Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle bestille noe fra Amazon, varene koster under 200 kr, men med porto inkludert blir det over 200.

Hvordan beregnes dette i forhold til toll? Jeg mener å huske at man kun går ut fra varenes verdi, og ikke kostnader for forsendelse? Kommer dette i så fall frem når man bestiller fra Amazon.co.uk, slik at man ikke risikerer å få ekstragebyr?

Håper å høre fra noen som har erfaringer på området.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er bøker så mener jeg det er momsfritt. Portoen skal heller ikke skrives inn i prisen på den lappen som de klistrer utenpå pakken, men det er enkelte firmaer som surrer der. Gi beskjed til de for sikkerhets skyld.

Skrevet

Amazon surrer aldri(iallefall aldri når jeg har fått pakker fra dem) med toll dokumentene.

Bøker er momsfritt. DVD og andre ting blir det 25%moms på dersom varen koster over 200kr.

Skrevet

Det er Cd-plater.

Skrevet

Sjekk play.com , hvis cdene koster det samme bestill derfra. Der er porto inkl. i prisen

Skrevet

Porto skal ikke regnes med i verdien på varen, og Amazon er proffe og roter aldri på slikt (har i hvertfall aldri hatt noen problemer med de og jeg har vel brukt litt for mye penger der ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...