AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Skrevet 9. februar 2023 Jeg føler det har blitt sånn i samfunnet, at "alle" tenker det verste om folk bestandig. Jeg opplevde noe ganske ubehagelig når jeg og mine to sønner var i svømmehallen for litt siden. Altså min eldste sønn er 16 år og min yngste sønn er et halvt år. Det er fordi jeg fikk førstemann når jeg var 17 år og andremann i voksen alder. Idag er jeg godt over 30 år. Men jeg ser enda litt ung ut pga trekk i ansiktet, så jeg ser ut som jeg er i slutten av 20 årene får jeg høre og ser selv. Uansett, så opplevde jeg ekstremt stygge blikk av de ansatte i svømmehallen, de visket og så bort på oss, og fulgte med på oss hele tiden. Jeg tenker at de kanskje tenkte fæle tanker om at vi var et par med barn hvor det var stor aldersforskjell mellom oss. Altså hallo.. Sønnen min også merket det og sa til meg at de damene så ekstremt stygt på meg og lurte på om jeg kjente dem. Altså, herregud. Hvis de ikke kunne tenke seg at jeg fikk han som veldig ung, så kunne de vel heller tenkt at vi var søsken eller noe. Hvorfor må folk tenke stygt om andre hele tiden? Det er ikke ofte eldste sønnen vil finne på noe med meg lengre, han var med fordi han elsker å være med lillebror. Han bar rundt på lillebror i vannet og de koste seg. Nå er jeg redd han ikke ønsker å bli med igjen takket være dømmende mennesker. Vi ser helt normale ut og oppfører oss vanlig også, så kan ikke tenke meg at de så stygt på oss for noe sånt. Jeg kan jo såklart ta feil om hva de tenkte, men jeg kan ikke skjønne hvorfor de oppførte seg sånn hvis de ikke hadde noen stygge tanker om oss. I ettertid så lurer jeg på om jeg skulle sagt noe,burde jeg ha gjort det? Og er det andre som har opplevd lignende? Anonymkode: e6a71...960 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #2 Skrevet 9. februar 2023 Du overtenker.. Anonymkode: e2523...919 37 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #3 Skrevet 9. februar 2023 Her virker du ganske paranoid. De kan ha snakket om helt andre ting enn alderen deres. Kanskje de synes du så bra ut for å være nybakt mor? Anonymkode: 695b5...f78 11 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du overtenker.. Anonymkode: e2523...919 Tror du? Sønnen min la godt merke til det han også, og han er en gutt som ikke bryr seg om andre til vanlig. De fulgte ikke med på eller skulet på noen andre heller, bare oss. Men jeg håper du har rett. Anonymkode: e6a71...960 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Skrevet 9. februar 2023 Kjenner ei som mener det samme. At alle i butikken og lekeland osv ser stygt på henne og barna. Jeg har vært med henne og det er virkelig ingen som ser stygt på de. De gangene jeg har sett blikk fra andre så er det ikke noe annet enn når jeg tilfeldigvis hviler øynene noen sekunder på noen i kassakøen eller ser rundt meg for å orientere meg. Kanskje til og mer ser fordi det er koselig å se at barna koser seg, selvom jeg ikke smiler og uttrykket det med ansiktet mitt. Så jeg må si meg enig med personen over. Du overtenker. Anonymkode: bf29e...f31 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #6 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her virker du ganske paranoid. De kan ha snakket om helt andre ting enn alderen deres. Kanskje de synes du så bra ut for å være nybakt mor? Anonymkode: 695b5...f78 Jeg håper du har rett, men teit å se så stygt på noen uansett grunn. Det varte liksom hele timen vi var der og badet,har aldri opplevd lignende før 🤷♀️ Anonymkode: e6a71...960
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #7 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du? Sønnen min la godt merke til det han også, og han er en gutt som ikke bryr seg om andre til vanlig. De fulgte ikke med på eller skulet på noen andre heller, bare oss. Men jeg håper du har rett. Anonymkode: e6a71...960 Uansett så er dette DERES problem Hev hodet høyt ts og kos deg, folk som lager seg teorier og historier om andre som de så velger å tro på som virkeligheten, har sine problemer. Anonymkode: a490d...e14 4
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #8 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror du? Sønnen min la godt merke til det han også, og han er en gutt som ikke bryr seg om andre til vanlig. De fulgte ikke med på eller skulet på noen andre heller, bare oss. Men jeg håper du har rett. Anonymkode: e6a71...960 Sa sønnen din det fordi du spurte han? Eller kanskje fordi han la merke til at du så skeptisk på de, så han oppfattet at noe var off siden du gjorde det sånn? Ikke tenk det værste, det kan like gjerne være de tenkte at du var dødspen eller hadde lett etter en badedrakt og syns den du hadde var fin. Anonymkode: bf29e...f31 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner ei som mener det samme. At alle i butikken og lekeland osv ser stygt på henne og barna. Jeg har vært med henne og det er virkelig ingen som ser stygt på de. De gangene jeg har sett blikk fra andre så er det ikke noe annet enn når jeg tilfeldigvis hviler øynene noen sekunder på noen i kassakøen eller ser rundt meg for å orientere meg. Kanskje til og mer ser fordi det er koselig å se at barna koser seg, selvom jeg ikke smiler og uttrykket det med ansiktet mitt. Så jeg må si meg enig med personen over. Du overtenker. Anonymkode: bf29e...f31 Det er første gang jeg har følt at noen har sett stygt på meg da, så ikke helt det samme. Jeg følte det heller ikke bare,jeg så det selv. Men jeg håper det har rett. Anonymkode: e6a71...960
servitrise&suppe Skrevet 9. februar 2023 #10 Skrevet 9. februar 2023 Hele innlegget ditt forteller jo at også du tenker det verste om folk hi 🙂 projisering dette altså. Men det kan være at de var lite vennlige mennesker, og du vet jo ikke om de ser på andre av ulike grunner. Det kan være mange grunner til at de oppfører seg sånn, men jeg vil jo tro at hvis de nå så stygt på dere så ville de vel hatt såpass omløp i hodet at de snudde seg bort når dere så på dem tilbake. Det er uansett ingen grunn til å bry seg om det. 8
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg håper du har rett, men teit å se så stygt på noen uansett grunn. Det varte liksom hele timen vi var der og badet,har aldri opplevd lignende før 🤷♀️ Anonymkode: e6a71...960 Nøytrale ansiktsuttrykk er ikke å se stygt på noen. Å se stygt på noen er å trykke øyebrynene morskt ned og surmule, jeg går ut fra at det ikke var det de drev med. Jeg har resting bitch face så er sikker mange som tror at jeg er sur når jeg bare er nøytral Anonymkode: bf29e...f31 7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Skrevet 9. februar 2023 Jeg er ganske sikker på ingen så på dere i det hele tatt. Beklager men du er ikke så spennende. Anonymkode: 93996...855 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #13 Skrevet 9. februar 2023 Din opplevelse er ikke en overraksjon, og de som forsøker gjøre din opplevelse til en mindre greie tar feil. Dette er noe jeg selv opplever med min sønn og barnebarn, jeg var 19 når jeg fikk ham og det er ikke all verdens tid siden en annen forelder sa til han på epic parken at han burde finne noen på sin egen alder Anonymkode: b3fb1...b5c 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #14 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er første gang jeg har følt at noen har sett stygt på meg da, så ikke helt det samme. Jeg følte det heller ikke bare,jeg så det selv. Men jeg håper det har rett. Anonymkode: e6a71...960 Skjønner. Kan hende de så på deg, men ikke med så negative intensjoner som du tolker tror jeg, eller det er jeg ganske sikker på! Kan også være at du føler deg ekstra utsatt og flau i badetøy og blir mer selvbevisst og prosjierer egen lavere selvfølelse over på andres intensjoner at de ser ned på deg. Eller så kan det hende så på deg, kanskje noen syns barnet ditt ropte og skrek og de ville bare svømme i ro. Umulig å si, men mest sannsynlig var det nok ikke noe fælt med deg som var grunnen. Heller motsatt at de beundret deg! Ikke overtenk dette noe mer. Ikke la tanker og andre mennesker begrense livet ditt. Bruk resten av dagen på deg og ikke på de! Anonymkode: bf29e...f31
Ulven Skrevet 9. februar 2023 #15 Skrevet 9. februar 2023 Jeg har ikke noe problem med å tro på det du skriver. Folk reagerer på mye rart og hvis de trodde at dere er et par og sønnen din ser ut som han er 16, er det trolig derfor de reagerer. 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #16 Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sa sønnen din det fordi du spurte han? Eller kanskje fordi han la merke til at du så skeptisk på de, så han oppfattet at noe var off siden du gjorde det sånn? Ikke tenk det værste, det kan like gjerne være de tenkte at du var dødspen eller hadde lett etter en badedrakt og syns den du hadde var fin. Anonymkode: bf29e...f31 Nei, han sa det av seg selv, han følte det var ubehagelig han også. Jeg hadde latet som jeg ikke hadde merket det inntil da pga jeg ikke ønsket at han skulle føle på det. Jeg har opplevd en annen ting i fjor, men det var bare hyggelig. Da var vi på en butikk og han ropte mamma til meg. Da sa den ene ansatte som sto der at hun bare måtte spørre om jeg var mammaen hans, jeg svarte ja og trodde det var noe galt. Men hun sa hun ble satt ut og trodde vi var søsken. Vennene til sønnen min trodde også at jeg var søsteren hans i fjor når han hadde bursdag. Så han er kanskje litt var på sånn, for han syntes jo det såklart var dødsflaut. Men uansett, en hyggelig greie. Dette var ikke en hyggelig greie uansett hva de tenkte eller ikke. Anonymkode: e6a71...960 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #17 Skrevet 9. februar 2023 Ulven skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke noe problem med å tro på det du skriver. Folk reagerer på mye rart og hvis de trodde at dere er et par og sønnen din ser ut som han er 16, er det trolig derfor de reagerer. Redd for det ja, jeg tror folk må oppleve det selv for å forstå. Det var en merkelig og ubehagelig greie. Anonymkode: e6a71...960 1 3 1
Daria Skrevet 9. februar 2023 #18 Skrevet 9. februar 2023 (endret) Det store spørsmålet her er egentlig Hva så? Kanskje gjorde de seg noen tanker som ikke stemmer med virkeligheten (men du demonstrerer jo ganske effektivt ditt eget poeng om å tenke det verste om folk), kanskje handlet om noe helt annet enn du tror, men i praksis skjedde det ikke noe mer enn noen blikk du oppfattet som ubehagelige. De sa ingenting, de gjorde ingenting, ingenting skjedde som får følger på noe vis. Dette er et ubehag du skaper deg i ditt eget hode, som du velger å henge deg opp i å gjøre til noe stort, og det er bare du som kan velge å fjerne det derfra igjen. Endret 9. februar 2023 av Daria 6
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #19 Skrevet 9. februar 2023 Sånt forstår jeg ikke. Hvis jeg hadde vært et sted og alle de ansatt hadde stått og skult/sett STYGT på meg, så ville jeg selvsagt gått bort og spurt om det var et problem. Hvorfor gjorde du ikke det? (Jeg har rett som det er blitt tatt for å børe kjæresten til min sønn, men aldri opplevd noe negativitet rundt det). Anonymkode: f2dc7...679 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #20 Skrevet 9. februar 2023 De var vel bare nygjerrige, lurte nettopp på om dere var et par med et barn om eldste var bror, far, onkel, støttekontakt eller hva, eller om du var mor til begge eller bestemoren til yngste. Aldersforskjellen er jo uvanlig, uansett hva dere er. Anonymkode: 5cd67...068 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå