Gå til innhold

Visste du at det finnes sju kjønn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Galskap. Hvor er verden på vei?

• Liker 19
Skrevet

Det finnes kun to kjønn. Mann og kvinne. Alt annet er noe forbanna tull. Stakkars unger i dag. De vet jo ikke hva de er. 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Skrevet

Hæ? Ikke fler? Trodde det var noenogseksti, jeg....

• Liker 2
Skrevet
Adrenalina1 skrev (11 timer siden):

Det finnes kun to kjønn. Mann og kvinne. Alt annet er noe forbanna tull. Stakkars unger i dag. De vet jo ikke hva de er. 

Jepp... 

Anonymkode: ead8f...522

• Liker 3
Skrevet
Adrenalina1 skrev (14 timer siden):

Det er til og med ungdom som spør på ung.no "Hei, hvordan kan jeg vite hvilket kjønn jeg er?". Skikkelig trist!

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå er det en gammel artikkel. Men blir tullete med overskriften "visste du at det finnes sju kjønn" når det kun er noe denne professoren har bestemt seg for. Det er jo ikke noe objektiv forskning bak dette. Hun kunne like gjerne sagt det er kun ett kjønn eller tusen kjønn. 

Også verdt å merke seg at denne professoren mistet legelistensen fordi hun ikke klarte å gi forsvarlig pasientbehandling. Og at pasientene hun behandlet var nettopp personer som mente de hadde annet kjønn enn det de er født med. Så selv legestanden tar jo avstand fra hva dama driver med. 

Anonymkode: 0d9ea...915

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sier bare til mann og kvinne skapte han dem :)  

• Liker 2
Skrevet (endret)
Tvillingsjel skrev (20 minutter siden):

Det er til og med ungdom som spør på ung.no "Hei, hvordan kan jeg vite hvilket kjønn jeg er?". Skikkelig trist!

Da ville jeg svart gå inn på badet og kle deg naken så ser du i speilet  åssen kjønn du er :)  ett speil lyver aldri :) 

Endret av Maskinfører
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror dere blander biologisk kjønn og det kjønnet man identifiserer seg med. Det fins bare to biologiske kjønn da 🙂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er det en gammel artikkel. Men blir tullete med overskriften "visste du at det finnes sju kjønn" når det kun er noe denne professoren har bestemt seg for. Det er jo ikke noe objektiv forskning bak dette. Hun kunne like gjerne sagt det er kun ett kjønn eller tusen kjønn. 

Også verdt å merke seg at denne professoren mistet legelistensen fordi hun ikke klarte å gi forsvarlig pasientbehandling. Og at pasientene hun behandlet var nettopp personer som mente de hadde annet kjønn enn det de er født med. Så selv legestanden tar jo avstand fra hva dama driver med. 

Anonymkode: 0d9ea...915

Mistet hun lisensen som lege? 

• Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, servitrise&suppe said:

Jeg tror dere blander biologisk kjønn og det kjønnet man identifiserer seg med. Det fins bare to biologiske kjønn da 🙂

Når man snakker om kjønn, så snakker man om biologi. Det er ikke sånn at man lett misforstår dette med mindre man ikke ønsker det.

Anonymkode: 134c0...00c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man snakker om kjønn, så snakker man om biologi. Det er ikke sånn at man lett misforstår dette med mindre man ikke ønsker det.

Anonymkode: 134c0...00c

Sorry da. 

Skrevet

Det er ikke noe feil med kroppen og de feiler ikke noe mentalt hvis de har et biologisk kjønn som ikke stemmer med hva de identifiserer seg som. Jeg tror kanskje noen må kjenne noen som har vært i situasjonen for å forstå det. Det kunne vært en av søsknene dine eller en venn. Så hvis du har tanker om at det er feil og en mental skade, så tør de aldri å si noe. Jeg har en venn som var jente da vi ble kjent, og hun hintet uten at jeg skjønte det. Jeg har heldigvis aldri tenkt eller sagt noe feil til folk på grunn av sånne ting. Så flyttet hun og etter noen år fikk jeg venneforespørsel på fb. Det viste seg å være henne som hadde blitt mann. Jeg ble egentlig ikke så overrasket, og nå skjønner jeg ikke helt at han har vært jente en gang.

Så hvis man får litt mer kjennskap til det så blir det helt noe annet.

• Hjerte 1
Skrevet

Urfolk som indianere hadde betegnelser for fem kjønn fram til de kristne kom og tvang igjennom at det kun fantes to, så det er ikke så utrolig med syv.

Det som er mindre forståelig er at så mange hetero normative cis folk (tror det er den nye termen for oss kjedelige) bryr seg så mye om dette. Det er da revnende likegyldig for meg hvilket kjønn noen ønsker å definere eller ikke definere seg som, og skal jeg få meg en kampsak så hvorfor velge noe som ikke handler om meg i det hele tatt, men bare ønske å begrense andre til ikke å være noen annet enn meg?

• Liker 2
Skrevet
servitrise&suppe skrev (11 timer siden):

Det er ikke noe feil med kroppen og de feiler ikke noe mentalt hvis de har et biologisk kjønn som ikke stemmer med hva de identifiserer seg som. Jeg tror kanskje noen må kjenne noen som har vært i situasjonen for å forstå det. Det kunne vært en av søsknene dine eller en venn. Så hvis du har tanker om at det er feil og en mental skade, så tør de aldri å si noe. Jeg har en venn som var jente da vi ble kjent, og hun hintet uten at jeg skjønte det. Jeg har heldigvis aldri tenkt eller sagt noe feil til folk på grunn av sånne ting. Så flyttet hun og etter noen år fikk jeg venneforespørsel på fb. Det viste seg å være henne som hadde blitt mann. Jeg ble egentlig ikke så overrasket, og nå skjønner jeg ikke helt at han har vært jente en gang.

Så hvis man får litt mer kjennskap til det så blir det helt noe annet.

Jeg kjenner flere transer, alle er født på 60 og 70 tallet om det har noe å si. 

Alle de jeg kjenner sier det kun finnes to kjønn. 

Hva skal jeg si til disse? 

Anonymkode: 2faa2...265

• Liker 1
Skrevet

Makan til vranglære. 

Anonymkode: 2319e...f56

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner flere transer, alle er født på 60 og 70 tallet om det har noe å si. 

Alle de jeg kjenner sier det kun finnes to kjønn. 

Hva skal jeg si til disse? 

Anonymkode: 2faa2...265

Det er opp til deg. 

Skrevet
Tvillingsjel skrev (11 timer siden):

Mistet hun lisensen som lege? 

Jo

Anonymkode: a78a7...040

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...