AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Har flyttet inn i ny leilighet og trenger hjelp til blant annet maling av en vinduskarm eller flere fordi jeg har senebetennelse i begge armene og det er begrenset hva jeg klarer av oppussing. Har ikke familie her å spørre, så jeg spurte en venninne om hjelp. Jeg sa hun kunne få middag og dessert før hun hjalp meg med litt maling, og hun sa ja, men senere på dagen ringte hun og sa hun ikke kunne fordi hunden hennes var syk og måtte til dyrlegen. To timer senere ser jeg på fb at hun er på neglesalong med en veninne. Jeg spurte henne noen dager senere hvordan det gikk med hunden, og da fikk jeg en lang historie om hvordan det hadde gått hos dyrlegen. Noen uker etter det igjen spurte jeg om hun kunne hjelpe meg å male vinduskarm og hun sa ja igjen. Jeg lokket med middag, dessert og vin men den samme historien gjentok seg. Hun meldte avbud pga hundens sykdom, men to dager senere ble hun tagget på fb da hun var på badeland med en annen venninne den aktuelle dagen. Denne gangen løy hun også om hva hun hadde gjort på. Kan legge til at jeg har alltid stilt opp for denne venninnen med en skulder å gråtegrå når hun har hatt det vanskelig i livet, noe som hun har ofte. Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare var ærlig med meg. Jeg hadde tålt det, men ble mer lei meg når hun løy til meg. Hun er voksen dame på 40 år. Anonymkode: 2b37b...32d 9
Mona123 Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Er ikke en venninne jeg hadde stolt på. 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 Så du tar kun kontakt med henne når det er noe du trenger hjelp til? Anonymkode: ce6a3...ecd 29 12
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du tar kun kontakt med henne når det er noe du trenger hjelp til? Anonymkode: ce6a3...ecd Hvordan kommer du til den konklusjonen fra HI? Anonymkode: 405aa...396 11 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 9. februar 2023 Det er jo dårlig gjort av venninnen og si ja når hun egentlig ikke vil, og så lyve om at det ikke passer. Samtidig synes jeg egentlig ikke man kan forvente at venner skal stille opp for oppussing - hvorfor kan ikke de vinduskarmene vente til du er frisk? Anonymkode: 0d5c7...814 60 9
Mezzosoprena Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 Hvordan kan du være 40 år og lurte på om dette er en god venninne eller ikke? 6 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 Puss opp når armene dine er i orden igjen, og så spør du aldri henne om noe mer igjen. Når hun spør om du kan hjelpe med hundepass takker du pent nei. Anonymkode: 70b85...f5c 25 9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er jo dårlig gjort av venninnen og si ja når hun egentlig ikke vil, og så lyve om at det ikke passer. Samtidig synes jeg egentlig ikke man kan forvente at venner skal stille opp for oppussing - hvorfor kan ikke de vinduskarmene vente til du er frisk? Anonymkode: 0d5c7...814 Dette! Anonymkode: 66890...fb7 12 3
Kaneel Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 Slutt å plag hu! Du høres vannvittig slitsom. Og lite løsningsorientert ut ikke rart hu juger for å komme seg unna 16
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 Kanskje hun er bare dårlig på å si nei så hun velger heller å avlyse for å trekke seg fra situasjonen? Jeg har blitt spurt om å male ting for venner og har alltid beklaget og sagt nei, fordi jeg er veldig dårlig på maling og vet at folk hadde ikke vært fornøyde. Hun klarer sikkert ikke å si nei. Anonymkode: 47494...925 17 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 Haster det virkelig så mye å male disse vinduskarmene at du må mase på henne om det? Vent til du blir frisk eller lei inn folk - slik andre voksne gjør Anonymkode: 5daa8...3c5 25 1 5
Kate Upton Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har flyttet inn i ny leilighet og trenger hjelp til blant annet maling av en vinduskarm eller flere fordi jeg har senebetennelse i begge armene og det er begrenset hva jeg klarer av oppussing. Har ikke familie her å spørre, så jeg spurte en venninne om hjelp. Jeg sa hun kunne få middag og dessert før hun hjalp meg med litt maling, og hun sa ja, men senere på dagen ringte hun og sa hun ikke kunne fordi hunden hennes var syk og måtte til dyrlegen. To timer senere ser jeg på fb at hun er på neglesalong med en veninne. Jeg spurte henne noen dager senere hvordan det gikk med hunden, og da fikk jeg en lang historie om hvordan det hadde gått hos dyrlegen. Noen uker etter det igjen spurte jeg om hun kunne hjelpe meg å male vinduskarm og hun sa ja igjen. Jeg lokket med middag, dessert og vin men den samme historien gjentok seg. Hun meldte avbud pga hundens sykdom, men to dager senere ble hun tagget på fb da hun var på badeland med en annen venninne den aktuelle dagen. Denne gangen løy hun også om hva hun hadde gjort på. Kan legge til at jeg har alltid stilt opp for denne venninnen med en skulder å gråtegrå når hun har hatt det vanskelig i livet, noe som hun har ofte. Skjønner ikke hvorfor hun ikke bare var ærlig med meg. Jeg hadde tålt det, men ble mer lei meg når hun løy til meg. Hun er voksen dame på 40 år. Anonymkode: 2b37b...32d Altså om du lurer. Hun kutter du bare ut. Hun er definitivt ikke din venninne. Men det haster ikke å male vinduskarmene. Endret 9. februar 2023 av Kate Upton 1
servitrise&suppe Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 Jeg syns ikke at det er helt greit å spørre venner om hjelp til en jobb og praktiske ting. Når du stiller opp med en skulder så er det nok ikke noe hun spør om sånn "hvis du kan trøste meg nå, så får du middag og vin." Med andre ord er det sånn venner jo helt naturlig gjør for hverandre, så jeg vet ikke helt hvorfor du sammenligner det og fører et slags regnskap på hva du har gjort som om hun skylder deg noe? Hun har vel også vært støttende mot deg når det har vært noe? Hvis ikke og hvis det er at hun ignorerer deg generelt, så bør du vurdere vennskapet i sin helhet og ikke ut fra praktisk hjelp til jobb/tjeneste du ikke får. Hadde du sagt at du ikke får gjort ting på grunn av div fysiske vansker så er det opp til henne å tilby seg om hun vil. Ellers så må vi slutte å forvente ærlighet når vi ikke er ærlige selv. Du er ikke ærlig mot henne heller iom at du ikke har sagt noe om hva du så på some og hva du tenker om dette. Hvorfor er ikke du det? Går ærlighet bare en vei? Og nei, jeg syns ikke at hun er en dårlig venninne på grunn av dette. Da må det være verre ting hun har gjort eller unnlatt å gjøre. 18 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #15 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kanskje hun er bare dårlig på å si nei så hun velger heller å avlyse for å trekke seg fra situasjonen? Jeg har blitt spurt om å male ting for venner og har alltid beklaget og sagt nei, fordi jeg er veldig dårlig på maling og vet at folk hadde ikke vært fornøyde. Hun klarer sikkert ikke å si nei. Anonymkode: 47494...925 Jeg tenker dette kan være en årsak. Jeg er et ja-menneske, greier ofte ikke si nei når venner ber om div hjelp og tjenester. Selvsagt bedre å være ærlig, men akk så vanskelig. Vil ikke såre folk. Anonymkode: ef15b...7c3 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #16 Skrevet 9. februar 2023 Jeg og vennene mine hjelper hverandre med all mulig praktiske greier, hadde du spurt meg om å hjelpe deg å male så hadde jeg sagt ja hvis jeg kunne. Venninnen din har to dårlige egenskaper, hun lyver og hun sier ting hun ikke mener. Du gjorde ingenting galt i å spørre om hjelp, men hennes måte å håndtere det på er en 4årings verdig. Så opptil deg om du vil ha henne som nær venn, vær obs på at hun vil lyve for å komme unna situasjoner hun selv setter seg i. Anonymkode: 27aa3...7c6 8 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #17 Skrevet 9. februar 2023 venninnen din fant på en unnskyldning første gang. Selvsagt blir du skuffet. Men kanskje synes hun det er vanskelig å si nei. Hvis jeg oppdaget at en venninne hadde funnet på en unnskyldning for å ikke være med på noe ville ha hjelp til ville jeg jo ikke spurt om det samme EN GANG TIL. Stiller denne venninnen opp for deg på en positiv måte ellers , div det er et forhold begge gir og tar? Maling av vinduskarmer kan ærlig talt vente. Tok meg 1år fra jeg kjøpte til jeg fikk malt veggene, pga sykdom. Alt trenger ikke være tipp topp stand. Anonymkode: ef15b...7c3 13 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #18 Skrevet 9. februar 2023 Maling er en drittjobb, så skjønner nesten at hun jugde.....selv om det hadde holdt å bare si nei. Middag og dessert er også lattetlig dårlig "betaling". Må du absolutt male nå, ringer du en maler. Anonymkode: 69430...faa 11 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #19 Skrevet 9. februar 2023 At hun måtte til veterinær med hunden kan jo være sant selvom hun dro innom en neglesalong spontant på vei hjem. Kan godt ha vært på stranden sammen med syk hund også, men kan ikke ta med seg hund når man skal male. Utingen her er ikke nødvendigvis hunden hennes eller at hun lyver, for det er ikke sikkert hun gjør det. Men problemet er at hun gjentatte ganger avlyser avtaler og det syns jeg du kan ta opp med henne "Du, det er veldig uforutsigbart når du avlyser avtaler i siste liten. Hvis du ikke vil komme er det bedre at du sier det før vi gjør avtale og ikke etter." Anonymkode: 776e6...c63 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #20 Skrevet 9. februar 2023 Kanskje du er dårlig til å lage mat? Anonymkode: 47494...925 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå