AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Jeg er en kvinne på 41 år, men føler jeg ser mer ut som et hormonelt pubertetsvrak 😢 Siste måneden har jeg fått det jeg har trodd var masse små kviser på overkroppen. Men i perioder har de klødd (oftest når jeg har lagt meg på kvelden/natten) og gradvis blitt til små irriterte sår! 😧 Noen av sårene er smertefulle også, f.eks der buksen eller bh'en strammer oppå. Jeg har ryggen og nakken full, pluss noen øverst på magen og på brystkassen, og ett på hver arm.... Jeg har noen kroniske sykdommer, bl.a. fibromyalgi, som har blusset veldig opp i det siste, men har ikke hørt om noen kroniske smertesykdommer som gir slike utslett, kviser, sår eller hva nå enn dette kan kalles 🙁 Siste uken har jeg også fått noen på haken, og jeg føler meg så ekkel, skitten og stygg, og vil bare at dette skal gå over! Jeg er alenemor og hadde nettopp turt å begynne å tenke på dating igjen, 3 år etter skilsmissen - men dette ble lagt på hyllen når jeg begynte å se ut som jeg er spedalsk... Har legetime neste uke, for noe annet, men er nesten flau for å skulle ta opp dette 😔 Hva i alle dager er det som skjer med huden min?? 😩 Legger ved bilde som viser hvordan ryggen ser ut..... Så plutselig en føflekk også på bildet, som jeg ikke har lagt merke til før - og den så heller ikke helt bra ut 🙈 men det får bli et annet kapittel 😏 Håper noen kjenner igjen dette og kan si meg hva det kan være ❤ Anonymkode: 99464...133
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Dette ser ut som helt normal hud for meg men... Vet ikke om det kan være noen trøst. Håper du får noen råd. Anonymkode: d1dbb...7c0 4
Aristoteles Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Har du katt (fuglelus)? Har du vært i basseng? Bytte vaskemiddel/skyllemiddel for klærne/sengetøy? Er det mulig at du har fått lopper i sengetøyet? Det kan være veldig mange ting, så ta det opp med legen 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Kan det være skabb? Anonymkode: eaef5...bcf 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #6 Skrevet 11. februar 2023 Aristoteles skrev (På 9.2.2023 den 19.55): Har du katt (fuglelus)? Har du vært i basseng? Bytte vaskemiddel/skyllemiddel for klærne/sengetøy? Er det mulig at du har fått lopper i sengetøyet? Det kan være veldig mange ting, så ta det opp med legen Takk for svar 😊 Har ikke katt og heller ikke vært i basseng. Brukt samme allergivennlig vaskemiddel lenge, så er nok ikke det heller. Ser en annen nevnte skabb, men det er det nok heller ikke.... Ser at slikt som både skabb og loppebitt skal klø veldig, men det gjør ikke disse sårene hvertfall. De vil derimot ikke gro, og noen av de er så vonde nå at i natt slet jeg med å sove... Føler ikke jeg får frem godt nok med bilder hvor stygt det ser ut... siden en annen skriver at huden ser helt normal ut 😐 Legger ved to bilder til. Det ene er av nakken, som viser mange sår i ulike størrelser. Det andre er forstørret bilde av en del av ryggen, som forhåpentligvis viser at det er et slags krater i sårene. Blir nesten litt redd, for har aldri sett dette på noen andre, og lurer på hva det er som feiler meg 😕 Skal ta det opp med legen ja, men håpte i mellomtiden at noen har opplevd lignende og vet hva det kan være 🤷♀️ TS Anonymkode: 99464...133
Bålkaffe Skrevet 11. februar 2023 #7 Skrevet 11. februar 2023 Har raka hjernen, men kommer ikke på noe. Men jeg ser du skriver a du nesten ikke vil nevne det til legen, fordi det er flaut. Ikke tenk på det, TS. Legene har sett mye rart, de er profesjonelle og sånne ting som dette her, er derfor de er der. Nevn alt sammen, kløingen, at de ikke lukker seg og vis det frem til legen, sånn at legen kan se det med egne øyne og hjelpe deg.
Aristoteles Skrevet 11. februar 2023 #8 Skrevet 11. februar 2023 Det ser ut som en slags allergisk reaksjon. Høres slik ut også siden det har oppstått plutselig. Du har virkelig ikke endret noe før det oppsto? Nye medisiner? Matvare du ikke har spist før? Nye planter, krydder, miljø på annen måte hjemme/jobb? Det eneste jeg har sett som kan ligne er insektsbitt, f.eks. fuglelopper og veggdyr. Har du sovet borte før dette startet og kanskje fått med deg noe hjem?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #9 Skrevet 11. februar 2023 Ts, Google spedalsk. Anonymkode: 2164a...fb4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå