Connie80 Skrevet 9. februar 2023 #1 Del Skrevet 9. februar 2023 Hei, jeg har de siste tre ukene endret kosthold fra mye brødmat (hovedsak hvetemel), til å kutte hvetemel og sukker i kosten (spiste ikke så mye sukker fra før). Spiser mer nøtter, belgvekster, mer grønnsaker enn tidligere etc, inspirert av kost som lindrer betennelse/imflamasjon i tarmen. Gleden er mer stabilt blodsukker (hovedmålet mitt). Men jeg har veldig nattesvette, litt halsbrann og av og til vondt i hodet. Søndag spiste jeg elgkjøtt, mandag og tirsdag svin, og nå har jeg masse luft/uro i magen og nærmest diaré. Noen andre som har opplevd fysiske reaksjoner ved kostholdsendringer ? Hvilke ? (Jeg går i tillegg på Cymbalta og lurer på om svetten er bivirkning av de eller om kroppen reagerer på kosten. Eller kombinasjon ?) 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Del Skrevet 9. februar 2023 Å plustelig spise mye fiber kan gi magen litt sjokk om du har spist lite. Å gå fra mat som er lettfordeøyelig som hvete, til mat smo er yngre som nøtter og belgvekster, kan også være litt sjokk for magen. Du har nok ikke helt enda tarmfloraen til å ta seg av maten uten problemer heller Det kan ta noen uker før magen din ordnser seg. I verste fall har du spist dårlig så lenge at du vil slite med å spise 100% sunt. Nattsvette kan komme fra sterk mat, utenom det vet jeg ikke om noe forhold mellom mat og nattsvette Anonymkode: ccaa1...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Del Skrevet 9. februar 2023 YEs, opplevde mye svetting om natten, fising, dobesøk med mye bløtt i starten, og mye dårlig ånde de første 6 ukene i strengt lavkarbo-kostholdet. Anonymkode: 57562...e14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Connie80 Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å plustelig spise mye fiber kan gi magen litt sjokk om du har spist lite. Å gå fra mat som er lettfordeøyelig som hvete, til mat smo er yngre som nøtter og belgvekster, kan også være litt sjokk for magen. Du har nok ikke helt enda tarmfloraen til å ta seg av maten uten problemer heller Det kan ta noen uker før magen din ordnser seg. I verste fall har du spist dårlig så lenge at du vil slite med å spise 100% sunt. Nattsvette kan komme fra sterk mat, utenom det vet jeg ikke om noe forhold mellom mat og nattsvette Anonymkode: ccaa1...737 Vil det gå seg til etter hvert eller bør jeg reversere og starte roligere ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Connie80 Skrevet 9. februar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): YEs, opplevde mye svetting om natten, fising, dobesøk med mye bløtt i starten, og mye dårlig ånde de første 6 ukene i strengt lavkarbo-kostholdet. Anonymkode: 57562...e14 Takk, «godt» å høre 😅 Gikk det seg til ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå