Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en teori om at kvinnen har en egen fast lengde på svangerskap ut fra mens-termin. Ble derfor nysgjerrig på dere flergangsfødende om dette stemte for deg? 

Begge mine er født 3 dager etter mens termin (men termin ble korrigert på ul), og er derfor spent på om nummer 3 også kommer 3 dager etter mens termin. Forholder jeg meg til UL termin ble de født 8 og 1 dager over.

Hvordan har dere andre fleregangsfødende født ifht menstermin?

Anonymkode: cb3ea...2f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leste en teori om at kvinnen har en egen fast lengde på svangerskap ut fra mens-termin. Ble derfor nysgjerrig på dere flergangsfødende om dette stemte for deg? 

Begge mine er født 3 dager etter mens termin (men termin ble korrigert på ul), og er derfor spent på om nummer 3 også kommer 3 dager etter mens termin. Forholder jeg meg til UL termin ble de født 8 og 1 dager over.

Hvordan har dere andre fleregangsfødende født ifht menstermin?

Anonymkode: cb3ea...2f8

Det har ikke hatt noen sammenheng hos meg. Født 14 dager før menstermin, 13 dager før menstermin, 2 dager etter menstermin, 3 dager etter menstermin, og siste kom 7 dager før menstermin,  men denne var planlagt igangsetting,  så ikke relevant i forhold til hva du spør etter.

Anonymkode: 826b6...1bd

Skrevet

Nr. 1: 18 dager før mens-termin (17 dager før ul termin)

Nr. 2: 15 dager før mens-termin (14 dager før ul-termin).

Alltid hatt veldig regelmessige sykluser. Termin ble, som du ser flyttet en dag bak med første, og en dag frem med nr. 2.

Anonymkode: d0b5b...1f5

Skrevet

Har et barn som ble først 18 dager før ul termin og 10 dager før menstermin. 

Anonymkode: b9609...f53

Skrevet

Første kom 12 dager over mens-termin. 
Andre kom 14-15 dager over mens-termin. 

Jeg tipper den teorien din kan avskrives som en teori, og ikke en virkelighet. 

Hadde det vært noe sannhet i det, hadde kvinner funnet ut dette for årevis siden, og vi kunne visst hvilken dag et barn skulle bli født.

Anonymkode: 801d8...fed

Skrevet

Menstermin var 31 januar, UL-termin var 28 januar og baby kom 27 januar.

Anonymkode: a82d3...611

Skrevet

Er nok ikke så mye hold i den teorien, da samme kvinne kan ha ganske forskjellige lengder på sine svangerskap. Man vet heller ikke nøyaktig hva det er som starter en fødsel. 

Anonymkode: 6c26e...19c

Skrevet

På menstermin, dagen etter og dagen før 

Anonymkode: 236cf...e63

Skrevet

Menes det ikke omtrentlig svangerskapslengde, og ikke på dagen? Det vil uansett være mange unntak, men jordmoren min sa også at statistisk sett ligner en på seg selv når det kommer til svangerskapslengde (jeg lurte på om jeg kunne regne med å føde over en uke etter termindato, som moren min, og det mente hun jeg ikke kunne). 

Mine to er født henholdsvis to dager før menstermin, og natten etter menstermin. Og jeg vil vel egentlig si at mine svangerskap var like lange. 

Anonymkode: a370d...fcb

Skrevet

Menstermin:

Nr 1: 2 dager før.

Nr 3: 5 dager etter.

Fødte derimot langt unna UL termin, begge gangene 😅

Anonymkode: 2ec6f...14f

Skrevet

Første kom 32 dager før menstermin. Er gravid igjen nå og 26 dager unna menstermin, så det skiller allerede en uke, men skjer det nå så er det jo «omtrent».

Anonymkode: fb480...935

Skrevet

Nr 1. Samme dag som mens-termin og ul-termin.

Nr 2. 6 dager over mens-termin, på ul-termin.

Nr 3. 31 dager før mens-termin, 25 dager før ul-termin.

Nr 4. 2 dager før mens-termin, 8 dager over ul-termin.

Nr 5. 6 dager over mens-termin, 7 dager over ul-termin.

Anonymkode: 1c15e...4fc

Skrevet

Nr 1: 5 uker før menstermin

Nr 2: 6 uker før menstermin

Nr 3: 3 uker før menstermin

Anonymkode: 72715...cec

Skrevet

Jeg hadde en syklus på 65 dager før jeg fikk positiv test. Var i hormonell ubalanse, så det visste jeg. Brukte og el-tester!! Mens termin var 2.januar, og OUL-termin var 10.februar. Jeg fødte 20 dager etter menstermin, og 19 dager før OUL-termin. Kan vel ikke bli jevnere fordelt enn det😅

Anonymkode: 2ab69...98f

Skrevet

Første barnet ble født 4 dager over termin. 

Andre barnet ble født to uker før termin, men dette er mye fordi jeg fikk akutt blindtarmbetennelse og vannet gikk etter den opprasjonen var ferdig. Baby ville ikke ligger mer i magen da etter både narkose og opperasjon. Så det kan godt hende jeg hadde gått over termin hvis det ikke hadde skjedd. 

Tredje barnet ble født 4 dager over termin, akkurat som førstemann. 

Anonymkode: b088e...5f1

Skrevet

En dag etter menstermin, samme dag som ul-termin. 

Anonymkode: 58ac9...764

Skrevet

En dag etter menstermin, og en uke etter ul-termin.

Anonymkode: 278b9...faf

Skrevet

En dag før mens termin. 6 dager UL termin. 

Anonymkode: c154e...f1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...