Gå til innhold

Fler som har fått skiveprolaps under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trente mye styrke gjennom graviditeten. Løftet middels tungt, mtp hva jeg var vant til. Fikk likevel prolaps i lumbaldelen av ryggen. 
Visste ikke om det før nå, et år etter fødsel. Hadde det jeg trodde var bekkenløsning-smerter. Vondt i symfysen og i skrittet. Først flere måneder etter fødsel fant jeg en behandler som tok smertene mine på alvor. Fikk MR, og what do you know - prolaps. Har hatt så vondt for å gå i månedsvis. - Men glad for å få riktig diagnose, og for å starte fysio. 

Flere som har opplevd liknende? Hvilke symptomer hadde dere, hvor lenge varte det, og hvilken hjelp fikk dere? 

Anonymkode: ef8e7...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🙋‍♀️ Riktig nok prolaps og låsning i bekkenet samtidig. Fikk henvisning til fysioterapeut, men fysioterapeuten var ikke komfortabel med å behandle gravide, så det ble ikke noe av. Tok Paracet fast i litt over en måned før jeg trappet ned og bare tok ved behov. Flere korte gåturer om dagen for å løsne litt opp, varmepose og bevegelse i varmt vann. Vi hadde heldigvis terapibasseng som var åpent for alle rett i nærheten, så var i varmt vann nesten hver dag. Det hjalp mye på smertene der og da, men jeg stivnet opp igjen når jeg kom opp av vannet. Var likevel sååå godt å få litt pause mens jeg var i vannet. Skulle brukte bbhugme-pute når jeg lå. Dette skjedde i uke 20 og jeg var sykemeldt ut svangerskapet, begynte å bli bedre etter et par uker, og kunne begynne å gå litt lengre av gangen og sitte i bil lengre enn 10 minutter etter halvannen måned. Kunne slutte helt med Paracet noen uker før termin.

Anonymkode: e4023...47c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...