AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #1 Del Skrevet 9. februar 2023 Jeg bor i en veldig kald leilighet og fryser selv med panelovnen påå nesten 20 c. Jeg har ingenting i mot å ha ovnen på 18-20 c så lenge den faktisk gir varme. Har dere erfaring med andre typer ovner (ikke varmeluftovn fordi jeg leier og har ikke så god råd)? Oljeovn eller vanlig gulvovn? Hva avgir best varme ? Anonymkode: c19a2...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 9. februar 2023 #2 Del Skrevet 9. februar 2023 Er godt fornøyd med infrarød ovn selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kri.star Skrevet 9. februar 2023 #3 Del Skrevet 9. februar 2023 Har du ovnen på under 20, så får du ikke over 20 grader.... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #4 Del Skrevet 9. februar 2023 trøndermann38 skrev (2 minutter siden): Er godt fornøyd med infrarød ovn selv Ja, jeg leste nettopp om dette. De kalles vel også for lukket panelovner? De er dyre, men jeg hadde virkelig kjøpt en eller to hvis de er så gode som jeg har lest. Merker du stor forskjell på varmen og evt. strømregningen? Anonymkode: c19a2...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #5 Del Skrevet 9. februar 2023 mrs.tld skrev (1 minutt siden): Har du ovnen på under 20, så får du ikke over 20 grader.... Ja, det er kanskje litt kaldt å ha det 18-20 c inne? Anonymkode: c19a2...964 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kri.star Skrevet 9. februar 2023 #6 Del Skrevet 9. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, det er kanskje litt kaldt å ha det 18-20 c inne? Anonymkode: c19a2...964 Eh ja... De fleste trives nok best med 22-23 grader. Selv trives jeg best når det er ca 18 grader på soverommet (friskt i luften og varmt under dyna). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 9. februar 2023 #7 Del Skrevet 9. februar 2023 Jeg er veldig fornøyd med min konvektorovn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 9. februar 2023 #8 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg leste nettopp om dette. De kalles vel også for lukket panelovner? De er dyre, men jeg hadde virkelig kjøpt en eller to hvis de er så gode som jeg har lest. Merker du stor forskjell på varmen og evt. strømregningen? Anonymkode: c19a2...964 Varmen holder lenger så bruker mindre strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #9 Del Skrevet 9. februar 2023 Jeg foretrekker vifteovn i tillegg til panelovner. Anonymkode: 99648...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. februar 2023 #10 Del Skrevet 9. februar 2023 Vifteovner er definitivt best, blåser varmluft rett på deg. Men de trekker mye strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #11 Del Skrevet 9. februar 2023 Du bør nok skru opp ovnen til 22-24 for å få en ok temperatur. Men det kommer jo an på hvor mange watt ovnen har, og hvor stort rommet skal varmes opp er. Det er ikke slik at jeg slår på varmekablene i stua på 20, også får jeg 20 grader. Jeg er forøvrig veldig fornøyd med både mill og delonghi dragon oljeovn. De koster ca 2500 kr, men de varmer godt. Den fra delonghi sprer nok varmen bedre syns jeg, men den fra mill er helt klart finest. Gir også mye bedre inneklima enn panelovn. Jeg har mill 1500 watt "gentle air". Bruker også mindre strøm enn elektrisk ovn. Anonymkode: a36bd...a9e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #12 Del Skrevet 9. februar 2023 Djungelvrål skrev (9 minutter siden): Vifteovner er definitivt best, blåser varmluft rett på deg. Men de trekker mye strøm. Nei de er ikke best. De gir bare akutt varme der og da, og det blir kaldt med en gang du skrur den av. Ikke minst bråker det noe aldeles forferdelig. Anonymkode: a36bd...a9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #13 Del Skrevet 10. februar 2023 Anbefaler DeLonghi oljeovn. Sett den på fullt, og når den er skikkelig god og varm, skrur du ned og den vil holde på varmen fordi om den ikke "slår seg på" hele tiden. Vi lar vår stå på dag og natt, og den varmer godt. Vi har også Adax konvektorovn som vi er veldig fornøyd med. Men den gir en boost med varme som så forsvinner når den skrues av. Den er altså best for rask oppvarming, mens oljeovnen er god for å holde det varmt jevnt over. Anonymkode: 91702...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #14 Del Skrevet 10. februar 2023 En fyr jeg kjente før hadde en vifteovn med Sparefunksjon. Den var lang og høy og snudde seg som en vifte. Virket bra og Sparefunksjon trakk lite strøm Anonymkode: 2be57...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 10. februar 2023 #15 Del Skrevet 10. februar 2023 termostatstyrt er å foretrekke, samt wifi tilkobling vil jo bidra til enda mer økt kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 10. februar 2023 #16 Del Skrevet 10. februar 2023 Hvis vi snakker om termostat/temperaturinnstilling på selve ovnen kan du glemme tallene på denne. De er ofte unøyaktige, men først og fremst måler de jo temperaturen akkurat der de står. Plasser et termometer der du sitter og juster opp ovnen til du har riktig temperatur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #17 Del Skrevet 10. februar 2023 Du er klar over at alle ovner avgir eksakt den varmeenergien som den elektriske energien de forbruker? Anonymkode: 65440...ebd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #18 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 20.43): Du bør nok skru opp ovnen til 22-24 for å få en ok temperatur. Men det kommer jo an på hvor mange watt ovnen har, og hvor stort rommet skal varmes opp er. Det er ikke slik at jeg slår på varmekablene i stua på 20, også får jeg 20 grader. Jeg er forøvrig veldig fornøyd med både mill og delonghi dragon oljeovn. De koster ca 2500 kr, men de varmer godt. Den fra delonghi sprer nok varmen bedre syns jeg, men den fra mill er helt klart finest. Gir også mye bedre inneklima enn panelovn. Jeg har mill 1500 watt "gentle air". Bruker også mindre strøm enn elektrisk ovn. Anonymkode: a36bd...a9e Mill 1500 watt "gentle air" er nettopp en elektrisk ovn. Anonymkode: 035b7...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 11. februar 2023 #19 Del Skrevet 11. februar 2023 All strøm inn i en ovn blir til varme. Uansett ovn, gammel som ny. Om du sliter med å få varme fordelt kan det være et poeng enten med en separat vifte eller en vifte i ovnen. jeg ville ha kjøpt en med en grei termostat. Jeg dropper glatt wifi iom at jeg tenker en god ovn bør vare i minst 25 år. Så lenge har jeg ikke tiltro til at appen som skal styre ovnen vil eksistere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2023 #20 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mill 1500 watt "gentle air" er nettopp en elektrisk ovn. Anonymkode: 035b7...9dd Nei, det er oljeovn. https://www.clasohlson.com/no/Mill-Gentle-Air-oljeovn-med-WiFi-1500-W/p/36-8264?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAiAlp2fBhBPEiwA2Q10D-5EhMOsyTVyaszYsdBz5EUfJtohwaKLxQUL3nkJ-kngfFK03rVQJxoCnXkQAvD_BwE Anonymkode: a36bd...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå