Gå til innhold

Hvor mange brødskiver blir du på diett mett av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke mett før fire brødskiver med leverpostei. Syns det er mye når jeg er på slankern og lurer på hva kalorifattig dere andre spiser på brødet for å bli mett? Eller går dere bare sulten?

Anonymkode: 7e4d0...ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser helt andre ting en brød. Ikke at jeg er på diett, da, men er normalvektig. 

Brød synes jeg ikke metter noe særlig, og blir også litt oppblåst av det. 

Anonymkode: 52572...7ca

• Liker 2
Skrevet

Jeg må gå sulten for å gå ned i vekt. Spiser jeg meg mett til alle måltider er jeg jo ikke på slanker'n 😅

Spiser stort sett én brødskive med raust med pålegg og mye grønnsaker ved siden av.

Anonymkode: d5a60...94a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiser helt andre ting en brød. Ikke at jeg er på diett, da, men er normalvektig. 

Brød synes jeg ikke metter noe særlig, og blir også litt oppblåst av det. 

Hva spiser du som metter og er sunt da? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg må gå sulten for å gå ned i vekt. Spiser jeg meg mett til alle måltider er jeg jo ikke på slanker'n 😅

Spiser stort sett én brødskive med raust med pålegg og mye grønnsaker ved siden av.

Hva slags pålegg bruker du? Og hvilke grønnsaker spiser du ved siden av? Har du de på samme tallerken og spiser de med gaffel? Kokte eller rå?

Skrevet

Brødskiver er ikke så lurt på diett. Prøv to grove Ryvita (rød) med to kokte egg og masse tomat, agurk og paprika 🙂. Suppe, god salat osv er godt til lunsj og kvelds. Lykke til 🙂

Anonymkode: 4c87a...a04

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags pålegg bruker du? Og hvilke grønnsaker spiser du ved siden av? Har du de på samme tallerken og spiser de med gaffel? Kokte eller rå?

En lunsjtallerken hos meg kan se sånn ut: 

En brødskive med lettsmør, hjertesalat og skinke

To skrelte, rå gulrøtter

En håndfull cherrytomater

En halv pære

Et glass vann og en kopp te

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Når jeg er på "slankern" som du skriver TS, så spiser jeg ikke brød. 

Spiser ren protein mat, som kylling, ytrefilet, indrefilet, egg.  

Anonymkode: ae17a...3df

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To skrelte, rå gulrøtter

En halv pære

Bør nevnes at jeg spiser en god porsjon havregrøt med peanøttsmør og bær til frokost, det gjør at jeg ikke er skrubbsulten til lunsj. 

Og jeg er enig i at brød ikke er god mat for alle på diett, det må du selv kjenne etter. Velg så grovt brød som mulig i så fall!

Skrevet

2 knekkebrød med ost

Anonymkode: 5bc38...a21

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg blir ikke mett før fire brødskiver med leverpostei. Syns det er mye når jeg er på slankern og lurer på hva kalorifattig dere andre spiser på brødet for å bli mett? Eller går dere bare sulten?

Du går ikke på noen diett da 🤣

Anonymkode: e07a7...944

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva spiser du som metter og er sunt da? :)

Mye egg i ulike varianter, ofte fritatta, ovnsbakte grønnsaker med kylling eller laks, knekkebrød på frø og korn med for eksempel peppermakrell  eller hummus (lunsj), supper

Kjøleskapsgrøt, eggmuffins, grønn smoothie med gryn og egg, frøknekkebrød (frokost) 

Skrevet

Kommer an på hvor mye du spiser ellers selvfølgelig. 4 brødskiver til lunsj + frokost + en vanlig middagsporsjon + mellommåltid som frukt + drikke med kalorier er langt fra en slankekur. 

Jeg har noen ganger spist 4 brødskiver dersom jeg ikke gidder å lage middag, ja. Men det blir i stedet for. 

Anonymkode: 9b729...834

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Som de andre her, jeg spiser ikke brød. Gjorde forøvrig ikke det før heller. Jeg blir oppblåst og får luftsmerter samt at jeg ikke syns det metter noe særlig. Hvis jeg har spist brød så har det vært hjemmelaget frø brød.

Du bør velge andre alternativer pm du skal ned i vekt.

Anonymkode: 41eee...455

Skrevet

Jeg spiser f eks 2 skiver grovt bakeribrød. Brødet øå være grovt og ikke fullt av bare luft, da blir en ikke mett

Skrevet

Styrer unna brød når jeg er på slanker'n. Og ellers også.  For å bli mett faster jeg. Også spiser jeg er stort måltid midt på dagen. Et proteinrikt måltid som gjør meg ordentlig mett frem til neste måltid. 

Anonymkode: da5b5...423

• Liker 2
Skrevet

Spiser 6 brødskiver til frokost

Anonymkode: 2c0dd...9c0

Skrevet

Spiser ikke brød. Det gir rask blodsukkerstigning og du vil være sulten igjen kort tid etterpå. Hvis jeg skal spise noe som kan ligne på korn og brød, så spiser jeg havregryn. 

Jeg har det aller best når jeg hverken er sulten eller mett, så jeg prøver å spise små måltider og fokuserer på proteiner

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har ikke spist brød på over et år.

Da jeg spiste brød,

opplevde jeg best metthetsfølelse av de groveste typ rugbrødene.

Anonymkode: 91f8a...021

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

To skrelte, rå gulrøtter

En halv pære

"Lettsmør" faktisk ..  

Anonymkode: 600ee...8a4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...