AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 ...så bruker du dem feil. Er du enig i dette uttrykket? Anonymkode: 14528...514 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Nei. Men sammenhengen mellom (lite) penger og (lite) lykke er sterkere jo mindre man har. Blir man rik nok gjør ikke mer penger at man blir mer lykkelig. Anonymkode: 4074c...264 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Nei... Jeg blir lykkelig av relasjoner. Joda, jeg liker ha trygghet i egen bolig, og nok til mat på bordet, og generelt økonomisk trygghet, men det er ikke den økonomiske tryggheten som gir meg lykkefølelse. Anonymkode: 82439...777 1 1
Pal Fungi Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Delvis. Penger hjelper selvfølgelig på, men man kan likevel ikke kjøpe lykke. 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #5 Skrevet 10. februar 2023 Nok penger gjør at du er kvitt en del bekymringer. Og at du kan oppleve en del ting som gjør deg lykkelig, som en fin reise, en god restaurant, ny bil, vaskehjelp. Men penger fjerner ikke alt som kan gjøre deg ulykkelig i dette livet. Anonymkode: 7cfd7...8c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #6 Skrevet 10. februar 2023 Har man feks. helseproblemer og ikke har råd til behandlingen for dette så gir mye penger økt lykke -på den måten at man får bedre livskvalitet med god helse. Og tryggheten i å vite at man har råd til det. Man kan leve mer det livet man egentlig ønsker, eie egen bolig, bo det stedet du ønsker, være med på ting, reise, mindre stress(ikke penger å bekymre seg over). Penger kan ikke kjøpe venner og alt det sosiale som er viktig for lykke, men for alt det andre.. Anonymkode: c86c1...bc0 1
servitrise&suppe Skrevet 10. februar 2023 #7 Skrevet 10. februar 2023 Det er mye mulig. Jeg ser ikke den store verdien i penger og har ikke lyst til å ha for mye av dem da det kun medfører stress. Hadde jeg brukt dem riktig så hadde jeg sikkert også taklet det bra uten å bli stresset. Men jeg har heller ikke den store interessen av å sette meg inn i og vurdere hvordan å bruke de riktige så da er jeg like langt.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #8 Skrevet 10. februar 2023 Det som er enormt stressende er å ha lite penger. Slipper man det stresset så blir man selvsagt lykkeligere. Anonymkode: 4574f...9d9 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #9 Skrevet 10. februar 2023 Ja. Penger kan f.eks. investeres i tid fremfor ting. Tid gjør deg lykkeligere. Anonymkode: 87fe3...b17 1
Nymerïa Skrevet 10. februar 2023 #10 Skrevet 10. februar 2023 Penger er nødvendig, men ikke tilstrekkelig for lykke. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #11 Skrevet 10. februar 2023 Nymerïa skrev (13 timer siden): Penger er nødvendig, men ikke tilstrekkelig for lykke. Sier den som har nok penger. Med mere penger kan du bo ett sted du trives. Du kan ha ny bil isteden for en gammel bil med masse problemer. Og ingen økonomiske bekymringer. Akk hadde livet vært fri for penge bekymringer. Anonymkode: bd902...c79 1 1
Gjest Agent smith Skrevet 11. februar 2023 #12 Skrevet 11. februar 2023 Klart man blir lykkeligere av å ha mye penger.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #13 Skrevet 11. februar 2023 Jeg misunner alle de med mere penger enn meg. Skulle ønske jeg kunne kjøpe den maten jeg ville uten å telle kronene om jeg har penger nok mens jeg er i butikken. Anonymkode: 314e1...606 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #14 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 9.13): Har man feks. helseproblemer og ikke har råd til behandlingen for dette så gir mye penger økt lykke -på den måten at man får bedre livskvalitet med god helse. Og tryggheten i å vite at man har råd til det. Man kan leve mer det livet man egentlig ønsker, eie egen bolig, bo det stedet du ønsker, være med på ting, reise, mindre stress(ikke penger å bekymre seg over). Penger kan ikke kjøpe venner og alt det sosiale som er viktig for lykke, men for alt det andre.. Anonymkode: c86c1...bc0 Men det er ikke alle helseutfordringer som kan løses uansett hvor mye penger man har. Anonymkode: a6246...ada
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #15 Skrevet 11. februar 2023 Nei, jeg er ikke enig i det uttrykket. Jeg har aldri hatt mye penger men jeg er ekspert på å finne lykken i andre ting enn det som kan kjøpes for penger. Hjelper ikke med mye penger om man har dårlig helse, lite venner, ikke kommer overens med familien, mistrives på jobb osv. Dette er ting som ikke penger automatisk kan løse. Penger er et nødvendig onde, ikke noe jeg legger hverken negative eller positive følelser i. Anonymkode: a6246...ada
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #16 Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men det er ikke alle helseutfordringer som kan løses uansett hvor mye penger man har. Anonymkode: a6246...ada Nei, men mye kan. Feks. en problemrygg kan holdes i sjakk med å gå til kiropraktor. Har man astma etc. kan man reise til varmere land om vinteren.Finner ikke legene med standardbehandlingen sin ut hva som kan hjelpe, kan man prøve litt alternativt, gå privat, dra til et annet land som er kommet lengre på forskjellige områder osv. Har man mye penger så kan det føles lettere så slipper man å bekymre seg over penger i tillegg:) Bo et sted man trives kan også hjelpe. Anonymkode: c86c1...bc0 1
Maestro Skrevet 12. februar 2023 #18 Skrevet 12. februar 2023 Pal Fungi skrev (På 9.2.2023 den 19.15): Delvis. Penger hjelper selvfølgelig på, men man kan likevel ikke kjøpe lykke. Dette. Hva jeg gjør ila hverdagen min gjør meg lykkelig. En god kos på kattene mine, en god tur med kaffe i sekken, gode samtaler, latter, egentid med serie og noe mat, lese bøker eller perle, hyggelige ting som musikk bingo jeg er med på med han jeg treffer, ut og lage bål med venner, kos av tantebarn eller når hun på 12 sitter og skravler med meg om alt og ingenting 🧡 Øyeblikk 🧡 Men ja, penger hjelper på. Har man lite, så tror jeg at man er mer åpen for og finne lykke i andre ting enn penger. Kjøper man lykke, tenker jeg at man er materialistisk, får reaksjoner av pengene sine. Jeg driter i om du har råflott hytte et sted, om kjemi og andre verdier ikke er på samme nivå. Eller om man er dust av seg.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #19 Skrevet 12. februar 2023 Hvis man bruker pengene på å hjelpe andre vil de aller fleste bli lykkeligere enn de var før de hjalp. Anonymkode: dde77...586
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #20 Skrevet 12. februar 2023 Individuelt, ofc. Anonymkode: cad92...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå