Gå til innhold

Syreluta møbler

Anbefalte innlegg

Gjest Carmensita
Skrevet

Er luta... lei syrelyta møbler. Er det noen som har prøvd å beise dem? Hva har du brukt, og hvordan ble resultatet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt Herdins beis, og så lakket etterpå, greit nok, men må lakke flere ganger for å få en ¨vaskbar¨ overflate, og kan se der man starter og slutter med pensel om man ikke er nøye nok.

Har nå gått over til å bruke Liberon bistrot lakk, som jeg er veldig fornøyd med!

Skrevet

Jeg brukte lakkbeis og påførte med svamp. Resultatet ble bra nok syns jeg - litt klinete med den svampen, men jeg syns det var enklere enn kost.

Gjest christineemily
Skrevet

Jeg har beisa syreluta møbler mange ganger med hell. Har prøvd forskjellig typer beis og pensel, og blitt fornøyd med resultatet. :) Selvom du bruker lakkbeis bør møbelet topplakkeres for at ikke evt fukt skal sette flekker, og bordflater bør få minst 4 - 5 lag med lakk.

Gjest Carmensita
Skrevet
Jeg har beisa syreluta møbler mange ganger med hell. Har prøvd forskjellig typer beis og pensel, og blitt fornøyd med resultatet.  :) Selvom du bruker lakkbeis bør møbelet topplakkeres for at ikke evt fukt skal sette flekker, og bordflater bør få minst 4 - 5 lag med lakk.

Takk for gode råd til dere alle! :)

Da blir det beising her om ikke lenge! Det med å lakkere etterpå var smart. Blir det veldig blankt da eller? Hva slags lakk brukte du? Og hva slags forarbeid må til? Blir mange spørsmål her gitt.... Syns det er gøy å male vegger o.l., men er ikke like glad i alt forarbeidet... Men på møblene holder det kanskje å vaske over med rødsprit?

Skrevet

man kan få lakk i flere glanshetsgrader

så der kan du velge selv hvor blankt du vil ha det

Gjest christineemily
Skrevet

Jeg vaska over møblene med såpe og vann først jeg, så de ble ordentlig rene. Og det skulle være forarbeid bra nok, for møblene mine ble helt fine :) !

Gjest Carmensita
Skrevet
Jeg vaska over møblene med såpe og vann først jeg, så de ble ordentlig rene. Og det skulle være forarbeid bra nok, for møblene mine ble helt fine  :) !

:klappe: Passer meg ypperlig! Takk skal du ha.

Skrevet

men ikke bruk grønnsåpe!

det blir for fett

salmiakk er bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...