AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #161 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det aktuelle kjøttetende kjæledyret blir avlivet, vil det hjelpe på å få ned konsum av kjøtt i dyrefôr. Nå er jeg imot tanken om å avlive friske dyr, men prøver å tenke som en veganer. Anonymkode: 96a92...6ef Veganere har vel prinsipielle meninger når det kommer til avlivning av friske dyr. Avlivning overhodet. Det går selvfølgelig ikke an å være helt konsekvent når markedet for kjæledyr allerede er til stede. Mener du virkelig at en logisk veganer ville ha avlivet alle kjøttspisende dyr for å få ned kjøttforbruk? Det er mer rimelig å tenke at de ikke ønsker et dyrehold i det hele tatt, men ikke at de avliver dyr som allerede befinner seg i dette systemet. Veganere er ofte først og fremst opptatt av dyrs velferd. Da er de selvfølgelig imot å avlive friske dyr som allerede lever. Vil jeg tro. Anonymkode: 5b956...ba5 1
Catbert Skrevet 27. februar 2023 #162 Skrevet 27. februar 2023 Dette blir interessant: https://www.rb.no/burger-king-dropper-kjott/s/5-43-1971071
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #163 Skrevet 27. februar 2023 Forresten så MÅ man ikke spise ultraprossessert mat som veganer. Man kan fint lage mat fra bunn. Men liksom kjøttetere har fastfood kan vel også veganere ha det Anonymkode: 4c5a9...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #164 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Men kjæledyr er ingen nødvendighet. Så hvorfor skaffer en veganer seg et kjæledyr som konsumerer kjøtt i hele sin levetid? Anonymkode: 96a92...6ef Det finnes vel helt sikkert veganere som tenker slik, og lnsker å leve slik. Også finnes det masse veganere som har kjeledyr som katter og hunder Også. Jeg kaller meg i utgangspunktet plantebasert for jeg orker ikke å ta så mange stillinger til både det ene og det andre. Selvom jeg har veganske venner som sier at jo, men du er jo vegansk. De lever nemlig ikke 100% vegansk de heller. Det gjør livene våre mye tyngere. De fleste av oss har jobb, familie og småbarn etc. Det å skulle være nødt til å ta valg heletiden det orker ikke jeg, noen gidder mere osv. På lik linje som resten av menneskeheten så er vi forskjellige! Innimellom tar jeg meg en nece med smash også.. 😮😮 Og faktisk så gjør de fleste av oss noen ikke veganske valg nå og da. Vi er helt normale folk som bare ikke gidder å leve et liv vi ikke står innefor. Why? For de aller fleste bunner det i at vi er glade i dyr! Også tenker vi på miljøet.. Men, vi har forskjellige årsaker til hvorfor vi er veganere. Så igså nien her som mener at veganere ikke er kulinariske og i mitt tilfelle stemmer det i hvertfall ikke. Jeg lager god mat! Både kjøtt, vegetar og vegansk! Kjøttiser derimot klarer vel kanskje bare kjøtt 😉 Du finner noj heltsikkert veganere som har blitt det for å gjøre livet sitt enklere i henhold til mat. Men, de fleste jeg kjenner er ikke slik... Og hvorfor skulle jeg ha valgt og ikke ha hund? Altså jeg kan knapt se for meg et liv uten en hund i det. Jeg elaker dyr og de gir meg mye glede. Og en hund har jeg ingen plaber om å vegansisere... Men, det finnes slike også, de om det. Synes det er rart, og de fleste veganere i vegangrupper ser ut til å ha samme holdning som meg. Om du som menneske ser et skadet dy, så er ikke instinktet ditt å gå dit å begynne å spise på det! For dr fleste av oss mennesker så vil vårt første innstikk være å hjelpe til og føle omsorg! Og det er vel ikke så vanlig for kjøtteter er det vel? Er det livsnødvendige, så ja! Men, ikke ellers. Men, jeg forstår at dørstokkmila er ganske høy for folk flest å gå fra å være "altetende" til å bli veganak er ganske høy. Man må liksom innstille seg litt anderledes når det kommer til matlaging. Og det er det ikke nødvendigvis tid og ork til. Men, har du en kokk eller partner som hadde ordnet vegansk mat til deg daglig så er jeg sikker på at de aller fleste ikke hadde hatt noe imot det. Jeg lager digg mat! Min xpartner var ikke veganer eller vegitarianer, men gan spiste alltid nin mat. Grillet vi og han hadde lyst på kjøtt så fikset jeg det for gan også, var vi ute og reisete så spiste han kjøtt også. Vi er ikke så crazy som dere fremstiller oss 😅😂 Men i møte med enkelte av dere i kommentarfeltet osv, så kan vi kanakje bli litt "crazy" for mange har jo et veldig overbevisende bilde av hvordan vi liksom er... Men, helt seriøst.. Vi er normale folk! Som bare har tenkt litt over egne valg, og kommet fram til at vi ikke gidder å bli med på noe vi egentlig ikke står innefor. Anonymkode: c25da...a50 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå