anonymkode: cada9...05e Er ikke alle som vil ha barn da… men jeg hadde gått jeg også. Men jeg vet hvor vanskelig det er, for jeg har vært der selv og han ble bare verre og verre. Så kom deg unna, ts, du fortjener bedre ♥️ Anonymkode: 32d75...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #20 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva mener du med godta da? Jeg sier ifra hver eneste gang. Vet du hva, det har jeg gjort en gang.. 😅og han ble sjokket. Men ingen endring. Anonymkode: 577b6...8fb Nei? Og hva tenker du løsningen er da? Om du fortsetter med ham - så IKKE få barn. Anonymkode: 17b3a...fbf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå