La Luna Skrevet 21. desember 2005 #1 Skrevet 21. desember 2005 Noen her som har prøvd ozonbehandling av tennene, istedet for å bore, og som kan fortelle litt om erfaringer? Har veeeeldig tannlegeskrekk, og har ikke vært hos tannlegen på fire og et halvt år....dessverre. Har endelig tøffa meg opp til å gå nå, på denne nye behandlingsformen. Men kan man bruke ozon på alle hull, eller er det ganger de bare mååå bore? Og blir det veldig dyrt....? Veit jeg har maange hull, og gruer meg noe veldig!!
Gjest gjest1 Skrevet 23. desember 2005 #2 Skrevet 23. desember 2005 Ozonbehandling bruker de såvidt jeg har forstått bare på veeeeldig små hull, nærmest begynnende hull tror jeg, som ikke trenger å fylles igjen med noe. Leste en avisartikkel om det, og da sto det noe om at ozonbehandlingsmaskinen fant hull som ikke var synlige for det blotte øye?! Det virket altså som dette var hull tannlegen ellers aldri ville ha funnet! Høres derfor ut for meg som om det ozonbehandlingssystemet bare skaper nye tannproblemer tannlegene kan tjene penger på å behandle. Hvis du er redd for å bore på vanlig vis, og har "normalt" store hull, bør du prøve laserbor! Det er noen få tannleger som har fått dette i Norge nå. De erstatter det gamle boret, bortsett fra hvis du må bore ut gamle amalganfyllinger. Er visst mye mer lydløst enn andre bor, og gjør mindre vondt/ikke vondt. Og ellers skal visst lystgass være flott mot tannlegeskrekk. Jeg har bare lest meg fram til det jeg skrev over her, for jeg gruet meg også til et lenge utsatt besøk hos tannlegen. Hvis det kan være noen trøst for deg, så gikk det helt fint for min del! Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå