Gå til innhold

Det er perioder som dette som gjør at jeg vil skille meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen så står jeg med oppvasken, innhandling for uka, matlaging, klesvask, bretting, vaske do/hus, hente i bhg og skole. Mannen? Jo, jobber lengre uten å ha spurt, setter på en maskin, sitter på sofaen og sover etter middag. Jeg kjefter, han lover å bedre seg, gjør noen grep, men så blir det borte etter 2-3 dager igjen. Repeat. Altså, hvorfor skal vi kvinner gifte oss? Hva får vi egentlig ut av det? Det er bare masse mer rot og jobb som en person lager, men ikke vil være med å hjelpe til.

Før så var vi kvinner avhengig av menn for å ha penger, hus, status. Hva gir de i dag egentlig?

Anonymkode: 3187f...cbf

• Liker 14
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gir oss barn. Jeg har fått mine, så jeg tror jeg skiller meg snart. 

Anonymkode: 9eb91...9f4

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er det mønsteret de fleste menn lever etter. Derfor er jeg singel etter 25 år med en latsabb. Klarer meg selv, må ikke ha en mann for å forsørge meg.

Anonymkode: 2f918...347

• Liker 12
Skrevet

Hva gir de?

Min fungerer. Han handler, lager mat, vasker og henter/leverer. Alt etter planen vi setter opp hver søndag. Skjer det plutselige endringer får jeg en ydmyk telefon med spørsmål om jeg har mulighet til å hente og fikse mat den dagen likevel. Og det samme gjør jeg om det skjer uforutsette ting på min jobb. 

Hvorfor gifte oss?

I tillegg til dette er han fantastisk omsorgsfull, vet ikke hva godt han skal gjøre for oss. Setter oss foran seg selv. Er en god samtalepartner, og en jeg gleder meg til å bruke resten av livet med.

Beklager å måtte meddele dette; men du har funnet en mann som ikke fungerer. 

Anonymkode: 5aefa...9d5

• Liker 17
  • Hjerte 8
  • Nyttig 11
Skrevet

Menn må tjene mye penger for å kunne tillate seg slik oppførsel. Hva skal du med et ekstra barn i huset?

Anonymkode: 69df1...eb9

• Liker 14
Skrevet

Det er ingen som får noe godt ut av å gifte seg.

Anonymkode: 2135b...6bc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Igjen så står jeg med oppvasken, innhandling for uka, matlaging, klesvask, bretting, vaske do/hus, hente i bhg og skole. Mannen? Jo, jobber lengre uten å ha spurt, setter på en maskin, sitter på sofaen og sover etter middag. Jeg kjefter, han lover å bedre seg, gjør noen grep, men så blir det borte etter 2-3 dager igjen. Repeat. Altså, hvorfor skal vi kvinner gifte oss? Hva får vi egentlig ut av det? Det er bare masse mer rot og jobb som en person lager, men ikke vil være med å hjelpe til.

Før så var vi kvinner avhengig av menn for å ha penger, hus, status. Hva gir de i dag egentlig?

Jeg er kvinne og aldri vært gift. Du er gift og spør oppgitt hvorfor vi kvinner skal gifte oss? Så hvorfor i helvete er du gift? Skill deg da

Anonymkode: b6b52...9b4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er kvinne og aldri vært gift. Du er gift og spør oppgitt hvorfor vi kvinner skal gifte oss? Så hvorfor i helvete er du gift? Skill deg da

Anonymkode: b6b52...9b4

🙂 Godt spørsmål når oppfatningen er sånn ja. 

Skrevet

Jeg sto ikke alene om sånne ting da jeg var gift altså. Jeg har opplevd at menn helt fint klarer husarbeid minst like godt som meg, men nå er jeg heller ikke hverken så interessert eller god på det for å være ærlig. Jeg gjør det jeg må, men ikke snakk om at jeg hadde godtatt at mannen lå på sofaen mens jeg sto for alt. Bare tanken er hel surrealistisk 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er jo du som har valgt å gifte deg, ts. 

Hva trodde du at du ville få utav det? Og hvem innbilte deg at du ville få dette «noe» ut av å gifte deg?

Og fikk du det du trodde du ville få utav å gifte deg? Eller var det en bom? Og i fall det var en bom: hvorfor velger du å forbli gift? Som du sier - vi kvinner kan velge å økonomisk, sosialt eller logistisk ikke være avhengig av et annet menneske. Så du er på intet vis avhengig av han. Ønsker du å fortsette å oppdra deres felles barn med han? Null problem. Kjøp hver deres del av en tomannsbolig, legg barnas rom i midten og lev livet. Treffer du en ny fyr du har lyst til å logge med? Supert. Ikke la han flytte inn.

Så spør du meg så spør jeg deg, ts. Det er ingen som har fortalt meg noe om å gifte seg som fikk meg til å synes det fremsto som noe jeg hadde interesse av. Det er, tvert imot, en utdatert levning fra patriarkat og gammel (kristen i vårt tilfelle) overtro. Fremstår som noe jeg som kvinne bør se på med en blanding av frykt og forakt. Har alltid fremstått slik. Og jeg er i 30-årene, så du er neppe eldre enn meg, slik at du har fått en mer avleggs barndom.

Men for å svare? Jeg tipper du trodde du ville få økt sosial status av å gifte deg. Eller at det på magisk-mystisk vis ville få forholdet til å vare. Og så tenkte du ikke så mye på at det verste som kan skje i et dårlig forhold er at det varer.  Det beste som kan skje er at det tar slutt før det blir dårlig.

Anonymkode: 629ec...e03

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Menn er de ekte golddiggerne.

Anonymkode: 717cb...1b6

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Regner med at den ekstra inntekten er noe han deler med deg?

Anonymkode: bea43...c04

Skrevet

Lurer på det samme. Et sykt nær å gi opp, for jeg er så drita lei. Hadde vært så mye enklere å bare ha meg selv og barna å tenke på. Å rydde og vaske etter andre er fornedrende syns jeg. Blir tatt så jævlig for gitt. Aldri et positivt ord om det jeg gjør heller. 

Jeg planlegger, handler, rydder, vasker, støvsuger..

Har sagt i fra på en fin måte, men det funker ikke. Sa i fra for en måned siden at badet ikke hadde vært vaska på to måneder (jeg streika), og det skjedde ingenting. 

Ingen grunn til at en skal finne seg i sånt. 

Han kan ikke bry seg om meg.. Har MS og blir fort sliten, men jeg skal prestere som en superhusmor. Og han lurer på hvorfor jeg sliter med sexlysta. 

Nei, særbo eller brudd er i emning, dette er ikke hva jeg "signed in for" (han var ikke sånn i starten, forresten). 

Anonymkode: cf78e...d9c

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Når en blir sammen med en som vil satse på i fremtiden , hvorfor snakket en ikke sammen  om hva dere kan tilføre hverandre i hverdagen? 
Hvis en ser desse klare tegnene på en uvilje mot å ta sin del av jobben helt fra starten , hvorfor setter en ikke ned foten og krever handling ? 
Eller går en i den fellen mange gjør i starten med å leke husmor for å dulle med mannen og skjemme han bort ? 

Anonymkode: 07860...cf7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når en blir sammen med en som vil satse på i fremtiden , hvorfor snakket en ikke sammen  om hva dere kan tilføre hverandre i hverdagen? 
Hvis en ser desse klare tegnene på en uvilje mot å ta sin del av jobben helt fra starten , hvorfor setter en ikke ned foten og krever handling ? 
Eller går en i den fellen mange gjør i starten med å leke husmor for å dulle med mannen og skjemme han bort ? 

Anonymkode: 07860...cf7

Mange menn forandrer seg etterhvert. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange menn forandrer seg etterhvert. 

Kvinnene også... de vasker, duller og steller i starten. Når forholdet er etablert er det ikke lenger nødvendig å spille perfekt husmor for å "lande en mann". 

Anonymkode: 9052a...b14

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hva gir de?

Min fungerer. Han handler, lager mat, vasker og henter/leverer. Alt etter planen vi setter opp hver søndag. Skjer det plutselige endringer får jeg en ydmyk telefon med spørsmål om jeg har mulighet til å hente og fikse mat den dagen likevel. Og det samme gjør jeg om det skjer uforutsette ting på min jobb. 

Hvorfor gifte oss?

I tillegg til dette er han fantastisk omsorgsfull, vet ikke hva godt han skal gjøre for oss. Setter oss foran seg selv. Er en god samtalepartner, og en jeg gleder meg til å bruke resten av livet med.

Beklager å måtte meddele dette; men du har funnet en mann som ikke fungerer. 

Anonymkode: 5aefa...9d5

At du har en så bra mann forteller nok også mye om hvordan du selv er som person og menneske. En ting som alltid hoppes bukk over i slike syte- og klagetråder er at man får den partneren man fortjener. Ikke bare har du tatt et kompetent valg av partner, men du innehar også de personlige kvalitetene som gjør at han velger deg om og om igjen. Og det er din fortjeneste, noe du kan være stolt over.

Anonymkode: 6d534...d63

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

At du har en så bra mann forteller nok også mye om hvordan du selv er som person og menneske. En ting som alltid hoppes bukk over i slike syte- og klagetråder er at man får den partneren man fortjener. Ikke bare har du tatt et kompetent valg av partner, men du innehar også de personlige kvalitetene som gjør at han velger deg om og om igjen. Og det er din fortjeneste, noe du kan være stolt over.

Ja, de som blir mishandlet, bedratt og behandlet som dritt har jo fortjent det. 🤢

Anonymkode: e79ff...d6d

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

For min del handler det om selvtillit. Jeg gror ikke jeg kan få bedre enn en som utnytter meg. Er utsultet på kjærlighet som jeg aldri fikk som liten, så hvis jeg får én klem av mannen min om dagen og thats it så blir jeg hos han.

Anonymkode: 93199...ee8

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinnene også... de vasker, duller og steller i starten. Når forholdet er etablert er det ikke lenger nødvendig å spille perfekt husmor for å "lande en mann". 

Anonymkode: 9052a...b14

Når man får unger er det ingenting som heter perfekt husmor i fulltidsjobb. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...