Gå til innhold

Visste du at det finnes sju kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner flere transer, alle er født på 60 og 70 tallet om det har noe å si. 

Alle de jeg kjenner sier det kun finnes to kjønn. 

Hva skal jeg si til disse? 

Anonymkode: 2faa2...265

At de har rett. 

Anonymkode: 2319e...f56

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At de har rett. 

Anonymkode: 2319e...f56

Åpenbart 

Anonymkode: ead8f...522

• Liker 3
Skrevet
pautina skrev (1 time siden):

Urfolk som indianere hadde betegnelser for fem kjønn fram til de kristne kom og tvang igjennom at det kun fantes to, så det er ikke så utrolig med syv

Egentlig ikke.

Anonymkode: 2faa6...aa2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tvillingsjel skrev (14 timer siden):

Det er til og med ungdom som spør på ung.no "Hei, hvordan kan jeg vite hvilket kjønn jeg er?". Skikkelig trist!

Det er tragisk og skremmende men ikke overraskende siden barn nå til dags blir presset med denne propagandaen fra alle kanter, når det i tillegge er poppis å være homofil eller trans så er det ikke rart at de blir usikre og som kjent så vil jo ikke de fleste barn være upopulære eller utenfor på noen måte.

Anonymkode: 6d9b8...80d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
servitrise&suppe skrev (13 timer siden):

Jeg tror dere blander biologisk kjønn og det kjønnet man identifiserer seg med. Det fins bare to biologiske kjønn da 🙂

Og det er der denne debatten om kjønn krasjer helt. En helt kunstig debatt, hvor man missforstår med vilje eller av uvitenhet. Når folk snakker om kjønn i feks debatt om idrett, så burde vel alle forstå at man da snakker om biologisk kjønn, men så kommer det noen tullinger å sier man bruker feil pronomen, altså, snakker man om en biologisk mann i den sammenhengen, så sier man ikke kvinne bare fordi den personen identifiserer seg som en kvinne, og at vedkommende ønsker å bli kalt kvinne i hverdagen. Lurer på når folk skal klare å skille på biologisk kjønn, og kjønnsidentitet, det er jo en helt absurd debatt 

Anonymkode: fe35c...bc8

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er folk så jævla opptatt av det?  

La no folk få styre. Identifirerer dem seg som en katt eller alien, la no dem få gjøre det da. Hvorfor er det så himla viktig for deg

Samme med trans folk, homo og alt som fins. Greit om du tenker homofili er galt, men hvorfor i all verden gå til angrep?

Så lenge det ikke påvirker deg, drit i det og gå vidre.

Anonymkode: e7a7c...478

• Nyttig 3
Gjest Inverto
Skrevet

Tving meg til å være enig. Jeg utfordrer deg

Skrevet

Det finnes to, eller tre om man tar med de som er født som hermafroditter.

Anonymkode: eb25c...999

• Nyttig 1
Skrevet
16 hours ago, Tvillingsjel said:

Mistet hun lisensen som lege? 

Ja han gjorde det.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er biologisk født mann, men har en kvinnelig kjønnsidentitet. Det gjør at hjernen eksploderer i glede når jeg ser at puppene vokser, huden blir mykere og hoftene bredere.

Ingen menn jeg kjenner hadde synes at dette var fint og oppleve. I hvertfall ikke turen til butikken for å handle bh av nødvendighet.

Anonymkode: db940...4c0

Skrevet

Flyttet til riktig rom, og ryddet for krenkende utsagn og svar til dette. Lomvi, mod

Skrevet
pautina skrev (9 timer siden):

Urfolk som indianere hadde betegnelser for fem kjønn fram til de kristne kom og tvang igjennom at det kun fantes to, så det er ikke så utrolig med syv.

De tok også hallusinogene narkotiske stoffer og trudde det gjorde at de kunne snakke med gudene sine...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Egentlig ikke.

Anonymkode: 2faa6...aa2

Jeg kjente dem ikke jeg heller, med antar at sosialantropologer som har forsket på dette har mer fasit enn meg og en rando anonym som kommenterer med det overbevisende argumentet, egentlig ikke😂

Skrevet
LeveMannen skrev (8 timer siden):

De tok også hallusinogene narkotiske stoffer og trudde det gjorde at de kunne snakke med gudene sine...

Og det har sammenheng på hvilken måte?

Mange som snakker med gudene sine i dag og, spesielt de som har fullstendig utdaterte holdninger...

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes to, eller tre om man tar med de som er født som hermafroditter.

Anonymkode: eb25c...999

Det er ikke kjente tilfeller av tvekjønnethet hos mennesker. Det finnes syndromer og sykdommer som gjør at man kan bli født med visse egenskaper fra det motsatte kjønn, men man vil fortsatt være enten hannkjønn eller hunnkjønn, for det defineres av kjønnscellene, ikke av f.eks ytre kjønnsorganer.

Uansett: en hermafroditt er en som er bege kjønn samtidig. Det er ikke et tredje kjønn. Det er noen bløtdyr og fisk som kan skifte kjønn i løpet av livet, og noen er begge kjønn hele livet. Men det er altså ikke kjent hos mennesker eller andre pattedyr så vidt jeg vet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Helgekarjol skrev (På 9.2.2023 den 19.13):

Ikke jeg heller. Så lærte man noe nytt i dag takket være Nrk.

https://www.nrk.no/norge/visste-du-at-det-finnes-sju-kjonn_-1.13057760

Det er mildt sagt bekymringsfullt at en lege påstår at det finnes mer enn 2 kjønn. Da har legen ikke fulgt godt med i biologi- og anatomiundervisningen.

Men denne legen mistet retten å praktisere som lege etter grove feil, så ... Jeg tar ikke slike utspill seriøst.

P.S. Helt uakseptabelt at NRK har slik video på sin nettside. Men NRK ''samarbeider'' også med S.E., så kanskje har det helt gått nedover for dem.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan de ikke heller finne på nye ord istedenfor å ødelegge definisjonen av gamle?

Legger her ut en "transfobisk" link fra Store norske leksion som handler om kjønn;

https://snl.no/kjønn_-_biologi

Jeg blir mer og mer overbevist om at dette handler om psykiatri, med et enormt eksponeringsbehov.

Hva er definisjonen på alle disse ulike kjønnene? Og de må kunne defineres uten å nevne hvilket kjønn det er i definisjonen. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Fru Solsikke skrev (1 time siden):

Kan de ikke heller finne på nye ord istedenfor å ødelegge definisjonen av gamle?

Legger her ut en "transfobisk" link fra Store norske leksion som handler om kjønn;

https://snl.no/kjønn_-_biologi

Jeg blir mer og mer overbevist om at dette handler om psykiatri, med et enormt eksponeringsbehov.

Hva er definisjonen på alle disse ulike kjønnene? Og de må kunne defineres uten å nevne hvilket kjønn det er i definisjonen. 

På den ene siden har du de som ikke vet hva kjønn er og mangler elementære kunnskap innen biologi.

På den andre siden har du de som mener kjønnsidentitet (det du føler deg som) er det samme som kjønn (kroppen du er født i).

På den tredje siden har du de med god fantasi som finner på utallige nye ''kjønn'' og ''kjønnsidentiteter'' og insisterer på at de er en reell ting. 

Det ER psykiatri i bildet hos mange. I Storbritannia har det vært en bølge av detransende unge gutter og jenter som til slutt fant ut hva som feilet dem (diagnose) og det var ikke feil kjønnsidentitet i forhold til kroppen de er født i. For det meste har det vært Asperger og personlighetsforstyrrelser. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...