Gå til innhold

Daten er veganer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

🤔 Jo.. Har da truffet en fyr på tinder.. Vegansk mann.  Selv er jeg ganske grønn av meg både av hensyn til miljø og av hensyn til dyrevelferd. Er ikke veganer. Men ønsker og streber mot et kosthold som heller mot vegetar/sterkt kjøttredusert.

Jeg har undersøkt litt rundt veganisme og innser at dette er ganske strengt. Ingenting fra dyreriket hverken i form av mat, klær og husdyr. Jeg har både rasekatter og hest 😅 Og de skal ingen steder! Jeg går også i ull døgnet rundt .. :) 

Er det noen veganere her som kan fortelle meg litt om hva dere tenker om å date ei med hest og katter og som ikke lever et like strengt vegetarisk liv som dere selv? Er dette helt feil for dere?  Altså kattene mine må ha kattemat fra dyrebutikken med kjøtt. De blir syke om de må spise vegetar. Hesten er naturlig planteeter, men den benyttes jo til egoistisk formål.

I utgangspunktet finner jeg denne veganske mannen spennende og attraktivt. En som tør å stå for egne meninger og  som er opptatt av dyrevelferd. En skikkelig pusekatt av en mann! Noe helt annet enn plantekost fornekteren og dyrehateren jeg har tilbringe de siste 15 årene med! Må også legge til at vi har utrolig mye til felles form av kreativitet og interesser rundt friluftsliv :) 

Anonymkode: 7f409...4aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veganere, vegetarianere, og miljøaktivister holder jeg meg unna. Greit å ha de som venner, men ikke å ha forhold. 

Anonymkode: d839b...aaf

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er jo dypt religiøse folk i ekstremistsjangeren. Jeg kutta ut en venninne pga galskapen hennes.

Anonymkode: 1c467...2c1

• Liker 17
Skrevet

Hver sin smak, men hun jeg ser etter skal helst ikke være vegetarianer og ihvertfall ikke veganer. Noen preferanser må jeg ha.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er nok veldig individuelt. Mange veganere jeg kjenner har ingen problemer med å omgås meg som spiser kjøtt og har hund i bur.

Du får spørre han du har møtt hva akuratt han tenker om forskjellene deres :)

Anonymkode: e3327...441

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker det ikke bør være et problem så lenge han ikke tvinger deg til å leve veganer? Ingen har dessuten vondt av å spise vegetarisk et par dager i uka. Hadde digga en fyr med et sånn syn på dyr.

Anonymkode: 6da97...828

• Liker 16
Skrevet

Har han vegansk kosthold eller vegansk livsstil?

Anonymkode: 398bc...2a5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har han vegansk kosthold eller vegansk livsstil?

Anonymkode: 398bc...2a5

Veganer er en livstil,å spise plantebasert kan man gjøre uten å være Veganer. 

Anonymkode: e2ee2...97b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Abendstern
Skrevet

Idealister er et helvete på jord. 

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med å omgås veganere da de er oftest temmelig fanatiske. Og gjerne vil dømme oss som ikke lever sånn. Vegetarianere er helt ok. Jeg liker vegetarmat, men vil ikke slutte med kjøtt. Veganere rører jo ingen produkter fra dyr.

Anonymkode: cb85b...f46

• Liker 2
Skrevet

Datet en veganer en gang, tok ikke lang tid før jeg merket at hun så på seg selv som moralsk overlegne oss andre som ikke er veganere, som desverre er et inntrykk jeg får av mange veganere. Ikke sikkert denne fyren er sånn, men husk at respekt skal gå begge veier, han må også respektere at du har andre meninger, og ikke se ned på det 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Siden vi alle er forskjellige er dette noe du burde spørre han direkte om. Jeg er ikke veganer eller vegetarianer selv, elsker kjøtt for mye til det 😅 Men noen er ekstreme og takler ikke andres valg på div valg i livet, sånn er det bare. Det beste er å spørre han selv. 

Anonymkode: 6f730...cd0

• Liker 4
Skrevet

"Han" er veganer..:fnise: Nå MÅ du jo ikke spise opp karen :knegg:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kjenner mange veganere, både som venninner, naboer og folk jeg har møtt i seminar/kurs, jobbsammenheng. Jeg tror det er bare en som ikke legger ut manipulerte bilder og videoer av mennesker smurt inn i "blod" , jaget av gris med hagle og ku med øks, mennesker i kjøttdisken i butikken etc. Noen er veganere pga miljø og kosthold, mens mange misjonærer budskapet 

• Liker 2
Skrevet

Jeg var veganer tidligere, da møtte jeg min nåværende kjæreste. Han spiste veldig mye kjøtt. Jeg synes ikke det var så problematisk. 

Han har tydligvis empati for dyr, kommer vel ikke til å forvente at du skal kvitte deg med dyra dine som er emosjonelt knyttet til deg og avhengige av deg. Han kommer sikkert til å omfavne de med kjærlighet.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🤔 Jo.. Har da truffet en fyr på tinder.. Vegansk mann.  

Anonymkode: 7f409...4aa

Dump

Anonymkode: e1f4a...521

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vegansk mann.

Fiser og bæsjer hele tida! 🤢

Anonymkode: 0cc12...06e

Skrevet

Sønnen min er veganer, kona liker ikke grønnsaker og kan ikke lage mat. Han lager all mat, en porsjon til henne og en til seg selv, de er gift på femte året og har det helt strålende. 

Anonymkode: aac06...5ae

• Liker 6
Skrevet

Det er nok veldig individuelt. Mange veganere jeg kjenner har ingen problemer med å omgås meg som spiser kjøtt og har hund i bur.

Du får spørre han du har møtt hva akuratt han tenker om forskjellene deres :)

Anonymkode: e3327...441

Jeg er ikke vegetarianer men er imot dyr i bur, og hunder. 

Anonymkode: c0a91...37a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...