Gå til innhold

Daten er veganer..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Veganere er som alle andre - forskjellige! Å være veganer er ikke ensbetydende med å være helt koko altså! 

Anonymkode: a49db...cf8

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en jente fortalte meg det hadde hun blitt invitert hjem på biff hadde hun sagt nei hadde det vært slutt 🙂 

• Liker 3
Skrevet

Hvor fant du han? 

Skrevet
Maskinfører skrev (26 minutter siden):

Hadde en jente fortalte meg det hadde hun blitt invitert hjem på biff hadde hun sagt nei hadde det vært slutt 🙂 

Veganere lukter typen lenge før dere kommer til dette steget i datinga.

Anonymkode: faca1...b43

• Liker 6
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)

Er du generelt interessert i veganisme eller tenker du å bli veganer for å tilfredsstille ham? 
Om det er det siste som gjelder, så funker det ikke. 
Du må aldri utslette den du er som menneske for å tilfredsstille en person og for å prøve å «vinne ham over». Du kan risikere at han mister respekten for deg og at han ser på deg som en pick-me-dame som desperat forsøker å overbevise ham at du er den rette. 
Det beste hadde vært om du kunne vært deg selv. Vil han ikke ha noe med deg å gjøre fordi du er en kjøtteter, er han ikke verdt å samle på. 
Jeg synes det skal være rom for forskjeller i forhold.

Mange damer er dessverre villige til å gjøre hva som helst for å få kloa i drømmemannen. De går så langt som å bli antifeminister (hvis mannen er det), konvertere til mannens religion (som de selv ikke tror på) og adoptere mannens politiske standpunkter. Dette synes jeg ikke er greit. Jenter og damer er og skal være selvstendige individer med selvstendige liv og meninger. 
Jeg gikk nesten i denne fella den gang da jeg var veldig forelsket i en New Age-mann. Jeg (som ateist) prøvde å overbevise ham om at «det kunne jo finnes spøkelser likevel» (selv om jeg ikke trodde et sekund på det) og jeg prøvde å gjøre meg mer interessant ved å begynne med meditasjon. 
Man skal vise interesse for datens livsstiler og hobbyer, men man skal aldri bli en kloning av daten. Da mangler man selvrespekt. 

Tilbake til veganisme. 
Har aldri vært veganer, selv om jeg av og til lager vegansk spaghetti bolognese og jeg foretrekker soyamelk før kumelk. Nærmeste jeg kan komme var da jeg var vegetarianer i et år da jeg gikk på videregående. 
Jeg vet dessverre ikke hva veganerne gir kattene sine. 

Jeg kan gjerne date eller være sammen med en veganer, men jeg kommer ikke til å bli veganer på grunn av hen. 
Om vi skal bo sammen, får vi lage vår egen mat. Og nyte en vegansk lørdagsmiddag sammen. 😁

Endret av Zeruda
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veganer er en livstil,å spise plantebasert kan man gjøre uten å være Veganer. 

Anonymkode: e2ee2...97b

Da har jeg tydeligvis missforstått.

Hva kalles de som kun spiser plantebasert, men ikke har vegansk livsstil? Tror aldri jeg har hørt andre begreper enn at de er veganere dersom de kun spiser plantebasert...

Anonymkode: 398bc...2a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

🤔 Jo.. Har da truffet en fyr på tinder.. Vegansk mann.  Selv er jeg ganske grønn av meg både av hensyn til miljø og av hensyn til dyrevelferd. Er ikke veganer. Men ønsker og streber mot et kosthold som heller mot vegetar/sterkt kjøttredusert.

Jeg har undersøkt litt rundt veganisme og innser at dette er ganske strengt. Ingenting fra dyreriket hverken i form av mat, klær og husdyr. Jeg har både rasekatter og hest 😅 Og de skal ingen steder! Jeg går også i ull døgnet rundt .. :) 

Er det noen veganere her som kan fortelle meg litt om hva dere tenker om å date ei med hest og katter og som ikke lever et like strengt vegetarisk liv som dere selv? Er dette helt feil for dere?  Altså kattene mine må ha kattemat fra dyrebutikken med kjøtt. De blir syke om de må spise vegetar. Hesten er naturlig planteeter, men den benyttes jo til egoistisk formål.

I utgangspunktet finner jeg denne veganske mannen spennende og attraktivt. En som tør å stå for egne meninger og  som er opptatt av dyrevelferd. En skikkelig pusekatt av en mann! Noe helt annet enn plantekost fornekteren og dyrehateren jeg har tilbringe de siste 15 årene med! Må også legge til at vi har utrolig mye til felles form av kreativitet og interesser rundt friluftsliv :) 

Anonymkode: 7f409...4aa

Veganer? Greit nok.

Date? Greit nok.

Veganer og date? Overhodet ikke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veganere lukter typen lenge før dere kommer til dette steget i datinga.

Anonymkode: faca1...b43

Hehe de gjør det ja :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vegansk mann.  

Han er en vegansk mann? 😂 Den var ny. Er det nymotens woke opplegg? Han spiser ikke kjøtt og blitt en grønnsak selv?

Anonymkode: cda32...7b5

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (3 timer siden):

Hvor fant du han? 

Ts her 🙃 Dukka opp på Tinder 😉 Mannen er kul 🥰 representerer noe nytt og spennende og mykt. Ønsker en framtid på småbruk med rescue ranch og redde dyr fra slakt 😍

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Zeruda skrev (2 timer siden):

Er du generelt interessert i veganisme eller tenker du å bli veganer for å tilfredsstille ham? 
Du må aldri utslette den du er som menneske for å tilfredsstille en person og for å prøve å «vinne ham over». Du kan risikere at han mister respekten for deg og at han ser på deg som en pick-me-dame som desperat forsøker å overbevise ham at du er den rette. 
Det beste hadde vært om du kunne vært deg selv. Vil han ikke ha noe med deg å gjøre fordi du er en kjøtteter, er han ikke verdt å samle på. 

Mange damer er dessverre villige til å gjøre hva som helst for å få kloa i drømmemannen. De går så langt som å bli antifeminister (hvis mannen er det), konvertere til mannens religion (som de selv ikke tror på) og adoptere mannens politiske standpunkter. Dette synes jeg ikke er greit. Jenter og damer er og skal være selvstendige individer med selvstendige liv og meninger. 
Jeg gikk nesten i denne fella den gang da jeg var veldig forelsket i en New Age-mann. Jeg (som ateist) prøvde å overbevise ham om at «det kunne jo finnes spøkelser likevel» (selv om jeg ikke trodde et sekund på det) og jeg prøvde å gjøre meg mer interessant ved å begynne med meditasjon. 
Man skal vise interesse for datens livsstiler og hobbyer, men man skal aldri bli en kloning av daten. Da mangler man selvrespekt. 

Tilbake til veganisme. 
Har aldri vært veganer, selv om jeg av og til lager vegansk spaghetti bolognese og jeg foretrekker soyamelk før kumelk. Nærmeste jeg kan komme var da jeg var vegetarianer i et år da jeg gikk på videregående. 

Jeg kan gjerne date eller være sammen med en veganer, men jeg kommer ikke til å bli veganer på grunn av hen. 
Om vi skal bo sammen, får vi lage vår egen mat. Og nyte en vegansk lørdagsmiddag sammen. 😁

Ts her 😀Jeg er fleksitarianer og spiser derfor kjøtt innimellom, men for det meste vegetar. Dette både av dyrevelferd og miljøhensyn. Jeg er en grønn sjel, men ingen veganer. Jeg er en sjel som respekterer alle for den de er. Jeg ønsker også respekt i retur. Tenker det er helt ok å ikke spise kjøtt eller animalsk når han er på besøk. Men ønsker ikke å bli pushet til en vegansk livsstil. Mine dyr skal ingen steder og de skal også få den animalske maten de trenger 😻 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Hva lever denne mannen av om det blir full importstopp av mat her...fjorårets selvdyrka poteter og grønnsaker? 

Lite av den maten han spiser mest av som vokser her i landet. Det kommer i containere fra utlandet.

Og han som er så glad i dyr.....helst de store med pene øyne da, antar jeg.....?

Anonymkode: 913f4...60a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts her 🙃 Dukka opp på Tinder 😉 Mannen er kul 🥰 representerer noe nytt og spennende og mykt. Ønsker en framtid på småbruk med rescue ranch og redde dyr fra slakt 😍

Kjør på. De fleste veganere er ikke "sinte", men lever helt normale liv og legger seg ikke opp i hva andre gjør.

Jeg er selv veganer. Jeg bruker det ordet fordi det er en enkel måte å si "jeg spiser ikke kjøtt og melk". Jeg prøver å unngå produkter testet på dyr, men jeg har også hunder som selvfølgelig spiser kjøtt. Jeg gjør mitt for min egen helse, miljøet og dyrevelferden innen de rammene samfunnet godtar og jeg selv er komfortabel med. Det er umulig å unngå å bidra til lidelse av dyr, mennesker og barn i det samfunnet vi lever i nå med mindre man flytter ut i skauen og spiser det man gror, lager klær selv, ikke bruker Internett, ikke kjøper varer på butikk etc etc, så det er opp til hver enkelt å velge bort noe, og akseptere noe.

Jeg har forøvrig aldri møtt noen av disse "sinte" veganerene enda. De finnes sikkert, men fanatikere finner man i hver eneste gruppe. 

Anonymkode: 72392...235

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Det er så mye mobbing av veganere i denne tråden. Har det noe med denne Anti-Woke bevegelsen å gjøre? Sees veganisme på som woke? 

Har ALDRI møtt en sint veganer, en veganer som skulle overbevise kjøttetere til å bli veganere eller en veganer som formante folk som spiste kjøtt. De fleste veganere jeg har kjent har sett på det som noe personlig som de selv valgte. De har respektert og forstått at alle ikke var som dem. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Zeruda skrev (3 timer siden):

Tilbake til veganisme. 

👏🙌

• Hjerte 1
Skrevet

Veganere fornekter virkeligheten. Kunne aldri vært i forhold med noen slike lystløgnere.

Anonymkode: c6bd4...584

• Hjerte 1
Skrevet
29 minutter siden, Zeruda said:

Det er så mye mobbing av veganere i denne tråden. Har det noe med denne Anti-Woke bevegelsen å gjøre? Sees veganisme på som woke? 

Har ALDRI møtt en sint veganer, en veganer som skulle overbevise kjøttetere til å bli veganere eller en veganer som formante folk som spiste kjøtt. De fleste veganere jeg har kjent har sett på det som noe personlig som de selv valgte. De har respektert og forstått at alle ikke var som dem. 

Javel, rart dem ikke følger forskningen da. Kjøtt inneholder av vitaminer og mineraler, minus c-vitamin som du kan få av å spise feks en appelsin. Dem lyver om at kjøtt er usunt for helsen. Slike folk har jeg ikke plass til i mitt liv. Er så mye annet man kan bruke sin tid på enn å diskutere fornuft i en hjernevasket veganer.

Anonymkode: c6bd4...584

• Liker 2
Skrevet

Har 3 venninner inne for dette. Ei som er 100% vegeterianer, er fosterhjem for katter samt i gode perioder frivillig hos dyrebeskyttelsen. Ei som er 100% veganer(som har 2 katter, men hverken bruker eller spiser noe ifra dyr/har noe ifra dyr i seg, alt fra egg til kjøtt), og hun siste spiser ikke kjøtt, gelatin, men spiser fisk pga næringsstoffene. Hun har en katt. 

Ingen av de sier nå på at oss andre spiser det de ikke spiser. Lager vi mat sammen på lruss og tvers av livsstil, så er det en forventning. Som er at eks pastasalat ikke har eks skinke i, sånn at de må da sitte og pirke dette ut. 

Men ha forhold med noen innen den livsstilen? Skjer ikke. Spiser ikke kjøtt hver dag liksom, ønsker allikevel at min partner spiser omtrentlig samme mat som meg, som ikke er noe kresen og som liker og prøve ny mat. 

Skrevet
Maskinfører skrev (4 timer siden):

Enig. 

Anonymkode: d839b...aaf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...