Gå til innhold

Visste du at det finnes sju kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Drizzt said:

Det ER psykiatri i bildet hos mange. I Storbritannia har det vært en bølge av detransende unge gutter og jenter som til slutt fant ut hva som feilet dem (diagnose) og det var ikke feil kjønnsidentitet i forhold til kroppen de er født i. For det meste har det vært Asperger og personlighetsforstyrrelser. 

Godt poeng. Problemet er at man i dagens politisk korrekte Norge helst ikke bør hevde at dette styret rundt kjønnsidentitet bunner i psykisk sykdom. Jeg har alltid ment at dersom man identifiserer seg som et annet kjønn enn det man har mellom beina, er det psykisk sykdom og bør behandles deretter. Psykisk sykdom behandles, så vidt jeg vet, ikke med kirurgi. Disse meningene kommer jeg alltid til å ha, samme hvor uglesett jeg eventuelt blir for det.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Gowen Getim
Skrevet
On 2/13/2023 at 6:44 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor er folk så jævla opptatt av det?  

Hvorfor bry seg om alle andre enn seg selv?! Ja, det var det da.

Gjest Gowen Getim
Skrevet
11 hours ago, linsejesus said:

Det er ikke kjente tilfeller av tvekjønnethet hos mennesker. Det finnes syndromer og sykdommer som gjør at man kan bli født med visse egenskaper fra det motsatte kjønn, men man vil fortsatt være enten hannkjønn eller hunnkjønn, for det defineres av kjønnscellene, ikke av f.eks ytre kjønnsorganer.

Uansett: en hermafroditt er en som er bege kjønn samtidig. Det er ikke et tredje kjønn. Det er noen bløtdyr og fisk som kan skifte kjønn i løpet av livet, og noen er begge kjønn hele livet. Men det er altså ikke kjent hos mennesker eller andre pattedyr så vidt jeg vet.

Og så er det vel sånn, at dersom de tvekjønnede var en naturlig del av vår hverdag, så ville faktumet om at de var fruktbare og kunne bli befruktet være en naturlig del av samfunnets oppfatning, erfaring og opplæring.

Skrevet

Det finnes kun mann og kvinne, noe annet sier meg at du er sprø i hue og mangler bakkekontakt.

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Nei, altså, de må gjerne få lov å kalle seg hva de vil og tro at det er sju kjønn. Blir jeg spurt, så svarer jeg to. Kvinne og mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...