Gå til innhold

Privatisteksamen og sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært langtidssykemeldt i over 1 år nå, og har delvis begynt å fungere litt igjen. Jeg tok en bachelorgrad for noen år siden som jeg angret på, og hadde tenkt å begynne og studere igjen. For å komme inn på ønsket studie måtte jeg ta opp noen fag ved siden av jobb. Jeg ble plutselig ganske syk, og kunne ikke gjennomføre hverken fagene eller eksamenene jeg var meldt opp til. Jeg leverte sykemeldinger til både privatskolen og til fylkeskommunen. Betalte totalt 10 000 kr for eksamenene jeg var meldt opp til. Sendte på ny ´sykemelding og ringte fylkeskommunen for jeg visste at det kom til å ta tid før jeg ble frisk igjen. Fikk da beskjed om at jeg kunne få tilbake pengene dersom det var sykdom over tid, eller så kunne jeg ta en og en eksamen. Jeg vet ikke om jeg noen sinne kommer til å bli frisk nok til å klare og ta disse fagene.. Har nå fått beskjed om at det ikke er mulig å få igjen pengene selv om det gjelder sykdom. Jeg fikk tilbake deler av summen for privatskolen pga sykdom, og synes derfor det er merkelig at man ikke skal kunne få tilbake det man har betalt for selve eksamen hos fylkeskommunen. Det er jo ikke det at jeg ikke vil ta de, men jeg har ikke helse til det akkurat nå. 

Anonymkode: 02fe8...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...