Orestes Skrevet 21. desember 2005 #1 Skrevet 21. desember 2005 Jeg skulle bestille noe fra Amazon, varene koster under 200 kr, men med porto inkludert blir det over 200. Hvordan beregnes dette i forhold til toll? Jeg mener å huske at man kun går ut fra varenes verdi, og ikke kostnader for forsendelse? Kommer dette i så fall frem når man bestiller fra Amazon.co.uk, slik at man ikke risikerer å få ekstragebyr? Håper å høre fra noen som har erfaringer på området..
Iceglow Skrevet 21. desember 2005 #2 Skrevet 21. desember 2005 Om det er bøker så mener jeg det er momsfritt. Portoen skal heller ikke skrives inn i prisen på den lappen som de klistrer utenpå pakken, men det er enkelte firmaer som surrer der. Gi beskjed til de for sikkerhets skyld.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #3 Skrevet 21. desember 2005 Amazon surrer aldri(iallefall aldri når jeg har fått pakker fra dem) med toll dokumentene. Bøker er momsfritt. DVD og andre ting blir det 25%moms på dersom varen koster over 200kr.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 Sjekk play.com , hvis cdene koster det samme bestill derfra. Der er porto inkl. i prisen
Gjest -eline- Skrevet 23. desember 2005 #6 Skrevet 23. desember 2005 Porto skal ikke regnes med i verdien på varen, og Amazon er proffe og roter aldri på slikt (har i hvertfall aldri hatt noen problemer med de og jeg har vel brukt litt for mye penger der )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå