Gå til innhold

Daten er veganer..

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, en vegansk bekjent sa til meg midt i middagen på restaurant foran mange andre mennesker: "Hvordan føles det å spise råtnende dyrelik? Er det nam-nam?"

Anonymkode: 96a92...6ef

Datteren min på 7 sa det samme i familie middag forrige uke 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

ut å klippe plenen, ta med gresset inn, og mos det i blenderen. God apetitt! Daten blir glad, kortreist og dyrefri mat. 

Anonymkode: 6067c...147

Slike som deg er jo like irriterende som mega-veganere da... 

Anonymkode: 5e3ac...9a2

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Zeruda skrev (10 timer siden):

Det er så mye mobbing av veganere i denne tråden. Har det noe med denne Anti-Woke bevegelsen å gjøre? Sees veganisme på som woke? 

Har ALDRI møtt en sint veganer, en veganer som skulle overbevise kjøttetere til å bli veganere eller en veganer som formante folk som spiste kjøtt. De fleste veganere jeg har kjent har sett på det som noe personlig som de selv valgte. De har respektert og forstått at alle ikke var som dem. 

Jeg har møtt veganere som er veldig dømmende overfor de som spiser kjøtt og produkter som kommer fra dyr. Som kommentere det mye. Og er veldig ekstreme. De vegetarianere jeg kjenner er ikke sånn

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Slike som deg er jo like irriterende som mega-veganere da... 

Anonymkode: 5e3ac...9a2

Ja, fordi å være veganer er rart og sært! 

• Nyttig 1
Skrevet

Veganer = dump. ikke verre enn det 😂 Hvertfall hvis du ikke er det selv, ddet kommer til å bli drama og krangling hvis han erfrelst.

Anonymkode: 3f1c0...c93

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, fordi å være veganer er rart og sært! 

De pleier å være de rareste og særeste menneskene er min erfaring så det så 😂

• Nyttig 1
Skrevet

Broren min er veganer og har vært det siden før han møtte kona han har vært sammen med i 10+. Hun og ungene spiser kjøtt (selv om det blir en del vegansk mat hjemme fordi han lager mye av maten) - han har tatt et valg på sine egne vegne og forventer ikke at andre skal rette seg etter det. Kona hevder at han har blitt litt mer pragmatisk og rundere i kantene med årene - det gjeler vel de fleste av oss på så mange områder...

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Veganere, vegetarianere, og miljøaktivister holder jeg meg unna. Greit å ha de som venner, men ikke å ha forhold. 

Anonymkode: d839b...aaf

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er jo dypt religiøse folk i ekstremistsjangeren. Jeg kutta ut en venninne pga galskapen hennes.

Anonymkode: 1c467...2c1

DeLorean skrev (17 timer siden):

Hver sin smak, men hun jeg ser etter skal helst ikke være vegetarianer og ihvertfall ikke veganer. Noen preferanser må jeg ha.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har dårlig erfaring med å omgås veganere da de er oftest temmelig fanatiske. Og gjerne vil dømme oss som ikke lever sånn. Vegetarianere er helt ok. Jeg liker vegetarmat, men vil ikke slutte med kjøtt. Veganere rører jo ingen produkter fra dyr.

Anonymkode: cb85b...f46

Ts: "er det noen veganere her som kan fortelle meg litt om hva dere tenker om å date ei med hest og katter og som ikke lever et like strengt vegetarisk liv som dere selv? Er dette helt feil for dere?"

Sorry ts, det er ikke mange med leseforståelse her på kg!

Anonymkode: bb033...216

• Liker 2
Skrevet
Pingvinen skrev (33 minutter siden):

Jeg har møtt veganere som er veldig dømmende overfor de som spiser kjøtt og produkter som kommer fra dyr. Som kommentere det mye. Og er veldig ekstreme. De vegetarianere jeg kjenner er ikke sånn

Jeg forstår det, at veganere blir dømmende.  er ikke veganer selv, men svarene til  denne tråden er lite hyggelige og viser jo hvor stygge kjøttetende folk er mot veganere. Får vondt av at folk er så dømmende.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg forstår det, at veganere blir dømmende.  er ikke veganer selv, men svarene til  denne tråden er lite hyggelige og viser jo hvor stygge kjøttetende folk er mot veganere. Får vondt av at folk er så dømmende.

Vi er ikke "kjøttetende folk". Vi er folk med normalt kosthold.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ts: "er det noen veganere her som kan fortelle meg litt om hva dere tenker om å date ei med hest og katter og som ikke lever et like strengt vegetarisk liv som dere selv? Er dette helt feil for dere?"

Sorry ts, det er ikke mange med leseforståelse her på kg!

Er vel lov å komme med ulike innspill?

Anonymkode: eb365...e04

Skrevet (endret)
18 hours ago, AnonymBruker said:

🤔 Jo.. Har da truffet en fyr på tinder.. Vegansk mann.  Selv er jeg ganske grønn av meg både av hensyn til miljø og av hensyn til dyrevelferd. Er ikke veganer. Men ønsker og streber mot et kosthold som heller mot vegetar/sterkt kjøttredusert.

Jeg har undersøkt litt rundt veganisme og innser at dette er ganske strengt. Ingenting fra dyreriket hverken i form av mat, klær og husdyr. Jeg har både rasekatter og hest 😅 Og de skal ingen steder! Jeg går også i ull døgnet rundt .. :) 

Er det noen veganere her som kan fortelle meg litt om hva dere tenker om å date ei med hest og katter og som ikke lever et like strengt vegetarisk liv som dere selv? Er dette helt feil for dere?  Altså kattene mine må ha kattemat fra dyrebutikken med kjøtt. De blir syke om de må spise vegetar. Hesten er naturlig planteeter, men den benyttes jo til egoistisk formål.

I utgangspunktet finner jeg denne veganske mannen spennende og attraktivt. En som tør å stå for egne meninger og  som er opptatt av dyrevelferd. En skikkelig pusekatt av en mann! Noe helt annet enn plantekost fornekteren og dyrehateren jeg har tilbringe de siste 15 årene med! Må også legge til at vi har utrolig mye til felles form av kreativitet og interesser rundt friluftsliv :) 

Anonymkode: 7f409...4aa

Individer er ulike. De fleste veganere legger seg ikke opp i kjæledyrholdet til andre mennesker. Sannsynligvis er ikke det å ha kjæledyr en prioritet å være imot, for de fleste. Kjæledyr blir forsøkt behandlet bra og får leve lenge sammen med noen som forhåpentligvis bryr seg om dem. Selv om vi også har problemer innen kjæledyrhold, som for eks avling på hunderaser som lider. Da er det nok viktigere for de fleste å ha bevissthet rundt at hannkyllinger kvernes til døde fordi det ikke er bruk for dem, samt at vi har et stort problem med grise-velferd i Norge. Og den slags. Men selv om folk har slike meninger, så er det ikke gitt at det er noe de snakker om med folk flest.

Men individer er individer, det varierer hvorfor de har meningen/ verdiene de har, og om de er interessert i å diskutere dem noe særlig. Nordmenn flest bruker ikke snakke så mye filosofi, politikk, moral/ verdier med alle og enhver. De bruker være mer forsiktige med temaene de tar opp med ukjente og bekjente. Med litt høyere toleranse med mennesker de kjenner godt.

Som du kanskje merker i tråden, så er det flere som forsøker presse veganere til ha å samme mening som dem selv enn omvendt. Selv om du ikke har spurt om det, så spammer folk tråden din med videoer om hvor fælt det er å være veganer, samt forteller deg at de selv aldri ville datet en. Selv om det har ingenting med spørsmålene dine å gjøre...

Når alt kommer til alt vil det gå bra så lenge dere begge er åpne og avslappende mennesker som tåler at folk er ulike

Endret av Bieter
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vi er ikke "kjøttetende folk". Vi er folk med normalt kosthold.

Jeg spiser kjøtt selv. Skrev kjøttetende for å slippe å skrive "de som spiser kjøtt".

Jeg som kjøttetende (grøss, føler du deg krenket nå?) føler meg flau på vegne av oss som spiser kjøtt. For fra svarene i denne tråden sitter man igjen med inntrykket av at veganere, de er jevnt over ydmyke og ålreite folk. Det er folk som spiser kjøtt som angriper, er aggressive og tydeligvis føler seg sterk krenket over de som ikke spiser kjøtt. Dere angriper i flokk, likevel ser dere at få veganere angriper tilbake i denne tråden. Det sier mye. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Veganere er miljøverstinger. Ingen veganere jeg kjenner, lever utelukkende på sesonggrønnsaker og -frukt fra Norge. Norge har rett og slett ikke nok av dette til alle. De spiser avokado, epler, salat og annet som produseres andre steder i verden, og må fraktes til Norge med fossilbiler. De bidrar til å ødelegge miljøet til dyrene de liksom skal være så glad i. 

Det gjør de sikkert men nå er ikke jeg veganer pga miljøet dessverre. Men pga helsen så jeg kan ikke forsvare det der. Jeg er ikke imot kjøttetere eller ser ned på de på noen som helst måte. Driter i hva andre spiser. Din kropp. Jeg spiser vegansk, du spiser kjøtt. forventer samme respekt tilbake. 

Anonymkode: 39500...397

Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva folk på kg mener om du skal date en mann som er veganer eller ikke? Er det ikke du som skal date han, må klare å ta en beslutning som det selv. Du merker jo fort om det fungerer eller ikke. Hvis noen hadde dumpet meg fordi jeg var veganer så hadde jeg holdt døren oppe for de 

Anonymkode: 39500...397

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg spiser kjøtt selv. Skrev kjøttetende for å slippe å skrive "de som spiser kjøtt".

Jeg som kjøttetende (grøss, føler du deg krenket nå?) føler meg flau på vegne av oss som spiser kjøtt. For fra svarene i denne tråden sitter man igjen med inntrykket av at veganere, de er jevnt over ydmyke og ålreite folk. Det er folk som spiser kjøtt som angriper, er aggressive og tydeligvis føler seg sterk krenket over de som ikke spiser kjøtt. Dere angriper i flokk, likevel ser dere at få veganere angriper tilbake i denne tråden. Det sier mye. 

Vi er ikke "folk som spiser kjøtt". Vi er folk med vanlig/normalt kosthold. Merk at jeg ikke har angrepet veganere som gruppe i denne tråden, eller kalt dem stygge ord. Jeg er heller ikke "krenket" (utrolig misbrukt ord, forresten, ofte ment for å få motdebattanten til å holde kjeft). Du kan derfor ikke bruke "dere" når du siterer/svarer meg, da jeg ikke har angrepet noen. "Få veganere som angriper tilbake i tråden" skyldes for øvrig at det nesten er ingen veganere som svarer i tråden.

Når det gjelder det med kosthold, så er vegansk kosthold et diett, som skiller seg fra normalt/vanlig kosthold med forskjellige produktkategorier. Det er rett og slett definisjonen: diett – Store medisinske leksikon (snl.no).

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er han etnisitet norsk eller tysk? Skal nok gå greit, men mitt kjedelig i familiebesøk

Anonymkode: fdfcf...a8c

Ts her 🙃 Han er Norsk. Familiebesøk for min del er et kapittel uansett pga jeg har cøliaki🤭🙈 Så noen utfordringer fra eller til i matveien er det plass til 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veganer = dump. ikke verre enn det 😂 Hvertfall hvis du ikke er det selv, ddet kommer til å bli drama og krangling hvis han erfrelst.

Ts her 🙃 Men altså.. jeg syns jo igrunn at det er litt spennende og attraktivt at han er det 🤭 Jeg er bare redd en ikke vegansk dame kan bli feil for en veganer ? Altså .. jeg er både dyreelskere og miljøbevisst 💚 har vert vegetarianer i min ungdom, men hører mer til i kategorien kjøttfrie dager av hensyn til miljø 🙃 er opptatt av etisk dyrehold. Men veganisme kan for noen være altoppslukende? Jeg har inntrykk av at han er respektfull for andres meninger så lenge han selv blir møtt med respekt.  Men jeg ønsker å vite hvordan andre veganere ville følt an situasjonen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her 🙃 Men altså.. jeg syns jo igrunn at det er litt spennende og attraktivt at han er det 🤭 Jeg er bare redd en ikke vegansk dame kan bli feil for en veganer ? Altså .. jeg er både dyreelskere og miljøbevisst 💚 har vert vegetarianer i min ungdom, men hører mer til i kategorien kjøttfrie dager av hensyn til miljø 🙃 er opptatt av etisk dyrehold. Men veganisme kan for noen være altoppslukende? Jeg har inntrykk av at han er respektfull for andres meninger så lenge han selv blir møtt med respekt.  Men jeg ønsker å vite hvordan andre veganere ville følt an situasjonen 

Jeg tror at du kan spørre helt i starten av relasjonen og be om et ærlig svar på spørsmål om hva han tror han vil forvente av deg et stykke ut i forholdet. De fleste prøver å være den beste versjonen av seg selv, og ganske så ettergivende mht partnerens "feil og mangler" i starten. Så viser disse tingene seg når forholdet er etablert.

Skrevet

Så lenge han ikke ødelegger familiemiddager og middager med venner er det vel greit. Viktig at han tåler at det er dyrefett i stekepanna selv om han ikke spiser selve kjøttet. Noen er litt sære på det. Håper han ikke er den kjente rundbrenneren fra et annet vesteuropeisk land

Anonymkode: fdfcf...a8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...