Gå til innhold

Kraftig mens/bløder/livmorshinnereduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 2 mnd, 3 legetimer og noen timer reising måtte gyn avbryte å sette inn spiral idag fordi livmorhalsen har en bøy så det ville blitt ganske voldsom behandling å gjøre våken,så hun henviste meg tilbake til Ahus for å gjøre det i narkose. Noen som har erfaring med det? Noen som heller fikk redusert livmorslimhinnen istedenfor å få spiral ( jeg ønsker egentlig ikke spiral, ønsker reduksjon). 

Og mitt andre spørsmål er : noen her som har stor blødning pga blødersykdom? 

Jeg tok noen blodprøver for noen uker siden som viste litt forlenget aptt og noe dårlig koagulering. Tok nye prøver igår så får sikkert endelig svar denne uken. Alltid blødd voldsom. Mormor og tante har fjernet livmor pga det. Samt at mamma også blødde utrooolig mye.

Anonymkode: f3daa...d49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjernet livmorslimhinna for nøyaktig et år siden. Har blødd enormt mye, blødd ut hormonspiraler (i flertall, ja), hatt jernmangel jeg har vært sykemeldt for, ikke kunnet gå ut av huset når det har stått på som verst (og det varte jo i ukesvis, så det var ganske upraktisk), blødde store klumper osv...

Har ikke blødd en dråpe etter inngrepet. Det vil si, jeg har ikke blødd etter at det hadde grodd og sluttet å blø etter inngrepet (for det blør jo litt etterpå, men bare småtteri). Avtalte med legen at hun satte inn hormonspiral i tillegg, rett og slett fordi jeg var desperat. Det var hennes forslag, tror ikke det er det mest vanlige, men jeg var mer enn villig til å prøve hva som helst (ville helst bare fjerne hele livmora).

Hos meg har det altså fungert som bare det, og for første gang på mange, mange år har jeg nå jernnivåer innenfor normalen. Fortsatt i nedre sjikt forsåvidt, men så bra som det omtrent aldri har vært før.

Var også på A-hus, og de var ikke vanskelige i det hele tatt med tanke på å få utført inngrepet. Men fastlegen min henviste meg til nettopp det også, da...

Jeg har fått et nytt liv, så jeg kan definitivt anbefale inngrepet i forhold til mine erfaringer ihvertfall!

Anonymkode: 957e8...388

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 19.06):

Etter 2 mnd, 3 legetimer og noen timer reising måtte gyn avbryte å sette inn spiral idag fordi livmorhalsen har en bøy så det ville blitt ganske voldsom behandling å gjøre våken,så hun henviste meg tilbake til Ahus for å gjøre det i narkose. Noen som har erfaring med det? Noen som heller fikk redusert livmorslimhinnen istedenfor å få spiral ( jeg ønsker egentlig ikke spiral, ønsker reduksjon). 

Og mitt andre spørsmål er : noen her som har stor blødning pga blødersykdom? 

Jeg tok noen blodprøver for noen uker siden som viste litt forlenget aptt og noe dårlig koagulering. Tok nye prøver igår så får sikkert endelig svar denne uken. Alltid blødd voldsom. Mormor og tante har fjernet livmor pga det. Samt at mamma også blødde utrooolig mye.

Anonymkode: f3daa...d49

Hadde veldig kraftig mens der jeg ikke kunne gå ut på 1uke. Blødde gjennom alt med klumper. Tok en sånn operasjon og ikke blødd siden (kun 6-8uker blødning etter selve operasjonen). Er veldig fornøyd. Men husk at om du slutter å blø vil du ikke kunne få barn!

Anonymkode: 76e48...589

Skrevet

Jeg reduserte livmorslimhinnene i fjor, og har aldri blødd så mye som etter det inngrepet. Oppdaget myomer også etthvert (vet ikke om det var årsaken til blødningene). Endte med å fjerne livmora her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...