Gjest Carmensita Skrevet 21. desember 2005 #1 Skrevet 21. desember 2005 Er luta... lei syrelyta møbler. Er det noen som har prøvd å beise dem? Hva har du brukt, og hvordan ble resultatet?
Gjest vimse Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 Har brukt Herdins beis, og så lakket etterpå, greit nok, men må lakke flere ganger for å få en ¨vaskbar¨ overflate, og kan se der man starter og slutter med pensel om man ikke er nøye nok. Har nå gått over til å bruke Liberon bistrot lakk, som jeg er veldig fornøyd med!
Gjest Gjesta Skrevet 22. desember 2005 #3 Skrevet 22. desember 2005 Jeg brukte lakkbeis og påførte med svamp. Resultatet ble bra nok syns jeg - litt klinete med den svampen, men jeg syns det var enklere enn kost.
Gjest christineemily Skrevet 27. desember 2005 #4 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har beisa syreluta møbler mange ganger med hell. Har prøvd forskjellig typer beis og pensel, og blitt fornøyd med resultatet. Selvom du bruker lakkbeis bør møbelet topplakkeres for at ikke evt fukt skal sette flekker, og bordflater bør få minst 4 - 5 lag med lakk.
Gjest Carmensita Skrevet 27. desember 2005 #5 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har beisa syreluta møbler mange ganger med hell. Har prøvd forskjellig typer beis og pensel, og blitt fornøyd med resultatet. Selvom du bruker lakkbeis bør møbelet topplakkeres for at ikke evt fukt skal sette flekker, og bordflater bør få minst 4 - 5 lag med lakk. ← Takk for gode råd til dere alle! Da blir det beising her om ikke lenge! Det med å lakkere etterpå var smart. Blir det veldig blankt da eller? Hva slags lakk brukte du? Og hva slags forarbeid må til? Blir mange spørsmål her gitt.... Syns det er gøy å male vegger o.l., men er ikke like glad i alt forarbeidet... Men på møblene holder det kanskje å vaske over med rødsprit?
Pasha Skrevet 27. desember 2005 #6 Skrevet 27. desember 2005 man kan få lakk i flere glanshetsgrader så der kan du velge selv hvor blankt du vil ha det
Gjest christineemily Skrevet 27. desember 2005 #7 Skrevet 27. desember 2005 Jeg vaska over møblene med såpe og vann først jeg, så de ble ordentlig rene. Og det skulle være forarbeid bra nok, for møblene mine ble helt fine !
Gjest Carmensita Skrevet 27. desember 2005 #8 Skrevet 27. desember 2005 Jeg vaska over møblene med såpe og vann først jeg, så de ble ordentlig rene. Og det skulle være forarbeid bra nok, for møblene mine ble helt fine ! ← Passer meg ypperlig! Takk skal du ha.
Pasha Skrevet 27. desember 2005 #9 Skrevet 27. desember 2005 men ikke bruk grønnsåpe! det blir for fett salmiakk er bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå